Arturia Minimoog V 2.0

Leuke nieuwe mogelijkheden:

attachment.php

Sound MAP: Explore hundreds of sounds using our revolutionary Sound MAP. Locate areas you like and pick a sound that will stimulate your creativity. Morph sounds on the MAP by clicking anywhere you like. Add filters to make your search easier, or get back to the traditional list of presets, by sound-designer or by type. Be creative, be funky, be a sound-traveller.

Vocal Filter: Did you ever think of making a Minimoog talk? Well we thought of it and came with a very exciting solution called the Vocal Filter. Sonic results can be spectacular, similar to those sounds from Kubrick movies.

Circuitry improvements: While we built around the core Minimoog structure, we also added a few options in the circuits. The Keyboard Follow can now be deactivated on VCO2. In addition, we extended the modulation matrix and added a few sources and destinations. The Pan and Vocal Filter can now be used as destinations. Two random signals based on a Sample&Hold are added as inputs. We also allowed for using the voice number (from the polyphonic range) as a discreet source, which proved very interesting to control different parameters.

Automation: What if a Minimoog offered automation - not as a control option but as a sound-design tool? Pick up to four parameters and record realtime changes within the preset. This is an entirely new sound palette that will arise, just by the traditional Minimoog scenery.

Lees meer...

Attachments

• minimoog_v2_3D.jpg
    minimoog_v2_3D.jpg
    23,4 KB · Bekeken: 138
Last edited by a moderator:
Eens zien,

- vocal filter
- automation
- makkelijk presets kiezen

Als het zo doorgaat, is het straks alleen qua uiterlijk nog een minimoog op je scherm.. vooral dat van die presets vind ik beetje tegenstrijdig ; de minimoog is vrij simpel van opzet, juist daardoor moet je getriggered worden creatief met je 'relatief beperkte' mogelijkheden om te gaan.. ofwel, alles behalve presets-klikken.

Wat willen ze hier nu mee ??

En als extra dat je nu ook hiervoor aan de dongle moet? Weer een synth die niet meegaat de buhne op, heb zon ontzettende hekel aan van die oren aan mn Macbook...

En als extra dat je nu ook hiervoor aan de dongle moet?

Waar heb je dat gelezen? Zou wel kunnen natuurlijk, Jupiter 8V heeft dat o.a. ook. Voor mij i.i.g. geen probleem.

Nog nergens, maar na de CS en de Minimoog is alles van arturia aan de dongle gegaan. Ik vind het een extra risico, en het kost me een usb-slot. Je kan em kwijtraken, hij kan stukgaan of halverwege uit je usb-poort komen, allemaal nare dingen waar je goed de lul door kan zijn. Voor mij is bv ook de keus tussen de Sonnox Limiter en die van Voxengo hierdoor op Voxengo gevallen, ik heb wel wat beters te doen dan vogelen met hubjes en extra adapters om mn set aan de praat te krijgen. Brr.

wat een crap

van hun website "A Minimoog is a Minimoog."

kap dan met die meuk maken

en ik wou het zo hard laten om niet te klagen :(

Tegenwoordig grijpen ze naar de meeste rare dingen om maar een commercieel aantrekkelijk V2 label te kunnen plakken op de doos. Ik mis wel een feature om samples van een ARP in te laden

Niet gebruiken dan.. 8o)

het is de naam moog niet echt waardig, het klinkt meer als een V-station..... Ze kunnen beter skins gaan uitbrengen, de engines klinken toch allemaal gelijk

Tegenwoordig grijpen ze naar de meeste rare dingen om maar een commercieel aantrekkelijk V2 label te kunnen plakken

Voor bestaande gebruikers is update gratis, dus mooi meegenomen. Welk label er aanhangt zal mij aan mij :kont: roesten.
Als nieuwe gebruiker ook overigens; je houdt ervan of niet. Versie maakt toch geen ruk uit. Als het niets voor je is, lekker links laten liggen en vooral niet kopen.

De tekst op de website slaat inderdaad als een tang op een varken. Maar van mij mogen ze doorgaan met deze meuk te maken. Gewoon niet zien als echte vervanger van een Minimoog (en ja, ik weet dat ze er alles aan doen om het zo te verkopen. Zelf ome Bob wordt ervoor gebruikt).

Ik snap die negatieve reacties niet. Zijn er bedrijven aan het werk om onbetaalbare/ onbereikbare synthesizers, in software vorm, bereikbaar te maken. En dan wordt het afgebrand, degenen die zo negatief zijn, hebben die al uitgebreid met de software gespeeld uitgeprobeerd?
Kritiek waar ik wel achter sta is de dongle, dat zou verboden moeten worden, of de heren/dames moeten met elkaar rond te tafel gaan zitten om een usb poort in de computer te maken, letterlijk "in" de computer, waar één dongle in kan en waar alle bedrijven die daar gebruik van maken hun beveiligingscodes op weg kunnen schrijven.

Als jullie een betere moog clone vst weten meld het dan voor dat ......
Minimonsta is ook erg goed maar mist weer veel laag die arturia wel weer heeft.

Plus na wat tijd vind ik de dongle wel prettig, licensie kan binnen 10 sec op een andere compuer gezet worden, bij een harde schiijf crash (bij mij toch wel 1 x in de 2 jaar) blijft de licensies lekker veilig.

En het meest prettige is dat niet iedereen toegang meer heeft tot de nieuwste software. En dat was toch wel nodig met die warez audio generatie.

Ik snap die negatieve reacties niet. Zijn er bedrijven aan het werk om onbetaalbare/ onbereikbare synthesizers, in software vorm, bereikbaar te maken. En dan wordt het afgebrand, degenen die zo negatief zijn, hebben die al uitgebreid met de software gespeeld uitgeprobeerd?

Praatjes vullen geen gaatjes is van toepassing op Arturia.

Dat je denkt dat een onbereikbare moog ineens bereikbaar is betekent dat de schade al niet meer te overzien is :D

Waarom denk je dat ik dat zeg:

1. Ik heb de Arturia Analoque Factory (echt zonde van m'n geld)
2. Ik heb 2 MOOGs (1 Voyager en Luttle Phatty en geloof me het verschil is GROOT..... HEEL GROOT......

Dongle verhaal ben ik het mee eens, hardware (dongle, dsp etc) waarborgt exclusiviteit voor de gebruiker. Ik heb een iLOK en Synchrosoft en echt vind het prima.

Mn Fireface kan ik hotpluggen, evenals mn X-session, tijdens een set. Liever niet natuurlijk(eigenlijk echt heel erg niet) maar goed je overleefd het. Een dongle hotswappen? Succes. Op het podium bij mij geen dongle. En dat is nog los van het kwijtraak risico, want weg is weg.

Daarnaast is er zat software zonder dongle niet gekraakt. Het kan dus wel. Dongles zijn rommel, de een meer dan de ander, maar allemaal rommel wat je de studio niet uit moet willen nemen.

Nu vind ik live laptoppen sowieso al van durf getuigen dongle lijkt me de minste zorg een vage freeze lijkt me veel erger

1. Ik heb de Arturia Analoque Factory (echt zonde van m'n geld)

Da´s niet de Minimoog V. Heb je die ook al eens vergeleken dan?

Back