[tb303] lege noten programeren

In het schemaatje wat je geeft zitten geen rusten maar verlengde noten (ties). Een rust is het "derde"knopje met een liggend streepje erboven. Een noot met een open bolletje is een verlenging van de voorgaande noot. Als je een verlenging of een rust programeert schuiven je geprogrameerde noothoogtes op naar de volgende stap, vandaar dat er in het schemaatje maar een aantal noothoogtes zijn gegeven. Lees ook even aandachtig je manual door, dat werkt ook verhelderend.

Dank je voor de info. Heb pas sinds vrijdag een 303 en de manual die ik bij kreeg (een nederlandse) is een fotocopy van een fotocopy waarbij flinke delen zijn weggevalen.

als je velocity kan instellen kun je er ook een willekeurige noot van goede rust lengte in programmeren met velocity 0. Die hoor je dan ook niet. Heeft het zelfde effect.

Die luxe heb je niet op een TB. Das meer een midi verhaal.

Leuk

Leuk

Leuk detail van de sequencer is overigens:

Als je twee dezelfde noten achter elkaar programmeert.. en op de eerste een slide zet, dan maakt je 303 er automatisch een noot en een "verlenging" van.. in plaats van 2 noten. Soms niet erg handig (omdat je je time-mode dan opnieuw moet ingeven als je toch een andere noot op die plaats wilt hebben.. maar goed.. wel grappig toch ?

Is eigenlijk dus toch een best beperkt instrumentje zo'n 303 ?
Snap niet dat mensen er dan zoveel geld voor uitgeven...

8) ;)

equate

Origineel geplaatst door Transistor
Ik ben me nu diiiieeeep aan 't schamen maar ik zeg lekker niet waarvoor :stupid

Hmmmm.... jij hebt zojuist geleerd hoe je je TB moet programeren?

hehe... erm, ruim drie jaar lang alleen maar de eerste twee knoppen in de time-mode gebruikt. [Rent hard weg en neemt een duikvlucht in goot...] K*t, nu kan ik weer nie wachten tot ik thuis ben...

8)
Ik gebruik nooit rusten (op een 303).. liever een noot met een down. Daardoor hou je flow en gaat ie kraken..

hehe... erm, ruim drie jaar lang alleen maar de eerste twee knoppen in de time-mode gebruikt. [Rent hard weg en neemt een duikvlucht in goot...] K*t, nu kan ik weer nie wachten tot ik thuis ben...8)

Er gaat nu dus een wereld voor je open. Jij hebt zeker ook nooit de handleiding doorgenomen. Volgende keer zal ik wel uitleggen hoe je triolen kan programeren. :)

Origineel geplaatst door omiel
Er gaat nu dus een wereld voor je open. Jij hebt zeker ook nooit de handleiding doorgenomen. Volgende keer zal ik wel uitleggen hoe je triolen kan programeren. :)
Dan mag je hem ook vertellen hoe je songs maakt. Dat is grappig.... NOT!!
Daardoor heeft je 303 wel een octaaf meer.. :)

hehe... erm, ruim drie jaar lang alleen maar de eerste twee knoppen in de time-mode gebruikt. [Rent hard weg en neemt een duikvlucht in goot...] K*t, nu kan ik weer nie wachten tot ik thuis ben...

8)

Vind m wel geinig....:D
Zo zie je maar weer dat er op een simpele tb na 3 jaar nog wat
valt te ontdekken.

Even maar meteen van de gelegenheid gebruik maken,
ik heb ook een vraag.....nl:

als ik met mijn TB een noot invoer, en hem over 16 stappen noot lengte geef
( 1 zwart bolletje, en 15 witte bolletjes) dan hoor ik een noot die over 16 stappen
te horen is.......

Als ik dit zelfde met Rebirth wil doen...is me dus niet gelukt.
Weet iemand hoe dit WEL moet?

michael.

Origineel geplaatst door mikemix
Als ik dit zelfde met Rebirth wil doen...is me dus niet gelukt.
Weet iemand hoe dit WEL moet?
michael.
Zestien nootjes met slides ertussen. De allerlaatste noot geen slide...

Kut rebirth.. Waarom maken ze een 303 niet precies na... ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Als je dit trouwens in een 303 in programmeerd, dan krijg je een mooi voorbeeld van CraZ verhaal...

C C C C C C C C C C C C C C C C <-- pitch
S S S S S S S S S S S S S S S <-- slide
x x x x x x x x x x x x x x x x <-- note

Word:
C <-- pitch
<-- slide
x - - - - - - - - - - - - - - - <-- note (x is noot, - is een verlenging)

Geloof ik.. Ik ben op mijn werk, dus ik kan het niet controleren.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Mee eens,
hee maar Johnny, 16 noten met slide, maar klinkt dit niet net even anders?
Volgens mij heb ik dit nl ook wel eens geprobeerd.........

Tja, nothing beats the real thing.........

"Aaaaaaaaaaaaaaaaciiiiiieeeeeeeeeed!!!!!

:D

Michael.

Back