RME FireFace 400 VS Motu Ultralite mk3

ik heb voor de RME gekozen. waarom? een goede geluidskaart koop je maar eens in de zoveel jaren. dan ook maar meteen écht goed. dan weet je ook zeker dat je niet na 1,5 jaar denkt...had ik toch maar... of, het hoog is toch niet zo sprankelend... RME is beste wat nog net betaalbaar is, klinkt echt super en drivers zijn altijd up-to-date. Draai met gemak op 128 samples latency. pci performance met het gemak van uittrekken en in je macbook hangen.

plus RME support is echt erg goed. ik heb met motu geen persoonlijke ervaring, maar je hoort/leest wel eens iets anders over hun driver support (zie discussie momenteel op cakewalk Sonar producer forum over firewire audio interfaces)

Beide zijn goede apparaten. Maar er zit wel een behoorlijk prijsverschil tussen die twee : zo'n 300 euro. De vraag is of je de RME zóveel beter vindt, dat het 300 euro waard is.

Ik ben van een 828mk2 overgestapt op een Fireface 400 en het verschil in klank is me zeker het prijsverschil waard. Ik vond daarnaast de ultralite mk2 beduidend minder klinken dan de 828mk2. De mk3 klinkt volgens mij qua converters als de mk2 serie, los van de DSP-FX uiteraard.

De drivers van beide hebben hun voor en tegens, maar de RME-drivers zijn betrouwbaarder al zijn ze op OSX wat lastig om aan de praat te krijgen. Motu is wat gebruikersvriendelijker, maar heeft kuren tijdens gebruik wat ik teveel risico vond voor live.

De drivers van beide hebben hun voor en tegens, maar de RME-drivers zijn betrouwbaarder al zijn ze op OSX wat lastig om aan de praat te krijgen. Motu is wat gebruikersvriendelijker, maar heeft kuren tijdens gebruik wat ik teveel risico vond voor live.

Ik heb met de Motu Ultralite mk3 nog geen enkel probleem gehad op OSX, is echt 100% stabiel. Ik vind het persoonlijk een dijk van een audio kaart, zeker voor die prijs. Wat voor kuren heb je gehad als ik vragen mag?

Ik ben van een 828mk2 overgestapt op een Fireface 400 en het verschil in klank is me zeker het prijsverschil waard. Ik vond daarnaast de ultralite mk2 beduidend minder klinken dan de 828mk2. De mk3 klinkt volgens mij qua converters als de mk2 serie, los van de DSP-FX uiteraard.

Ik heb nooit kuren gehad met mijn motu drivers en gebruik live heel veel. Wel is bij mij op de 828 mk2 de 2e mic input stuk. Zoiezo vind ik de microfoon voorversterkers in de 828 gewoon niet goed genoeg. Op de fireface schijnen ze beter te zijn. Ik neem zelf vaak op met de motu via de voorversterkers en clock van een yamaha 01v96. Dat klinkt wel goed.

Ik had veel last van de hoge krijs af en toe en disconnects. Het was met de usb versie, maar schijnt vaker voor te komen met de firewire-versie. Unicornation heeft er wel een aantal threads over geloof ik, als sticky.

Support van Motu heb ik trouwens altijd erg prettig ervaren, maar dat kan veranderd zijn sinds hun ticket-systeem. RME-support is gedegen, maar ook wat lomp en niet altijd zonder emotie :) En als het erg lastig wordt hebben ze er een handje van niet te reageren...

ik heb de ultalite gekozen. Belangrijkste argument: prijs.

Ik heb met de Motu Ultralite mk3 nog geen enkel probleem gehad op OSX, is echt 100% stabiel. Ik vind het persoonlijk een dijk van een audio kaart, zeker voor die prijs. Wat voor kuren heb je gehad als ik vragen mag?

kan je trouwens de dsp effecten van de mk3 gewoon gebruiken als insert op ieder audio spoor in je sequencer (bijv. Cubase4)? of alleen op de in en outputs van de interface?

ik heb voor de RME gekozen. waarom? een goede geluidskaart koop je maar eens in de zoveel jaren. dan ook maar meteen écht goed. dan weet je ook zeker dat je niet na 1,5 jaar denkt...had ik toch maar... of, het hoog is toch niet zo sprankelend... RME is beste wat nog net betaalbaar is, klinkt echt super en drivers zijn altijd up-to-date. Draai met gemak op 128 samples latency. pci performance met het gemak van uittrekken en in je macbook hangen.

plus RME support is echt erg goed. ik heb met motu geen persoonlijke ervaring, maar je hoort/leest wel eens iets anders over hun driver support (zie discussie momenteel op cakewalk Sonar producer forum over firewire audio interfaces)

I second that. Het is een iets duurdere investering, maar absoluut een hele goede.

geen enkel probleem hier met installatie en of gebruik van rmeff400.
en... klinkt als een dijk/ klok

De RME is erg gevoelig voor slechte Firewire-chips, als je een goeie hebt echter is het installeren ook als een klok. Wel blijft het beter hem buspowered te gebruiken, op eigen voeding hebben de drivers wat bugjes heb ik gemerkt...

Ik las ergens dat de preamps van de RME wel goed zijn, maar kleurloos en saai. helaas heb ik geen enkele referentie op dit gebied.

Maar ik ben nog steeds erg content met de FF400, werkt prettig en klinkt super verder.

Back