Als ik de MO in Voice of Performancemode zet volgt de externe synth wel de programchanges.
Dan kunnen we in ieder geval al uitsluiten dat de externe synth niet reageert op inkomende Program Change boodschappen dus daar zal de oorzaak niet te vinden zijn.
maar programschanges worden niet gevolgd
Waarschijnlijk zal dit het niet zijn maar je weet maar nooit.
Er is een instellingen waarmee je het volgen van Program Changes kan uitschakelen --
SongEventChase -- Deze instelling zorgt ervoor dat je, tijdens het vooruitspoelen van de sequencer, alle nodige boodschappen wel (of niet) worden verwerkt. Als je bv in de 3de maat een Program Change invoegt en de sequencer start na de 3de maat dan wordt deze boodschap normaal niet gelezen en dus niet uitgevoerd. Met deze instellingen kan je ervoor zorgen dat die Program Change in de 3de maat toch wordt uitgevoerd ook.
(enkel note-on/off boodschappen worden niet uitgevoerd maar dat is ook logisch want anders zou je sowieso beginnen met de 3de maat en wordt de Program Change gewoon uitgevoerd)
(dit is enkel van toepassing indien de sequencer gestopt is)
---
Ik vermoed echter dat bij jou de Program Changes
tijdens het afspelen van de sequence niet worden uitgevoerd omdat deze worden gefilterd.
Je kan dit als volgt nazien:
- Utility->F3-Seq->SF2-Filter->PrgChange moet aangekruisd zijn (In/Out) opdat Motif deze kan ontvangen/verzenden.
- Utility->F5-Midi->SF2-Switch->PgmChange moet op 'On' staan opdat Motif deze kan ontvangen/verzenden.
Ik heb het antwoord gewoon schaamteloos gejat :
hier dus
Overigens, is er nog een mogelijke oorzaak (is wat moeilijker om uit te leggen) maar ik ken de Mo niet grondig om te zien of dit ook van toepassing is op de Mo.
Laat maar weten of het werkt (of niet)