problemen instalatie Alesis I/O2 geluidskaart

james box

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb afgelopen week de Alesis I/O 2 ontvangen alleen ik heb nogal problemen met het zoeken naar het apparaat onder windows in XP.
Ik heb de driver geinstaleerd en daarna aangesloten aan m'n pc alleen als ik onder configuratie scherm op zoek ga kan ik hem nergens vinden onder devices om hem te instaleren als defaulft als geluidskaart.

Ik heb de driver al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd en een paar keer de pc opnieuw opgestart alleen allemaal zonder succes.
Ik heb wat op forums zitten kijken en las dat het nogal een bekend probleem was en dat het iets te maken heeft met USB audio codecs..??
geen idee wat dit inhoudt..

wel gek is dat ie wel in ableton gevonden kan worden, alleen dan komt er nogal een vervormd geluid eruit..?

Heeft iemand ervaring met deze kaart, of tips..?

ik weet niet of je een onboard geluidskaart hebt maar bij mij bleef dat ding zeuren todat ik hem bij mn bios uitgeschakeld heb.

Heb je in ableton de ASIO drivers gekozen?
Kun je hem in het windows configuratiescherm bij de geluidsinstellingen niet kiezen als standaardapparaat? Het kan zijn dat hij hem bij devices gewoon de naam USB audioapparaat heeft gegeven.

Ja zeker de asio drivers gekozen, ik kan hem inderdaad wel kiezen als USB device maar ook dat werkt gewoon niet..

ik weet niet of je een onboard geluidskaart hebt maar bij mij bleef dat ding zeuren todat ik hem bij mn bios uitgeschakeld heb.

ja die heb ik inderdaad, goeie tip man ik ga het meteen even proberen thanks!

En heeft het geholpen?

Nee man...kut zooi

Ik heb onboard-kaart op m'n bios uitgeschakeld maar zelf dan kan ik nog steed sniet deze kaart als default kiezen bij mij mijn geluidsinstellingen.
Maar wel in ableton, dus dat is ook wel raar.
Maar het schiet niet echt op als ik elke keer audio wil afspelen van m'n desktop moet wisselen met bekabeling van m'n Alesis naar m'n kaart op de pc.

Ook als ik m'n onboard kaart bij configuratie scherm als disable schakel dan en m'n USB device als enable dan ziet ie nog steeds de kaart niet als default apparaat...?? deze wordt dan helemaal blank

Ik weet echt niet wat ik moet doen om het nog te laten fixen, ik denk anders dta ik em te koop zet en een ander haal ik weet het anders ook niet meer.
Ik heb bax-shop al gemaild en die zouden nog kijken wat ze konden doen, maar ik heb echt de hoop al bijna opgegeven

Back