Plugins van synths die wel 1 op 1 gekloond zijn

demian

Ojee
Hey,

Welke plugs zijn d'r wel 1 op 1 gekloond (qua synthese) van hun digitale hardware origineel?

Ik weet :

Korg Wavestation -> Korg Legacy
DX7 -> FM7

Is er nog meer?

K-Station => V-Station (nog meer dan de bass station denk ik, omdat die echt analoog is en de K-Station VA is)

die superwave lijkt toch ook erg goed op de jp8080? van klank zijn ze echter niet identiek, maar gelijken sterk op elkaar

dacht dat er ook een juno 106 kloon was

Demian bedoelt emulaties van DIGITALE en geen emulaties van ANALOGE. Toch Demian?

Demian bedoelt emulaties van DIGITALE en geen emulaties van ANALOGE. Toch Demian?

Ja klopt, ik ben nieuwschierig naar de 100%-klonen van digitale originelen, daar valt qua geluidskwaliteit namelijk niet over te discussieren als het om het vergelijken met het origineel gaat, en gezien sommige digitale originelen heel goed waren, ben ik zeer benieuwd naar de software varianten, plugins dus.

Ik heb sinds kort ook het Legacy pakket van Korg, en de Wavestation plugin die is zwaar ok! :okdan:

Je hoort wel een verschil tussen de FM7 en de DX-7. Niet in alle gevallen, maar vaak wel. Als alleen al een DA al verschilt is het al anders.

Je hoort wel degelijk verschil tussen een echte wavestation (EX) en de korg legacy versie.

Bovendien heeft de laatste versie van de legacy een resonantie filter erin zitten wat de wavestation niet had.

Ik wil hier niet mee zeggen dat de soft versie beter of slechter is dan de hardware variant...
Persoonlijk vind ik de HW versie in het laag net ff iets rauwer klinken dan de soft versie....die is wat softer

Welke plugs zijn d'r wel 1 op 1 gekloond (qua synthese) van hun digitale hardware origineel?

Hmm...geen plugin maar wel gekloond...
De Microwave XT is een soft/hardware clone van de Microwave 2

Volgens mij is alleen de Access Virus Indigo voor protools TDM een exacte duplicaat van het origineel. Omdat de zelfde hardware op de TDM kaarten wordt gebruikt. En mischien ook de Virus voor Powercore, Maar dat weet ik niet zeker :)

VSynth/VariOs VC-1 card, is in feite ook een plugin hehe..

Klinkt evengoed als de D50/D550 geen verschil.

Back