geluidskaart vraagje

LastResort

dat was al zo........
hallo
ik zoek een geluidskaart die niet allerlei toeters en bellen heeft, maar wel een geluidskwaliteit heeft dat gelijk ligt aan mijn korg ms2000r.
ik heb nu een sounblaster en dat klinkt allemaal erg dunnetjes, of ligt dat aan de softsynths?
dan heb k t over junglist, pro 53, jonox2.
wie kan helpen?

deze is niet al te duur http://www.midiman.com/products/m-audio/audiophile.php

ik heb hem zelf ook en ik ben er erg blij mee. Andere kaarten vind ik zelf een beetje duur voor mij hobby.

ik heb nu ook nog de sb live in mijn pc zitten. voor mijn mic (msn voice chatten)
want die zit niet bij de audiophile. Ik kan nu wel mijn zang mic gebruiken om te chatten ,maar dat vind ik een beetje
overdreven.

trouwens, voor softsynths is die kaart ook erg goed voor die prijs. (ik had hem voor 239€)

succes met de zoektocht

veel duurder dan 239 moet het bij mij ook niet worden idd, is die kaartdan al zo goed dat je t verschil tussen soft en hardware synths nauwelijks hoord? en een wereld van verschil met een sounblaster 128?

Origineel geplaatst door LastResort
veel duurder dan 239 moet het bij mij ook niet worden idd, is die kaartdan al zo goed dat je t verschil tussen soft en hardware synths nauwelijks hoord? en een wereld van verschil met een sounblaster 128?

zo wie zo heb je een latere latency. (bij ong 5msec) , dus als je je softsynth afspeeld hoor je nauwelijks vertraging.
bij de sb hoor je dat wel erg goed , dat is frustreerend.
je heb bij deze een aparte midi poort , dus het gaat niet via de game poort meer

bij deze kan je 24 bits 96 khz opnemen. dat kan de sb ook niet

aansluitingen gaan nu via jacks en niet via die kleine pluggies (hoe je die ook mag noemen)

een nadeel van deze kaart is dat je sommige spellen niet kan spellen, tenminste bij mij dan dan gaat hij kraken.
maar dat is geen probleem want dan zet ik gewoon mijn andere geluidskaart aan.

voor de rest kan je als hobbiest er echt genoeg mee doen.

anderes moet je echt over gaan naar de grotere jongens

spellen speel ik om mijn xdoos dus das nie zo erg, dus die geluidskaart is ongeveer de beste prijs/kwaliteit die je kunt hebben?

bij feedback in rotterdam raadden ze me deze ook al aan.

voor weinig geld , heb je een goede kaart.

Ik heb alleen nog maar goede dingen erover , behalve bij sommige spellen dan.

zoek maar een kaart uit , uit de zelfde prijs klasse en kijk waar je uit komt.

deze kaart is wel een van de goedkoopste kaarten uit de 24/96 klasse , en tot nu toe hoor ik geen nare dingen erover.

waar het mij vooral om gaat is dat de kwaliteit van de softsynths er op vooruit gaat, is dat verschil ook groot tussen sb128 en de audiophile???

jaaaaaaahaaaaaaaaa...koop dat ding nou maar gewoon! :D

Re: Re: Terratec 24/96

Re: Re: Terratec 24/96

Origineel geplaatst door supermingwoe
is dat die ene kaart zonder midi poort ??

Nee hoor er zit een aansluiting bij voor midiport kan naast de kaart in ander slot.

Ja, het verschil is _erg_ groot, júist voor wat betreft softsynths. Afgezien van de lagere latency bij het bespelen van softsynths hebben beginnerskaarten zoals de Audiophile (en de Terratec EWX 24/96 zoals ik heb) native ASIO 2.0 support. Hetgeen betekent dat je samplers zoals Steinberg's HALion of Native Instruments' Kontakt kunt draaien. De kwaliteit hiervan evenaart simpelweg de huidige hardware samplers. Enig probleem is dus dat deze software erg duur is en dat goede samples ook niet bepaald goedkoop zijn. Maar daar hebben we alternatieve methoden voor ;). Hoe het zit met de softsynthesizers die jij draait zou ik niet weten.

Natuurlijk is de geluidskwaliteit over het algemeen ook een stuk beter; hogere signaal/ruis verhouding en alles klinkt gewoon voller en dynamischer (zoals jij al zei: je soundblaster klinkt 'dunnetjes').

Ik heb mijn Terratec EWX 24/96 voor 75 euro 2dehands op de kop getikt - misschien is het raadzaam eerst ff 2ehands te kijken, alhoewel deze kaarten erg gewild en 2ehands derhalve erg schaars zijn.

Re: geluidskaart vraagje

hallo
ik zoek een geluidskaart die niet allerlei toeters en bellen heeft, maar wel een geluidskwaliteit heeft dat gelijk ligt aan mijn korg ms2000r.
ik heb nu een sounblaster en dat klinkt allemaal erg dunnetjes, of ligt dat aan de softsynths?
dan heb k t over junglist, pro 53, jonox2.
wie kan helpen?

Probeer eerst de asio driver van KX project eens, heb je ook gelijk een nette latency...

Dit is wat zij als oplossing hebben voor je "dunne" sound...

As a rule, Creative audio cards use the AC97 codec for Front and Center/Subwoofer outputs, and I2S codec for Rear output. The AC97 codec is also used as an ADC (Analog to Digital Converter) and, thus, is responsible for all on-board analog inputs. (Note that LiveDrives and other DaughterBoard cards use different schemes).

The AC97 codecs used in SBLive! cards are rather noisy devices (when compared to i2s codecs), and this leads to some quality problems. As a rule, SBLive Rear outputs have much better Signal To Noise Ratio (SNR), Total Harmonic Distortion (THD) and Channel Separation (acs) since they use the I2S codec. So, if you want to get better sound quality for music playback it is recommended that you plug your speakers into the 'Rear Out' and enable the 'Swap Front and Rear' kX Mixer option (the swap is enabled by default).

Re: geluidskaart vraagje

hallo

Hoe kun je nu een synth vergelijken met een geluidskaart? Erg vreemde vraagstelling.
Je kan beter zeggen wat is de dynamiek welke de uitgangen van de MS2000 heeft en daar een geluidskaart bij zoeken.
Of je zoekt een geluidskaart voor je VST instrumenten.

Wil je digitaal of analoog? wil je jacks of XLR? wil je goedkoop cq duur?
Dat kun je eigen beter afvragen.
:geslaagd:

oke knakker bedankt, dat wou ik ff weten en die kaart voor 75 euro...danm dat moet ik ook ff regelen:)

maar ik kan kontact nu trouwens ook al draaien dus daar hoef ik t nie voor te doen

Laatst gewijzigd:
Back