Opbouwende kritiek

vic vega

Ingeburgerd
Hey ,

Gisteren heb ik een track op het forum gezet.En naar aanleiding van wat opbouwende kritiek ben ik vandaag aan een nieuwe track begonnen en dit is het resultaat.

Ik hoor wel wat jullie er van vinden.
Graag weer een heleboel op en aanmerkingen.

De track ''Boogie 2'' staat op www.myspace.com/thefrenchconnectionnruno

Greetz

Leuke track! :mega:

vind m vanaf o6:00 beetje vlak worden. maar klinkt verder lekker!

idd.lekkere track,

Alleereerst ook goed afgemixt, het blast hier lekker en ik kan me voorstellen dat het op de dansvloer dat ook doet.

Klopt het verder dat je veel met samples werkt, ik meende hier en daar wat te herkennen? M.n. dat oe. oe oe delay effectje, overigens vind ik dit geluidje wel op de een of andere manier wat te laag voor de track (maar dit is verder smaak). Probeer anders deze is wat tonen (of een octaaf) hoger.

Verder kan ik me voorstellen dat het in de mix lekker kan klinken, zo alleen wordt het wat formulematig, maargoed, ik heb zo een idee dat je het ook voor de dansvloer maakt..

Hoi

Het klopt dat ik hier en daar samples gebruik maar er zit altijd wel weer een hoop eigen werk in . En deze is idd voor de vloer lekker :baco: tje en dan een beetje danse danse *D

Thanx voor het advies

Greetz

Makkelijk he, die Vengeance Magix Sound Music Essentials Maker drumloopjes! :biertje:

beetje gemakkelijke opmerking. :stupid Zeg dan liever niets ofzo. Zelf heb ik overigens tig samplecd's en doe daar niets mee omdat ik liever zelf geluiden maak, maar als iemand daar anders tegenover staat dan moet je dan imo ook respecteren.

Feit is dat het eindresultaat hier gewoon heel goed klinkt! en ookal zou de hele track uit vengeance club sounzzzsz bestaan dan gaat er alsnog veel tijd inzitten om dit resultaat te bereiken.

Hoi nomore ,

Thanx .8)

Ik denk er het zelfde over. Ik ben nog niet zo heel lang bezig teminste niet zo intensief als de laatste tijd. Ik probeer steeds meer eigen dingen te maken maar ik denk als je samples gebruik en je draaid het leuk in elkaar dat het niet onder hoef te doen aan eigen gemaakte sounds.

Kortom het gaat er niet om wat je hebt maar wat je er mee doet.
Er zijn volgens mij zat tracks uit gebracht die grotendeels uit samples bestaan en een beste dansvloerplaat zijn geworden .of heb ik het mis?

Gr Noah

Hoi nomore ,

Kortom het gaat er niet om wat je hebt maar wat je er mee doet.
Er zijn volgens mij zat tracks uit gebracht die grotendeels uit samples bestaan en een beste dansvloerplaat zijn geworden .of heb ik het mis?

Gr Noah

dat klopt, met name hele commerciele jongens die draaien zo snel wat tracks in elkaar. Het punt van samples of eigenlijk loops (althans, dat heb ik) is dat je niet je 'eigen' sound maakt (letterlijk en figuurlijk). Als je het hele opnameproces doorloopt krijg je, door de apparatuur en keuzes die je maakt, een wat persoonlijkere sound.

Dit is wel maar 1 aspect van het maken van muziek, je hebt ook nog zoiets als compositie en de keuzes die je daarin maakt en het afmixen (fx, eq etc, al zie ik dat ook als onderdeel van sounddesign).

Het is aan jezelf om te beoordelen hoe bevredigend die manier van werken voor je is. Zie het als schaken met behulp van een schaakcomputer. Je speelt een goede partij op hoog niveau, maar je doet het niet helemaal zelf.

Ik word wel zo ontzettend moe van dat eeuwige geouwehoer over presets and premade samples. Wat maakt het nou uit of iemand een drumloopje uit een plaat sampled of diezelfde drumloop van een cd haalt? En of een preset wordt gebruikt of niet? Volgens mij ging het maken van een goed muziekstuk in de eerste plaats om een goede melodie, arrangement etc en niet om de gebruikte sounds. Er zijn duizenden platen die gebaseerd zijn op meer dan maar 1 noot uit een andere track die iedereen fantastisch vindt. En praktisch alle succesvolle popsongs zijn gebaseerd op een extreem beperkt setje akkoorden. Dacht je dat W.A. Mozart ook zijn eigen violen en klarinetten bouwde ofzo? Als iemand 8 complete loops over elkaar plakt (magix music maker anyone?) dan kan ik me voorstellen dat je zegt 'eh dat is wel heel erg makkelijk', maar voor de rest boeit het geen fuck waar en hoe iemand zijn sounds bakt. Als ie dat helemaal zelf doet, heel mooi respect enzo, maar een kutnummer met originele sounds is nog steeds een kutnummer. En een goede track met presets en samples nog steeds een goede track. het gaat om de muziek, niet alleen om de "sound". Mensen die uitgaan dansen op een opzwepende lekkere track. Geile dames gaan er op los :D. Alleen synth nerds die de hele avond naast de dansvloer blijven staan maken zich druk om het feit dat er samples en presets in die track zitten :duivels:

:baco: of nie , gebruik je die zelf veel?

Uiteraard gebruik ik die ook veel, of liever gezegd; bijna alleen maar!

Maar wat ik bedoel te zeggen is, dat ik me vaak snel irriteer aan tracks waarin het TE overduidelijk is. Kijk, als een track verder erg goed is, goed is gemixt, goed arrangement heeft en je toch een bekend presetloopje hoort, dan is er helemaal niks aan de hand. Maar probeer juist je eigen draai eraan te geven!

Ikzelf gebruik constant vengeanceloopjes en nexussoundjes, maar ik bewerk / dubbel / knip ze altijd net even zo dat ze ten eerste niet helemaal meer herkenbaar zijn en ten tweede een juist creatieve draai hebben gekregen.

Dat is mijns inziens juist het probleem bij die vengeance cd's, dat mensen hun creativiteit hierdoor verliezen, niet meer experimenteel zijn, omdat het al snel goed zit. Probeer ondanks dit toch juist die creativiteit op te zoeken, dat ga je absoluut terughoren in je producties!

Ik word wel zo ontzettend moe van dat eeuwige geouwehoer over presets and premade samples. Wat maakt het nou uit of iemand een drumloopje uit een plaat sampled of diezelfde drumloop van een cd haalt? En of een preset wordt gebruikt of niet? Volgens mij ging het maken van een goed muziekstuk in de eerste plaats om een goede melodie, arrangement etc en niet om de gebruikte sounds. Er zijn duizenden platen die gebaseerd zijn op meer dan maar 1 noot uit een andere track die iedereen fantastisch vindt. En praktisch alle succesvolle popsongs zijn gebaseerd op een extreem beperkt setje akkoorden. Dacht je dat W.A. Mozart ook zijn eigen violen en klarinetten bouwde ofzo? Als iemand 8 complete loops over elkaar plakt (magix music maker anyone?) dan kan ik me voorstellen dat je zegt 'eh dat is wel heel erg makkelijk', maar voor de rest boeit het geen fuck waar en hoe iemand zijn sounds bakt. Als ie dat helemaal zelf doet, heel mooi respect enzo, maar een kutnummer met originele sounds is nog steeds een kutnummer. En een goede track met presets en samples nog steeds een goede track. het gaat om de muziek, niet alleen om de "sound". Mensen die uitgaan dansen op een opzwepende lekkere track. Geile dames gaan er op los :D. Alleen synth nerds die de hele avond naast de dansvloer blijven staan maken zich druk om het feit dat er samples en presets in die track zitten :duivels:

Dat bedoel ik :baco:. en wat ik mischien nog het aller belangrijkste vind is dat ik het met erug veel plezier doe . Met of zonder presets

Greetz

Uiteraard gebruik ik die ook veel, of liever gezegd; bijna alleen maar!

Maar wat ik bedoel te zeggen is, dat ik me vaak snel irriteer aan tracks waarin het TE overduidelijk is. Kijk, als een track verder erg goed is, goed is gemixt, goed arrangement heeft en je toch een bekend presetloopje hoort, dan is er helemaal niks aan de hand. Maar probeer juist je eigen draai eraan te geven!

Ikzelf gebruik constant vengeanceloopjes en nexussoundjes, maar ik bewerk / dubbel / knip ze altijd net even zo dat ze ten eerste niet helemaal meer herkenbaar zijn en ten tweede een juist creatieve draai hebben gekregen.

Dat is mijns inziens juist het probleem bij die vengeance cd's, dat mensen hun creativiteit hierdoor verliezen, niet meer experimenteel zijn, omdat het al snel goed zit. Probeer ondanks dit toch juist die creativiteit op te zoeken, dat ga je absoluut terughoren in je producties!

Je zal het wel niet zo bedoelt hebben maar het kwam zo rot je strot uit :dubbel:

no hard feelings

Greetz

Ach een ieder moet maar doen waar hij lol in heeft toch?
De volgende stap is het herintroduceren van de minimix:D

Dan hoef je ook niet meer geheimzinning te doen over de sources, maar stamp je gewoon zo veel mogelijk top 40 mp3tjes in een track......

Ik vind al dat gemicro DJ niks, maar ja zo'n vinden anderen mijn midi gepingel kut...... dus tja over smaak valt niet te twisten. Wel makkelijk voor een remixpackje ,je hoeft alleen maar 6 loops te geven......:engel:

Zo ist maar net . Ik denk dat we hier nooit over uitgepraat raken . de één doet dit de ander weer wat anders .waar het uiteindelijk op neer komt is tracks maken veel plezier er in hebben en hopen dat je ze een keer kan uitbrengen op plaat of zo..en dan lekker door een :dj:laten knallen op de vloer .

hey raphie,

Effe iets heel anders ....

Ik zat effe te luisteren naar je remix van ocean... ben effe de naam kwijt. maar die klinkt lekker hoor.uitbrengen die hap goed gedaan.

greetz

ThnX, begrijp me niet verkeerd, het resultaat is leuk en catchy. maar het gaat mij altijd meer naar de weg er naartoe*D
En onder aan de streep is micro DJíng ook een skill, want het moet toch allemaal passen en goed gelayerd worden.
Ik denk altijd, je hebt DJ's en producers. Ik ben bijv geen DJ ik gebruik de beatmatch functie in Virtual DJ om m'n plaatjes op te lijnen :D dat is dus een soortgelijke shortcut als loops gebruiken tijdens het produceren, maar het publiek merkt er niks van (net zo als hier) sterker nog, het resultaat zou waarschijnlijk minder klinken zonder (net zo als hier)

alles wat loop based en mashups zijn, vallen voor mij meer in het DJ hoekje dan in het productie hoekje. kan er wel op los, daar niet van, heb ook wel respect voor de juiste ideeen op het juiste moment. maar productietechnisch heb ik er weinig mee.

Iedereen denkt er het zijne over. We moeten iedereen in zijn waarde laten denk.

Als puntje bij paatje komt dan gaat het om het eind resultaat. De ene bereikt dit door veel met loops te werken de ander weer met eigen sounds.

Wat wel zo is met loops denk ik is als je 100 mensen de zelfde loops geef dan heb je niet automatisch 100 lekkere dance tracks .Er wordt vaak te makkelijk over gedacht zo als eerder opgemerkt werd.

Maar goed al komt deze track waarschijnlijk nooit op plaat ,we hebben mischien wel weer wat uit de wereld geholpen 8)

Greetz

Back