resultaten enquête meest gebruikte muziek-editing programma

patrickpincher

sound hunter
... wat het beste is zal eigenlijk nooit beantwoord worden,... gezien smaken verschillen.

... maar het is wel eens interessant om te zien hoeveel er nu met welk pakket werken.
... vandaar dat ik via google opzoek ging naar enquête's terzake,... en kijk hier, zo een 21.560 gebruikers van een (onkuise) site gaven het volgende in :

attachment.php

Attachments

• poll.JPG
    poll.JPG
    27,3 KB · Bekeken: 88
Maar "het beste" is sowieso een verkeerde vraag; het blijft altijd een kwestie van "wat werkt het beste voor die situatie?".

Waarom staat Logic er niet bij?:confused:

Maakt verder niet uit, Ableton Live:halleluja werk toch het beste voor mijn situatie.

Dat vroeg ik me ook af....waar is logic?

Ja, Logic en ProTools ontbreken.

Maar ja, het is informatie van een onkuise site, zeg je? Als mijn vermoeden klopt, dan is deze poll dus ook helemaal niet representatief, als je begrijpt wat ik bedoel...

Wordt helemaal interessant als in die poll gevraagd zou worden, welke versie van Cubase dan? Cubase SX3 of versie 4... :P

Logic en ProTools vereisen dure hardware die warez-gebruikers niet kunnen betalen. Zie een Mac maar als een soort dongle.

Logic en ProTools vereisen dure hardware die warez-gebruikers niet kunnen betalen. Zie een Mac maar als een soort dongle.

Wat betreft Logic vind ik dat een vreemde redenatie. Om bijvoorbeeld Cubase of Sonar met wat plugins soepel te draaien heb je ook een flinke pc (of mac) nodig. En voor Logic heb je (behalve een mac) verder niets anders nodig, in dat opzicht is het dus gelijkwaardig aan bv. Sonar of Cubase op de PC.

En bij ProTools ligt het dongle-effect eigenlijk bij de hardware die je naast je mac nog nodig hebt, dus ook niet bij de mac zelf.

Nou als ik voor dezelfde euro meer performance krijg bij een PC en ik heb al geen geld voor software koop ik een PC, geen Mac.

Attachments

• poll cubase frans.bmp
    742,9 KB · Bekeken: 99
Back