Musikmesse 2009 Frankfurt

de zaterdag is voor normale bezoekers, de andere dagen voor pers/handelaren etc. ik weet nog niet of ik ga.

Ik ga wel ! (op zaterdag)
Kaartjes kosten 20 euro en vanuit Limburg is het 2 uurtjes rijden.
Weet iemand of je bij de stands ook dingen kan kopen of is het op deze beurs alleen maar nieuwigheidjes kijken ?

Ik heb er eens drumsticks gekocht (nee niet die om te eten). Maar of ze ook groter spul verkopen weet ik niet.

Heb net 2 kaartjes besteld. Zit gratis vervoer bij van het station naar de Messe.

Vanuit Sittard / Heerlen is er een treinverbinding tot aan Frankfurt mainstation. Vanaf daar is het slechts 2 minuten met de Metro of 10 minuten lopen.

de zaterdag is voor normale bezoekers, de andere dagen voor pers/handelaren etc. ik weet nog niet of ik ga.
Tot vorig jaar was het gewoon mogelijk om kaartjes te bestellen voor de woensdag t/m vrijdag. Ze gingen er van uit dat als je bereid bent om meer dan 500 km te reizen je wel een professional moet zijn :) Ben je het niet, verzin dan iets jounalistiek of zo. Wie het proberen wil, via een credit card betaalt en vevolgens de plaatsbewijzen via de mail krijgt (Je krijgt in gewoon een bar-code gekoppeld aan je naam en betaling), vertel dat dan even hier :D
Overnachtingen in Frankfurt zijn nu wel wat moeilijker te regelen, dus dan ben je aangewezen op plaatsjes in de omgeving. Soms een kwartiertje rijden met de trein.

In ieder geval zijn de leukste en belangrijkste mensen (synth designers) meestal tot en met vrijdag op de beurs. Op de zaterdag zijn het meestal mensen van de importeurs, vaak de Duitse importeur.

Wout

€ 43 is voor alle dagen, dus een pass-par-tous.
€ 27 is een dagkaart t/m vrijdag
€ 20 is een dagkaart voor de zaterdag.

Beste reismiddel is de auto met meerdere personen. Op de vakdagen is de parkeergarage zonder meer te bereiken, op zaterdag bijna onmogelijk als je vanuit Nederland komt: de Duitsers hebben alle plekjes al...

En verder vind ik dat de Messe eens gezien moet hebben.

Wout

Frankfurt doordeweeks!!!

Frankfurt doordeweeks!!!

Hoi,
Ik ben geregeld op de beurs geweest en het is zeker aan te raden om doordeweeks te gaan, als dat lukt. In het weekend is het er zo enorm druk met jeugdige muzikanten, dan kan je echt over de hoofden lopen (crowdsurfen!!!!!).
Gewoon kaarten bestellen en aangeven dat je een "fachbesucher" bent. Wel van tevoren bestellen want aan de kassa zijn ze gelijk veel duurder.
Succes,
Nick Zwart

Dan heb jij een stevig tempo :) Maak daar maar 40 minuten van...

Okay, ik overdreef wat, maar zo'n 25 minuutjes toch wel :)

Wout

Net even gecheckt wat de treintickets kosten, maar ze zijn in Duitsland nog duurder dan in Nederland. En da's knap :D
Dus ga ik lekker met de auto :walker:

... Weet iemand of je bij de stands ook dingen kan kopen of is het op deze beurs alleen maar nieuwigheidjes kijken ?
De beurs is er eigenlijk voor de importeurs en grote verkooporganisaties. In die hokjes bespreken ze hoeveel producten er van de producent worden afgenomen en vooral tegen welk bedrag.

Bedrijven doen er natuurlijk ook aan 'bedrijfsspionage' :) Korg gaat heus wel even bij Roland kijken, hoor.

Maar een synth kopen lukt niet gemakkelijk. Er eentje meekrijgen om er een goed artikel over te schrijven soms :) (Krijg je pas een paar weken later)

Wout

Wie het proberen wil, via een credit card betaalt en vevolgens de plaatsbewijzen via de mail krijgt (Je krijgt in gewoon een bar-code gekoppeld aan je naam en betaling), vertel dat dan even hier :D

Volgens mij is het gelukt. Ik heb me opgegeven als trade-bezoeker en de gegevens van mijn werkgever gebruikt om me aan te melden en met mijn eigen creditcard betaald. Ik heb zojuist de kaart uitgeprint, dagkaart voor 1 t/m 4 april dus ik neem aan dat ik op een van die dagen gewoon aan kan kloppen en naar binnen kom :)

Ik ga gewoon met de auto, de trein arriveert te laat voor mij. Overnachten doe ik niet, ik rij gewoon terug 's-avonds. Beetje lange ritten (8 uur in totaal), maar je moet er iets voor over hebben...

Wordt er eigenlijk vanuit het synthforum nog een bockworstenparty georganiseerd daar, of is het ieder voor zich?

Laatst gewijzigd:
wie gaat er met de trein? naar welk station moet ik dan precies reizen?

Is dit een serieuze vraag?

Back