Dynacord reparatie thread

Me DRS78 doet het weer als (bijna) nieuw, ik heb uiteindelijk alleen alle C's op de voedingsprint vervangen, de rest op de andere printen heb ik laten zitten, daar was ik te lui voor:engel:.
Was wel echt noodzakelijk, de grote elco op voedingprint was helemaal leeg gelopen en een aantal kleinere waren ook al lek, het verbaasde me dat het ding nog iets deed.
Hieronder wat fotoos, ik heb ook wat ceramische C's aan de in en uitgangen van de regelaars gezet, baat het niet schaadt het niet en mischien dat de ruis wat minder wordt, en nog een plaatje van de leegelopen elco, dopje is eraf geploft zo te zien :P en de DRS zelf, nog best in goede staat, alleen jammer dat er ooit stikkers op hebben gezeten.

Attachments

• VB.JPG
    VB.JPG
    49,4 KB · Bekeken: 139
  • VO.JPG
    VO.JPG
    55,3 KB · Bekeken: 137
  • Elco.JPG
    Elco.JPG
    41,3 KB · Bekeken: 135
  • DRS.JPG
    DRS.JPG
    67,1 KB · Bekeken: 138
Oh ja dat vergeet ik bijna, de delay tijd is waarschijnelijk nog wat op te schroeven bij de DRSjes, de mijne ging tot ca 250 ms en ik heb er ca 330 van kunnen maken, er zit op de print bij de 3 delay potmeters nog 3 potjes, voor elke frontpotmeter 1, waarmee je dus de delaytijd langer kan zetten, ik heb ze helemaal open gezet en dan heb je er toch nog bijna 100ms bij.
Ik zeg dus waarschijnelijk, als de jouwe al naar 330 gaat is het waarschijnelijk al gedaan.

Reverb switch

Reverb switch

De switchknop van Delay naar Reverb doet t niet meer op mijn drs78. Is dit relatief eenvoudig te verhelpen? Hij blijft nu in de Delay-mode staan..

De switchknop van Delay naar Reverb doet t niet meer op mijn drs78. Is dit relatief eenvoudig te verhelpen? Hij blijft nu in de Delay-mode staan..

Ik had hetzelfde probleem en dat is opgelost door J209 (74LS274) op het impulsbord te vervangen.....deze geeft het SYR signaal naar de electronische schakeling op het frontpaneel...zonder dit signaal switch ie niet en als het goed is doet repeat het dan ook niet.....mocht dit nog niet helpen check dan Q903 en Q904 en Q905 (alle BC550) op bord 89 007 (frontpaneel)....

De service manual vd DRS78 staat binnenkort ook op www.synfo.nl van Senso incl die van de DDL12, TAM19 en SRS56....

Laatst gewijzigd:
Oja die Q's zorgen ook voor het EREV signaal wat door de DRS loopt...dat EREV signaal is hoog in reverb mode (+4V) en laag in delay mode (0V). Is dit signaal niet goed dan switchen de analoge switches niet op oa het filter bord...

Zelf ben ik nu aan het stoeien met het geheugen bord....was een RAM ic die kortsluiting veroorzaakte.....vanaf de PSU gaat +12V en -5V enkelt naar het geheugen bord om de RAM's vd juiste voltages te voorzien....na het vervangen vd RAM ic werkte eerst de reverb dus wel maar geen delay, na het vervangen van een flipflop deed de delay het wel maar kon ik die niet instellen en de reverb werkte dan weer niet....maar ik heb beide dus wel gehoord met het 'defecte' geheugenbord in de werkende DRS dus uiteindeljik komme we r wel....
Weer ff wat chipjes bestellen bij Senso...

Oja ergens hier op SF was een bericht dat je het schakelen van de drie delay tijden ook met een trigger signaal kon doen....was dat een v-trig of een s-trig of maakt dat geen donder uit?
Inprincipe schakelt de pushbutton ook kort +5V naar gnd, of viceversa...
Is trouwens wel een leuke modificatie om de repeat ook met een extern signaal te kunnen triggeren.....zal dan wel een gate signaal moeten zijn om hem in hoge of lage toestand te houden....

Oja die Q's zorgen ook voor het EREV signaal wat door de DRS loopt...dat EREV signaal is hoog in reverb mode (+4V) en laag in delay mode (0V). Is dit signaal niet goed dan switchen de analoge switches niet op oa het filter bord...

Zelf ben ik nu aan het stoeien met het geheugen bord....was een RAM ic die kortsluiting veroorzaakte.....vanaf de PSU gaat +12V en -5V enkelt naar het geheugen bord om de RAM's vd juiste voltages te voorzien....na het vervangen vd RAM ic werkte eerst de reverb dus wel maar geen delay, na het vervangen van een flipflop deed de delay het wel maar kon ik die niet instellen en de reverb werkte dan weer niet....maar ik heb beide dus wel gehoord met het 'defecte' geheugenbord in de werkende DRS dus uiteindeljik komme we r wel....
Weer ff wat chipjes bestellen bij Senso...

Oja ergens hier op SF was een bericht dat je het schakelen van de drie delay tijden ook met een trigger signaal kon doen....was dat een v-trig of een s-trig of maakt dat geen donder uit?
Inprincipe schakelt de pushbutton ook kort +5V naar gnd, of viceversa...
Is trouwens wel een leuke modificatie om de repeat ook met een extern signaal te kunnen triggeren.....zal dan wel een gate signaal moeten zijn om hem in hoge of lage toestand te houden....

Ik heb dat met een normale TR-626 trigger kunnen doen.

Okee thnx!

Trouwens alle andere boards (impuls, cpu, 2x arthemetik en filter) testen goed in de werkende DRS dus mijn probleem ligt echt op het ram bord....

hoi Martijn, welkom bij onze "kapotte digitale delay zonder schema club",

Beste mensen,
Is er nog plaats voor een nieuw lid?
M'n Echocord Mini is gestopt met delayen...
Het is alsof de wiskop continu blijft werken (of het kan natuurlijk ook wat anders zijn).
Ik krijg nog 1 echo en dan is het gedaan.
Leid ik de tape wat met m'n vinger weg van de wiskop, dan is het volop echo... echo... echo....

Schema heb ik niet en het lezen ben ik ook niet zo sterk in.
Desalniettemintegenstaande, iemand enig idee?

Cheers,
Exo. :mega:

(ik verwacht me al aan Tantalen alhoewel ik denk dat deze hier nu eens niet mee te maken zullen hebben }:|....).

Edit: Het is natuurlijk geen digitale bak...

Laatst gewijzigd:
Ik ontvang in dezer dagen een goedwerkende Echocord mini.. ik ben benieuwd! :)

Heeft iemand enig idee waar ik een voedingskabel en die din kabels kan kopen? Exoterrestrial? :)

Back