[tb303] lege noten programeren

Origineel geplaatst door mikemix
Mee eens,
hee maar Johnny, 16 noten met slide, maar klinkt dit niet net even anders?
Volgens mij heb ik dit nl ook wel eens geprobeerd.........

Tja, nothing beats the real thing.........

"Aaaaaaaaaaaaaaaaciiiiiieeeeeeeeeed!!!!!

:D

Michael.
Ik geloofde het eerst ook niet... Maar Izmar zei het en ik heb het gecontrolleerd..

Ik beweerde dat je niet alle sequences van een 303 over kon zetten naar rebirth omdat daar geen nootverlenging op zat. Twee dezelfde noten met slide is identiek aan 1 noot met een noot verlenging. Ik heb nog zitten luisteren of het filter opnieuw getriggerd werd, maar dat is ook niet.

Trouwens 1: de laatste noot van een sequence met een slide is ook altijd leuk. Vooral als je de sequence kunt stoppen en starten.. :) Dan klinkt de eerste step namelijk heel anders. Bijvoorbeeld : 2 steps: CG# met op beide een slide. G#down natuurlijk. :)

Trouwens 2: ipv van een rust zei ik dat ik een extreem lage noot gebruikte, maar ik gebruik ook vaak (op step 4 bijvoorbeeld) een extreem hoge noot. De hoge C en dan nog een octaaf hoger, uiteraard zonder accent of slide. Dan krijg je een bliepje erdoorheen, die je met de cutoff heel mooi weg kunt draaien.

Ik hou van die bak. :)

Thnx!
Ga m vanavond weer even kietelen, even jouw tips uitwerken.
Ja, ik heb het zelfde, je vervloekt m, of je bent er gek mee,
plaats mij maar in de 2e katagorie;)

Michael.

Thnx!
Ga m vanavond weer even kietelen, even jouw tips uitwerken.
Ja, ik heb het zelfde, je vervloekt m, of je bent er gek mee,
plaats mij maar in de 2e katagorie;)

Michael.
Weet je wat nog leuker is....... twee 303s..... We hebben zelfs een keertje met 3 303s gewerkt. Echt super. :) Lastig maar zo mooi..

Op step 4 en 6 een hoog toontje, en op een andere 303 op step 7 een hoog bliepje.. en dan lekker aan die cutoff draiien... lekker pannen die hap...

Ik ga vrij vragen vanmiddag... In het vervolg niet meer zo'n thread 's morgens beginnen... :(

LOL!:D :D

Ik heb het zelfde....ik heb het alleen best wel druk nu:(
Ik werk met 2 schermen (ben reclame fotograaf)
en hou altijd 1 scherm met een schuin oog DSF in de gate.....

(btw...hou gaat ie met je arm, je was toch laatst gevallen,
rustig aan...vooral als je weer de hele middag aan die cut-off gaat hangen:D ).

michael.

Hoi Mike,

Over ReBirth....Als je hem in pitchmode zet en je geeft op de eerste stap een noot met slide en bij
de volgende stappen druk je alleen op slide dan moet het lukken.

Tenminste bij mij wel, en anders kan ik jou eens een keer wat voordoen;)

Hoor het nog wel of we elkaar zaterdag nog even spreken, ben heel benieuwd naar die AW 8 kaart

simon

Origineel geplaatst door simple
Hoi Mike,

Over ReBirth....Als je hem in pitchmode zet en je geeft op de eerste stap een noot met slide en bij

Hoor het nog wel of we elkaar zaterdag nog even spreken, ben heel benieuwd naar die AW 8 kaart

simon

Volgens mij had ik dit een keer gecheckd...anyway,
we gaan het gewoon eens testen, maar het is net wat
Johnny zegt, het is anders dan het orgineel.

Michael.

Origineel geplaatst door simple
Hoi Mike,

simon
Ik heb wat je zegt ff gechecked, maar ik moet toch elke keer nadat ik dan slide doe nog op step drukken. Knoeienderwijs ontdekte ik trouwens wel dat als je op step 1 een noot zet met slide, zonder die noot ook echt aan te zetten, en dan op step 2 wel een noot aan te zetten, dat je dan de laatste helft van die noot hoort. Toch nog wat geleerd :)

Ik heb gehoord dat vroeger de betere platen met 303 erin gemaakt werden door bij het programmeren van de 303 bij sommige stapjes net wat harder op de knopjes te drukken. Daardoor kreeg de 303 seq net effe wat extra's mee.

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik heb gehoord dat vroeger de betere platen met 303 erin gemaakt werden door bij het programmeren van de 303 bij sommige stapjes net wat harder op de knopjes te drukken. Daardoor kreeg de 303 seq net effe wat extra's mee.

Die is nieuw voor mij...is dit echt zo:confused:
lijkt mij namelijk erg sterk....

michael.

Origineel geplaatst door Arveyman
Klinkt als synth-sprookjes... De 303 heeft geen enkele mogelijkheid om dat te registreren of waar te nemen...
Als je harder op de knopjes gaat drukken, heb je meer kans dat je de bovenste "print" breekt. Je zou trouwens niet de eerste zijn... En dan moet je die volledige print-plaat opnieuw maken.

Ben benieuwt naar jou remix, gooi je m nog op t forum?
michael.

Zeker weten! Als ik SX weer een beetje normaal draaiend krijg...

Arv

haaaaa! leuke thread!
vanmiddag niet veel tijd gehad om te posten..
inderdaad, 2 tb's is altijd VEEL leuker dan 1amai wat een dolle pret!nog wat 303 geheimpjes?
het is me opgevallen dat veel mensen de trackmode vrezen, niet doen, het is zeer simpel!
in de trackmode zelf is er ook een trucje om te weten op welke bar (measure) je zit.
Ook kan je gemakkelijk naar een bepaalde bar gaan. (het verbaasde me dat veel mensen dit niet weten, is toch logisch, die cijfers staan onder die toetsen voor iets!)
ook kan je terwijl je track loopt hem zien verspringen van bar met dezelfde truc
er is ook nog een truc om patterns te kopieren (werkt niet volledig, enkel de pitchen en de slides/up/down/acc).. ook deze truc weten niet veel mensen
ik hoop dat iedereen weet dat je die transpose live kan gebruiken? ik weet niet of ik nog iets vergeet..
aja, en met je 0/up toets kan je een 12 stappen pattern maken (tertsen) die meeloopt met de 4/4 beat

als iemand iets van de bovenstaande dingen uitgelegd wil, vraag maar.

Origineel geplaatst door RVooh
met je 0/up toets kan je een 12 stappen pattern maken (tertsen) die meeloopt met de 4/4 beat

Triolen dus. Een terts is weer wat anders.

Origineel geplaatst door omiel
Triolen dus. Een terts is weer wat anders.

oops sorry me bad..

ik en muziektheorie.. kherinner me wil iets van tertsen van in de tijd dat ik als klein jongetje privé gitaarles kreeg.
dat was wel EEUWEN geleden (ik kon sommige akkoorden zelf niet aan wegens te kleine vingers)

maar wat is een terts dan?

iemand beweerde dat je kon tertsen programmeren om de 303?

Back