Acidlab Miami

Acidlab Miami

• Totaal aantal stemmers
    30
Hou toch op....dit ziet er toch niet uit om te presenteren....een soort van schoenendoos met knoppen.....
Maar dit is toch nog een prototype?

en wat is er eigenlijk mis met de MB 808?

Geloof het of niet, er is een markt voor pre-built spul ;). Gaat tegen je ethos in, ik weet het, maar toch. Nou kan Klaus ook dingetjes vrij snel en masse produceren.

Ik geef gelijk toe dat de Acidlab en dus nu ook de Miami in al hun rechthoekige glorie niet echt schoonheidsprijzen verdienen, wat er ook voor verf op komt, maar het lijkt me makkelijker een nieuwe kast te bouwen dan de hele prints en zwik in elkaar te zetten. Overigens wel bedankt voor de tip van de MB808, ik vind dit soort dingen razend interessant, ook al ben ik zelf geen held met een scoop.

want....een rack versie is goedkoper dan een tabletop??
Daar hoeft de hele sequencer niet in te zitten :).

Daar hoeft de hele sequencer niet in te zitten :).

ach so, maar dan moet er wel weer een nieuw design worden gemaakt (naast die met sequenser) waardoor hij dan wel weer duurder wordt ;) hmm

Vind 800 wel erg overdreven, nog niet zo heel lang geleden was het nog niet eens zo moeilijk om een tr808 op te pikken voor 800 tot 900 euro.

Ik zou dan liever afwachten of ietsje bijleggen, een tr808 voor een euro of 1000 moet ook nog wel lukken met een beetje gedult en die verliest z'n waarde niet.

Zou voor dit ding tweedehands nog geen 500 euro willen geven, wat een lelijk gedrocht. Vind het wel leuk dat er dit soort clones op de markt komen, dat houd het wel wat levendig.

acidlabmiamipz9.png

Dit een af product...volledig midi etc ook, dat heeft een standaard tr808 niet.

Dat ander ding is een proto....

Ik zie dat er nog instr. knoppen over zijn op de 16 steps...Zou mooi zijn als daar dan de switch instrumenten op kwamen.
Clave apart erop, geen gedeelde Clve/Rimshot (vooral die zou mooi zijn)
Conga 1,2,3 apart geen gedeelde Tom 1 2 3 meer

Alleen die Maracas is dan nog maar gedeeld met de Handclap...en die gebruik je toch bijnna nooit die Maracas, voor mijn part maakt ie die switchable met de Cowbell part.

Het zal wel niet gaan omdat die circuits ook echt gedeeld worden zodat je niet gelijk en een Tom en een Conga kan doen, maar toch...zet er dan 4 extra chips in, als je dan toch bezig ben hehe

Laatst gewijzigd:
Ik vind alleen de keuze van de step-knoppen niet echt dolletjes. De TR-909 computer-knoppen zijn wat dat betreft superieur - je hoeft je vinger er maar overheen te laten ratelen en je hebt een hele rij snares ingeprogrammeerd; beter dan de originele Jupiter-stijl knoppen van de 808, beter dan de ronde platte knopjes van de Jomox, beter dan de vierkante pads van de Machinedrum.

Ik had ook liever de instrument select knoppen op de sporen zelf gezien - da's iets waar je eigenlijk liever geen shift-knop bij wil hebben, maar ik kan me voorstellen dat het in het belang van compactheid is gedaan.

Magoed - een drumcomputer zonder display met authentieke analoge ingewanden. Heerlijk toch? :)

De TR-909 computer-knoppen zijn wat dat betreft superieur - je hoeft je vinger er maar overheen te laten ratelen en je hebt een hele rij snares ingeprogrammeerd;...
-edit -
...., beter dan de vierkante pads van de Machinedrum.

vind ik echt niet, ik herinner me nog een jamsessie in de tijd toen ik een 909 had en die persoon (die zelf 707 gewoon was) vond dat eroverheen ratelen niet zo makkelijk ging.
op de 707 is het veel makkelijker,
en op de machinedrum nog meer herinner ik me (omdat die ietwat afgerond zijn).

maar je hebt wel gelijk, die knoppen van acidlab zijn niet zo best op dat vlak. denk dat dit een serieuze kostprijsbepalende factor is.

mja, op gebied van de klanken zit hij wel dicht in de buurt maar hij geeft wel een 'stijve' indruk tegenover de TR-808.

idd .. stijf.
de kick tikt/plopt ook teveel naar mn goesting in die 2de demo

in de eerste is het wat beter.

clap is ook dat niet echt lijkt me..
maarja
heel moeilijk te beoordelen zonder hem eens in eigen handen te hebben.

idd,en de rimshot is alles behalve die van een 808,ofwel ben ik stomdoof, idioot mongool en debiel.

Met dank aan Matrixsynth.com:

Attachments

• Acidlab_Miami_RedYellow.jpg
    Acidlab_Miami_RedYellow.jpg
    99,2 KB · Bekeken: 93
idd,en de rimshot is alles behalve die van een 808,ofwel ben ik stomdoof, idioot mongool en debiel.

Er zitten ook verschillende toonhoogtes in vrees ik. Maar ik vond hem zeer goed klinken. Vooral de seq is identiek. Dat kan je goed horen bij die hihat patroontjes die hij afspeelt.

Maar zeker de clap, cowbell en rimshot klonken toch wel anders. Bass mist een beetje warm laag. Sub en mid klonk goed. Hihat is echt 1 geluid bij de originele en soort van 2 bij clone. En snare en toms klonken zo goed als identiek voor mij.

Maar toch zat ik van 'wacht eens effe, dat klinkt echt wel goed'

Mooiste zou als ie er ook nog voor elk kanaal triggers out op zou zetten.:{

Mooiste zou als ie er ook nog voor elk kanaal triggers out op zou zetten.:{

dit lijkt me ook zo.

Zie daar toch verschillende uitgangen achteraan op het bakje. :)

Ik mis eigenlijk een A/B variatie en misschien wat meer als 12 memory patterns.

hmmm twijfel, twijfel :)

kwas ff aant kijken watr al was mbt de miami ...dit dus
ik had ook al gestemd
iig http://www.sequencer.de/
wat miami gedoe
ik denk dat dit toch wel aardig saled ,...
asje bedenk datje voor iets meer dan 1200 bv een 80/303 setje in huishaalt helaas goedkoper wordt t niet voor clones ja zelf bouwers weetje hoeveel rotzooi bakkies je dan krijgt
:eureka:

matrix synth
comments:

pac said...

2009= the new 1982!
4:27 AM
Paris said...

I will certainly be buying one...
11:08 PM

HERE HERE HERE
KIJK ASJET TR808 PLEZIER ER VAN KRIJGT !!!
DIE MFB 808 CLONE DOET DAT NIET ...

Geen idee wat de echte is... maar bij veel sounds (vooral toms valt het op, maar ook de claps) zat er rechts heel wat meer ruis achter het geluid. Moet je maar eens met een hoofdtelefoon naar luisteren.

Ik vind deze toch echt wel heel erg mooi en leuk.

Ik denk dat ik nu sneller geld zou neerleggen voor de clone dan voor de échte... alleen al omdat die nieuw zijn... maar mss dat ik daar anders zou over spreken moest ik het geld hebben om effectief te kiezen...

Back