korg 700 repeat sync

ik wil graag mijn korg700 repeat syncen met mn modular. het lijkt mij een vrij eenvoudig klusje maar weet niet helemaal waar ik beginnen moet.
heeft iemand hier een trigger voor kunnen klussen??????

Forumlid bur buk boom heeft dit weleens geprobeerd.
Hij komt zo op de koffie, ik zal hem eens vragen hoe dat ook alweer is afgelopen.

groetje,
Maarten

misschien makkelijker om het andersom te doen?
bij veel modulars kun je makkelijk een audio signaal gebruiken om bijv. de envelopes te triggeren zonder dat je een envelope follower module oid nodig hebt.

ik wil graag mijn korg700 repeat syncen met mn modular. het lijkt mij een vrij eenvoudig klusje maar weet niet helemaal waar ik beginnen moet.
heeft iemand hier een trigger voor kunnen klussen??????

er zijn kits voor 700/700s dus moet kunne ...waar en hoe ..
check cykong really old korg site
heet dat geloofk
staan ook mod voor 800 dv

Ik heb van mbur buk boom vernomen dat het hem alleen gelukt is een repeat trigger output te maken.
Dit is echter een tijdje terug en hij weet niet meer hoe hij het gedaan heeft.

Als je de 700 openmaakt zitten er op de print('s) direct achter het keyboard pinnetjes waar draadjes aan zijn bevestigd.
Volgens mij is op een van die pinnetjes de trigger output wel te vinden.

groetje,
Maarten

Het staat er idd
http://www.cykong.com/Synths/Korg 700S/Images/Korg700-CVGateInModFull-Schmo.gif

Heb deze er afgeplukt.

Korg700-CVGateInModFull-Schmo.gif

succes met modden,
Maarten

dat zou betekenen dat je er dus zelf een adsr op aan zou moeten kunnen sluiten. Het grote probleem van de korg is dat hij eigenlijk niet echt een adsr heeft maar alleen een ad en die is zeer beperkt, je kunt nooit de toon aanhouden door een toets ingedrukt te houden waardoor ie weer minder geschikt is als basis VCO, mits je repeat aanzet met een slelle repeat en een lange decaytijd. ... hhhm misschien zit ik er ook wel helemaal naast

zo leo, die input mag wel iets meer verduidelijking :P
"ha RSB", maar fijn dat je t hier ook gezellig vind

sorry, ik had al spijt toen ik het gepost had. zie je het politieagentje?
RSB heeft van mij een delay en wat tr808 onderdelen gekocht, maar nooit betaald. hij heeft me getild, zogezegd. en ik zag m toevallig hier rondneuzen.

ben jij trouwens leo uit gentbrugge? ook wel kozz genaamd?

dan heb je ooit van mij een korg minipops gekocht... god wat heb ik dat ding gemist achteraf (traan) maar ja zo gaan die dingen. heb je iets en staat t in de weg omdat je meer met iets anders speelt en nadat je t wegdoet bleek je stiekem toch verliefd... Oh dit word wel erg off-topic

Back