fl studio 10 mic problemen

Usoulmusiq

Ingeburgerd
8> hallo beste mensen,

ik heb een probleem met mijn laptop, ik heb fl studio 10 en de nieuwste asio driver geinstalleerd en telkens als ik fl studio aanzet en probeer op te nemen komt het geluid binnen via de interne microfoon.

ik heb windows 7 ultimate op mijn laptop en die heeft een mic input en een headphone output en ik heb de interne mic al in windows configuratiescherm uitgezet maar ik blijf in fl studio alleen geluid van de interne mic te kunnen opnemen en niks via de inputs.

kan iemand me helpen

bij voorbaat dank

Externe geluidskaart gebruiken lost sowieso alles op. Interne laptopgeluidskaarten zijn over het algemeen niet echt gemaakt voor studio doeleinden, ook al komt er wel geluid uit. Dit soort problemen zijn bijna standaard. Ik loop ook altijd moeilijk te doen op de laptop van m'n vriendin, dus neem tegenwoordig standaard een losse usb geluidskaart mee als ik iets moet doen daar.

Ik heb een tascam iU2 te koop voor 50 euro, heb je direct alles wat je nodig hebt, losse inputs en outputs voor zowel mic (met fantoomvoeding) als line in- en uitgangen, midi poorten, koptelefoonuitgang met losse volumeknop, usb voor aansluiting op windows en mac computers, alsmede een 30 pins aansluiting voor je ipod/iphone/ipad.

afbeelding: http://3.bp.blogspot.com/-57RCZ489U1U/T0NoyFPdyrI/AAAAAAAAZdg/Q8i5zC4zmbI/s1600/62389.jpg

Hier m'n advertentie: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=190202

PB mij even bij interesse.

8> hallo beste mensen,

ik heb een probleem met mijn laptop, ik heb fl studio 10 en de nieuwste asio driver geinstalleerd en telkens als ik fl studio aanzet en probeer op te nemen komt het geluid binnen via de interne microfoon.

ik heb windows 7 ultimate op mijn laptop en die heeft een mic input en een headphone output en ik heb de interne mic al in windows configuratiescherm uitgezet maar ik blijf in fl studio alleen geluid van de interne mic te kunnen opnemen en niks via de inputs.

kan iemand me helpen

bij voorbaat dank
En van welke andere inputs wil je opnemen? En heb je die geselecteerd als input op een mixer channel?
En waarom FL10, en niet 11 of 12?

ik wil opnemen vanuit de microfoon input aangezien dat de enigste input is die ik heb. als ik in de mixer zowel de mono als stereo asio kanalen gebruik dan komt er alleen geluid binnen via de interne microfoon van de laptop, en ik heb de microfoon al uitgeschakeld in het configuratiescherm. ik heb die input ook geselecteerd op de mixer.

omdat dat de enigste versie is die ik op het moment ter beschikking heb.

ik wil opnemen vanuit de microfoon input aangezien dat de enigste input is die ik heb. als ik in de mixer zowel de mono als stereo asio kanalen gebruik dan komt er alleen geluid binnen via de interne microfoon van de laptop, en ik heb de microfoon al uitgeschakeld in het configuratiescherm. ik heb die input ook geselecteerd op de mixer.

omdat dat de enigste versie is die ik op het moment ter beschikking heb.
Welk configuratiescherm?

En je hebt toch lifetime gratis updates... waarom installeer je dan de nieuwste versie niet?

Het windows configuratiescherm.

Ik heb zelf versie 12 maar het gaat over de laptop van een kameraad van mij die een gecrackte versie heeft van versie 8. en ik vind fl studio 10 toch net iets fijner dan 12

Back