Naast Cubase ook nog Reason of FL-studio gebruiken?

Hega

Stamgast
Momenteel werk ik zeer prettig met Cubase.
Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik FL-studio ook altijd wel lekker vond om mee te freaken.
Hetzelfde geldt (in iets mindere mate) voor Reason.
Zou 1 van deze progs naast Cubase gebruikt kunnen worden of kan ik me Cubase grotendeels dezelfde dingen doen (dmv plugins etc)?

Voor jou geldt denk ik de vraag: welke onderdelen vond ik zo fijn werken? en is hier een alternatief voor?

Als je antwoord weet op de eerste vraag, kan hier denk ik wel gezegd worden of er een alternatief is.

Sterker nog, je kan FL-Studio en Reason gewoon gebruiken in Cubase.
Ik gebruik Cubase Sx3 met FL-Studio als vstplugin en Reasn gekoppeld aan Cubase. Werkt als een trein ;)

Cubase 5 krijgt eindelijk iets ReDrum-achtigs, dus kun je daarmee misschien Reason achter je laten. Een vervanging voor Thor ken ik niet echt, Synth1 kan daarentegen het meeste Subtractor spul echt wel vervangen en ook de ingebouwde plugins van Cubase (EQ, compressor, etc.) zijn beter dan die van Reason.

Voor Scream zou je eventueel Guitar Rig kunnen proberen.

Draaien van Reason of FL als plugin is ook een goede optie - op de Propellerheads site staat een tutorial om te Rewiren.

Laatst gewijzigd:
Voor jou geldt denk ik de vraag: welke onderdelen vond ik zo fijn werken? en is hier een alternatief voor?

Als je antwoord weet op de eerste vraag, kan hier denk ik wel gezegd worden of er een alternatief is.

Vond vooral die layer-functie in FL wel lekker, maar wellicht zit deze nu ook inmiddels wel in Cubase (SX of 4?).
Ben met FL al lang niet meer bezig geweest en Reason vond ik altijd wat onoverzichtelijk, voor mijn gevoel dan.

O ja; vond hier nog even een nuttige uitleg over Rewire'en;

Laatst gewijzigd:
Ben momenteel even bezig met wat drumloops in FL en kan dit ook rewiren naar Cubase.
Heb al op youtube zitten zoeken, maar kan even niet vinden hoe je patterns kunt uitbreiden (ook evt naar songs); ondermeer met meerdere drumpatronen.
In de vorige oude versies van Fruityloops lukte me dit nog wel makkelijk.
Hoe kun je dit in FL-studio 8.0 nog maar regelen?

Heb het met die patterns/parts inmiddels even uitgezocht.
Maar heb even een vraagje over dat ReWire.
Ik wil namelijk in Cubase verder een song gaan uitwerken die ik in FL was gestart; beetje omslachtig, maar het was even in een impulsieve bui 8~
Hoe kan ik een complete part vanuit FL overzetten in Cubase?

Heb het met die patterns/parts inmiddels even uitgezocht.
Maar heb even een vraagje over dat ReWire.
Ik wil namelijk in Cubase verder een song gaan uitwerken die ik in FL was gestart; beetje omslachtig, maar het was even in een impulsieve bui 8~
Hoe kan ik een complete part vanuit FL overzetten in Cubase?

Als je het in audio wilt hebben gewoon Export Audio -> Mixdown. Dan heb je het als wav. in Cubase (mits je de juiste opties aanvinkt in Cubase natuurlijk).

Back