Welke synth maakt dit geluid...

buis

Stamgast
Dat gebruikt is door de art of noise als lead in moment in love, maar ook door jarre als lead in zoolook. Het is iets vintage-achtigs, maar wat? Wat voor andere geluiden kan dat ding maken?

Dat gebruikt is door de art of noise als lead in moment in love, maar ook door jarre als lead in zoolook. Het is iets vintage-achtigs, maar wat? Wat voor andere geluiden kan dat ding maken?

welk geluid bedoelje die voice aa aa a a aah
doetme idd gelijk denken aan sampler
ppg wave mischien ,..
dit soort sounds komen ook wel uit denkik emu 2 & latere library,s

by 1.52 zie ik toch volgens mij een prophet t8 ofso rechts

soo max head room is egt veel / vaakgebruikt ; deze egt classix extended version [ sit down relax en enjoyyyyyyy ]veel linndrum denkik ook

ad banned

die met voice van jimm carry is ook lol..........

in die tyd werden samplers toch egt ... use full ab used
by art of noise moet ik egt denken aan ; we just ; niet te vinden

TIP ; MOEST DEZE OOK HIER POSTEN EGT LOL
ASJE BESFT HOE OUD DIT WAS / IS
HEFTIGE TRASHY CLIP
KWAS DENK TOEN TIEN OFSO

Laatst gewijzigd:
Art of noise... was dat niet die van die Italiaanse herrie maker uit 1913 ? :)

Intonarumori-veduta.jpg

@Digimod: Ik ben al jaren op zoek naar Fairlight centen zodat ik op zoek kan naar een fairlight IIx
Voorlopig zit dat er voor mij dus in ieder geval niet in....ik weet dat ze 2e hands min of meer betaalbaar geworden zijn, maar toch.

Ik zoek nog een ander geluidje van de Fairlight, dat ook op Zoolook (Ethnicolor I en Zooloo) is gebruikt. Het klinkt als de Sararr, maar dan staccato, met een t-klank als aanzet.

@dj bomber: Get the facts:

Zoolook sleeve

Fairlight CMI, Emulator, Moog 55, ARP 2600, DX7, Prophet V, OBXA, AMS, Simmons SDS V, Matrisequencer, AKS, EMS Vocoder, Eminent, Doctor Click, Linn 1, Linn 2

Bovendien is Zoolook uit 1984 en kwam de D50 in 1987 op de markt.

Ah. Dan komt het vast uit een van zijn analoge orgels of wellicht een Fairlight, in het geval van de Fairlight is het dan de vraag waar heeft Jarre het van gesampled of uit welke soundset is het afkomstig. :mega:

Aangezien het album zoolook vol zit met ethnische samples EN Laurie Anderson er op meedoet kan het beiden zijn.

Ik gok persoonlijk op een sample van de stem van Laurie

De sample is beroemd geworden door de Fairlight, maar ik heb ooit ergens gehoord/gelezen dat het oorspronkelijk van een Memorymoog kwam. Waar of niet waar... Oh ja, in de JV series van Roland wordt het zeer veel gebruikt.

@Major-hostage: er was alweer een nieuwe vraag over een andere sample..

@Bronswerk: Lees de link over de sararr sample eens en de link die daar staat over de sararr sample.

Back