jack output maken

docphil

Nieuwkomer
Laatst heb ik een kofferorgeltje via internet gekocht, waar slecht een ingebouwde speaker inzit. Nou wil ik heel graag dit orgeltje uit kunnen versterken en er eventuele effecten aan aansluiten. ik heb t orgeltje opengemaakt en er lopen twee draadjes naar de speaker; zou ik deze zo vast kunnen solderen aan een jackkabel/ input of gaat dat niet zo makkelijk is nu mijn vraag. en waar moet ik dan zoal rekening mee houden???

Mja als er twee draadjes naar een speaker lopen dan is het nogal de vraag wat voor impedantie die speaker heeft en wat er voor vermogen door gaat. een speaker uitgang rechtstreeks op een jack in hangen is meestal niet zo handig. Ik meen dat daar DI boxjes voor bestaan of iets dergelijks. Handiger is om even te kijken waar die draadjes vandaan komen. Wellicht kun je een ingang op een versterkerprintje vinden ofzo die wel af te takken is zonder problemen.

idd de ingang van die versterkertrap zoeken, daar aftappen eventueel nog een signaalversterker achterplaatsen, en/of eventueel nog een buffer tussen het afgetapte signaal en je jack uitgang plaatsen...

Back