Lexicon MPX-100

Tactic

Ouwe rot
Ik heb een Lexicon MPX-100 te leen (effecten kun je nooit teveel hebben) , en ik vraag me af of iemand op dsf een goeie (pc) editor heeft voor dit ding. Ik heb op internet rondgekeken maar er lijken bijna alleen maar mac editors in omloop te zijn.
Over de MPX:
Ik denk dat hij of te simpel is of ik snap er echt geen reet van...;)
verder zijn meningen over dit apparaat van harte welkom!

Martijn :doei:

Volgens mij zijn er geen specifieke editors voor de MPX-100. Je kan alle parameters wel met midi controllers aansturen, dus wellicht dat er ergens een mixermapje o.i.d. te vinden is. Of je mapt zelf even wat midi controllers.

Overigens is het niet echt zinvol om je mpx-100 via een computer te editten aangezien alle parameters met afzonderlijke knoppen in te stellen zijn.

Suc6 !

Als het je puur om de galm gaat kun je beter naar een LXP 1 kijken, die klinken natuurlijker en warmer.
en zijn vaak voor 100 tot 150 euro tekoop.

Origineel geplaatst door sten
Volgens mij zijn er geen specifieke editors voor de MPX-100. Je kan alle parameters wel met midi controllers aansturen, dus wellicht dat er ergens een mixermapje o.i.d. te vinden is. Of je mapt zelf even wat midi controllers.

Overigens is het niet echt zinvol om je mpx-100 via een computer te editten aangezien alle parameters met afzonderlijke knoppen in te stellen zijn.

Suc6 !

Onzin, je kunt maar 1 of 2 parameters TEGELIJK wijzigen van een MPX-100/110 terwijl de implementatie van SysEx voor alle parameters vrijwel volledig is (er staat een SysEx overzicht op de Lexicon site).

Ik heb ook een tijdje gezocht naar een editor maar helaas niets te vinden. Maar het moet wel te maken zijn! Toch kost het een hoop moeite want ieder effect moet je apart instellen voor je editor.

Re: Lexicon MPX-100

Origineel geplaatst door Tactic

Ik denk dat hij of te simpel is of ik snap er echt geen reet van...;)

Ik denk het eerste. Je hebt per effect 16 variaties, en 'n variatie knop. Die instellingen kun je bewaren of via midi in je track dumpen. Je kan inderdaad vrijwel alle parameters via midi CC's aansturen, via 'n handige learn mode. Dat is soms leuk voor speciale effecten, bijvoorbeeld je reverb in 'n track van heel kort naar heel lang laten gaan en weer terug. Volgens mij is het niet mogelijk om parameters te editten die je niet ook met de variatie knop kan veranderen, ook niet via sysex. Dus je kan niet zeggen, ik wil 'n pre-delay van zoveel, diffusion zoveel, decay zoveel, hi cut filter zoveel, etc etc. maar alleen de parameters die bij dat program editable zijn gemaakt. Denk ik.

Ga vooral NIET op zoek naar de .pdf met de SysEx implementatie van de MPX-100!

Ik zal het wel voor je doen....*zucht*

How man, ik heb een MPX200 waar je normaal 8 zaken kunt van editen. Precies dat dit via midi toch een heleboel meer kan zijn.

Origineel geplaatst door Grooveron
Als het je puur om de galm gaat kun je beter naar een LXP 1 kijken, die klinken natuurlijker en warmer.
en zijn vaak voor 100 tot 150 euro tekoop.

:confused: LXP 1? Is die ook van Lexicon? Nooit van gehoord, dus ik ben benieuwd..

Back