IDM trackje - IO01

cdk1899

Banananah
Hierbij mijn aller allereerste trackje op het synthforum. Gebruikte hardwaren: WASP, S612 en S950 welke gesequenced zijn door een MPC2000XL. De gebruikte effectunit is een DP4.

Hij is niet afgemixt, dus let ajb niet op de ruis :D

Attachments

• IO01.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 77
Laatst gewijzigd:
Eerste reactie: lekker (beetje deep chord achtig), maar veels te kort. Hierdoor is er geen tijd is om de ontwikkeling in de sound/ritme te ontdekken (dit type tracks is imho uitermate geschikt om de sound een langzame ontwikkeling te laten doormaken, waardoor er tevens een bepaalde spanning ontstaat).

Dank voor je reactie.

Trackje is inderdaad te kort om een echte IDM soundscape neer te zetten. Op mijn MySpace heb ik hetzelfde trackje verder uitgebouwd en er na 4/5 minuten een lofi beat onder gegooid. Ik zal de komende dagen eens wat experimenteren met de sounds.

deepchord dat trekt altijd mijn aandacht :)

Ik vind het eerlijk gezegd wat teleurstellend, er mist iets van dynamiek. En het drijvende bas geluid is niet genoeg bas zeg maar (meer kracht in het mid dan in de bas zelf). Ik heb ook de myspace versie beluisterd maar die vind ik niet echt veel beter.

Teluur zegt het eigenlijk heel goed, er mist iets van spanning. Het is een dun lijntje tussen saai en super dit soort soundscape achtig gedoe (heb er zelf ook wel last van hehe ;) Wat ik zelf doe is veel met bizarre fx werken om het spannend te houden of onverwachte wendingen te geven, de dp4 is daar bijzonder geschikt voor ;) (overigens hoor ik wel het typische romige DP geluid, wat een klassebak is het ook :okdan:)

Dank voor jullie reactie's. Tsja het trackje is eigenlijk ontstaan uit een experimentele jamsessie (die andere snippets die ik op mn myspace heb geplaatst overigens ook). Met de term deep chord was ik tot op heden niet bekend, dus weer wat erbij geleerd :geslaagd:

Daarbij komt dat ie niet uberhoorbaar niet afgemixt is. Freaken met FX is een goeie tip; als dat een manier is om van het lijntje dun naar super te gaan, is er nog wel wat werk te doen. Die DP4 is geweldig ja :luv:

Dus spanning erin brengen en de afzonderlijke tracks wat meer tot hun recht te laten komen door o.a. met FX te werken lijkt hier het grote leerpunt :eureka:

Ik ga weer verder freaken :dj:

FF geyoutubed (deepchord enzo), ik snap inmiddels wat jullie bedoelen. Vette shizzle.

Thanks! :okdan:

Back