TC Electronic KONNEKT 8 probleem in Windows Vista

Side Issue

Nieuwkomer
Heb pas mijn nieuwe laptop binnen (Sony VAIO AW11 S/B) en draai hierop Windows Vista.

Nu heb ik voor mijn geluidkaart (TC Electronic KONNEKT8 ) de nieuwste drivers gedownload en heb zelfs ASIO for all geprobeerd, maar ik heb problemen met het geluid.
Als ik bijv. een track afspeel valt op een gegeven moment het geluid eventjes weg en daarna komt het weer terug en begint het steeds meer te kraken en valt daarna helemaal weg.

Iemand nog meer dit probleem of eventueel de oplossing hiervoor?
Ik kom er zelf in ieder geval niet meer aan uit...

iemand ? :)

Kijk eens met de DPC Spike Checker welke latency-waarde deze aangeeft wanneer je een project in je sequencer geladen hebt en afspeelt.

Als deze waarde te hoog is, kan je in de system settings van je Konnekt de DPC Safety Buffer van Normal naar iets hoger zetten. Volgens mij zou dan je probleem over moeten zijn.

Op het TC forum en de supportsite van TC is hierover nog meer informatie te vinden.

Ik ben er achjter gekomen dat het probleem ligt in de combinatie van mijn VAIO, windows Vista en het gebruik van externe audio interfaces (zowel firewire als usb)

En aangezien mijn VAIO ongeveer het enige model is dat niet gedowngrade kan worden naar XP (dit model is nl. TE hightech en nieuw; zijn uberhaupt geen drivers voor XP voor verkrijgbaar) heb ik vandaag geregeld dat ik mijn geld terug krijg en ga voor een VAIO die wel gedowngrade kan worden naar XP.

Er mag dus een slotje op dit topic :maffia:

Nou ik had hetzelfde probleem en ik heb het opgelost :-)

Ik heb een sony vaio, en op de ene werkplek werkte hij wel. Verschoof ik de laptop naar een andere plek, dan werkte het niet.

Het blijkt dat als je een HDMI uitgang hebt op je laptop. Dat er continu iets in de graphics driver loopt te vragen, heb ik verbinding, heb ik geen verbinding.

Na 10 dagen zoeken, van stroom, kabels ed ben ik er dus achter gekomen.

TC was ook niet bekend met dit probleem en waren zeer dankbaar hiervoor.

BIj mij als ik maar iets laadde op de pc dan viel het geluid weg, en als het terug kwam begon het te kraken en te stotteren!

Meer kun je lezen hier http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=3479&p=1

Bij post 30 van mij staat de oplossing en hele uitleg van het probleem!

Back