nieuwe sidstation adapter waar kan ik die kopen...

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Hallo beste forum leden.

Ik heb een groot probleem een maat van me heeft een elektron sidstation.

Nu is het volgende aan de hand met de sidstation, de adapter is daar van over leden.

Nu proberen we de adapter te bestellen bij elektron maar daar kunnen ze er niet meer aan komen.
de specificaties van de adapter is.
input 230 c/50hz51ma
11,7 va
041 6udc/400ma
type ep2

kan het ook verkeert hebben die specificatie maar het gaat om een rare voltage
wat ik eruit begrijp van die maat van me.
Wie oo wie weet raad voor die maat van me....

Sebastian

ik heb geen sidstation maar via google heb ik gevonden dat je een 6V DC/ 400mA adapter moet hebben. een universele adapter doet het werk.

hoppaaa 12V inprikken en klaar. - is binnen + is lekker randje.
Gaan met die hmmmmmmm blip blip blip ppppprrrrrrr blip blip blip!!!!

Lees die link dan die ik gepost heb.......die komt van Elektron users group......staat toch echt 6V......
Alhoewel ik dat dan niet echt snap want de SID chip moet 12V hebben om te kunnen functioneren.....raar.

je hebt voor die sidstation dus meerdere chips. wat ik heb begrepen is dat de 6581 12V nodig heeft een de 8580 9V. vandaar dat die koekebakker hierboven ;) misschien wel een 12V adapter kan gebruiken voor zijn sidstation. verklaart natuurlijk niet dat die usergroup een 6V adapter aanraad. zit er niet ergens een stepup converter in zo'n sidstation?

ik dacht dat de sid station enkel 6581 gebruikte

Daar heeft Rvooh gelijk in, alleen 6581's werden er gebruikt in de SidStation. En die gebruikt toch echt 12V....ik kan het weten heb er al 1 gebouwd met 6581 en 1 met 8580....alleen dan MB's..en de 8580 verbruikt idd 9V.

Dus rarara wat voor adapter gaat erop......misschien anders even een PB sturen naar DaShadow die heeft een SidStation van Elektron.

ik vraag me af waarom je gewoon support@elektron.se niet mailt...

ook al hebben ze geen adapter meer, zullen ze wel weten te zeggen welke je nodig hebt
"input 230 c/50hz51ma
11,7 va
041 6udc/400ma
type ep2"

is iets te dubbelzinnig voor mij..

bedankt voor alle reacties!! snap er alleen geen piep van :) ben een beetje een leek met te veel spullen..heeft misschien iemand een adres of zo waar ik dat kan bestellen? Dan ben ik echt geholpen!! want ik gebruik m altijd en overal vandaar dat de adapter stuk is!!
Alvast bedankt!! groet vriend van sebastian==> Havelock

de gewone elektro handel -> universele adapter.

1 ampère volgens de comment hierboven, alhoewel ik dat betwijfel.
volgens mij is 400mA ofzo meer dan genoeg.

de gewone elektro handel -> universele adapter.

1 ampère volgens de comment hierboven, alhoewel ik dat betwijfel.
volgens mij is 400mA ofzo meer dan genoeg.

1A is wel wat ruim bemeten maar de meeste universele adapters leveren dat gewoon dus dat maakt helemaal niets uit. die 400mA heeft de sidstation gewoon nodig om te kunnen functioneren. idd ff naar de elektroboer en een adaptertje scoren.

meeste universele zijn zelfs maar 300mA

dus goed kijken..
1A kost veel en is direct zo'n dikke knoert.

1A kost veel en is direct zo'n dikke knoert.

nou, nou, dat valt wel mee hoor met die kosten. en met 300mA gaat ie het dus niet redden. ik denk dat TS wel genoeg info heeft om een nieuwe adapter te gaan halen.

succes

Back