Dynacord reparatie thread

nou dan pak ik zo mn camera maar even...

ik weet dat in mijn vrs een leeg chipvoetje zit. vroeg me af of dat bij anderen ook zo is. ik had twee vrs23-delays maar ben zo stom geweesd om nooit in die andere te kijken. weet wel dat ik ergens gelezen had dat er twee type zwarte vrs23 bestaan en ook nog een witte. de zwarte waren herkenbaar aan wel of geen rechthoek om het logo. dus ik denk dat als je een foto post het goed is om erbij te zetten welke het is.

Nice, gezellig ! 8)

ik weet dat in mijn vrs een leeg chipvoetje zit. vroeg me af of dat bij anderen ook zo is. ik had twee vrs23-delays maar ben zo stom geweesd om nooit in die andere te kijken. weet wel dat ik ergens gelezen had dat er twee type zwarte vrs23 bestaan en ook nog een witte. de zwarte waren herkenbaar aan wel of geen rechthoek om het logo. dus ik denk dat als je een foto post het goed is om erbij te zetten welke het is.

Goed idee, zoals ik het begreep zijn er in elk geval drie smaken...
oudste is de zwarte met zowel een ellips als een rechthoek in het logo, daarna zwart zonder rechthoek en toen die witte.

Mijn VRS-23 de eerste smaak, met ook twee lege DIL-8 sockets. Zo te zien bedoeld per kant voor een extra BBD-chip, maar de service-doc toont zowel geen IC-nummer als ergens anders weer wel. Wie weet voor langere delays bedoeld, wie weet voor een van hun andere apparaten ?

Hoofd-print heeft ook nog twee keer twee gaten voor nog meer chips, maar daar geen socket.

Grt !

Volgens mij zijn er nog meer VRS-23 delays die in reparatie zijn, let's samenwerken.
Ben met name wel benieuwd wat er zoal aan die BBD-chips inzit... ik verwachte dus NE503, maar trof die N823-OM aan. Bij jullie soms ook ?

Vandaar: wie in deze thread even een leesbare foto post van de ingewanden van z'n VRS-23 die mail ik desgewenst de service-manual (pdf, incl. afregelinfo).

Grt !

Echt het even doorlezen van de thread had je al een end geholpen....

http://uk.groups.yahoo.com/group/vintagedynacord

Dynacord Yahoo groep.....heb ik opgezet om zoveel mogelijk schema's etc. te verzamelen...maar ook foto's van de ingewanden etc kan je er vinden...

Dus....lid worden! ;)

dat van dat lege chip voetje klopt JW.....

trouwens kan je me de datum mailen van LVC in september? of is er verder nog niks concreets?

om te beginnen alle druppeltantalen vervangen:mega:

Hmm, kan ze natuurlijk door verse tantalen vervangen maar dan moet ik over een stel jaar weer onder de motorkap zijn... Wat hebben de heren hier tot zover gedaan, 'normale' gewone elco's erin en alles weer werkend ?

Zoals ik het begrijp waren tantalen voor supply-decoupling destijds
(en voordat men er zich ten volle van bewust was wat voor ellende ze over tijd kunnen geven)
een soort ehh, modeverschijnsel en is er met hedendaagse gewone elco's geen reden meer
om voor tantalen te gaan.

(Uiteraard hebben tantalen voor bepaalde andere posities nog steeds de voorkeur.)

Maar dus en ook, proof & pudding, iemand toch VRS-23 problemen gehad met gewone vervangende elco's voor decoupling ?

Grt !

Wie nog een [service] manual van de dynacord tam's heeft [19 en 21] hou ik mij aanbevolen, scan mag ook.
Ook van de srs56 zoek ik nog steeds.

Overigens bij de tam ...weet iemand waar de afkorting AVRGD precies voor staat ?
Dus elk lettertje de goede vertaling .
De a/d afkorting staat overigens voor attack/decay

Done ! :)

Zal es wat uploaden.

Grt !

Done, m'n alter ego heeft de VRS-23 Service Doc zojuist naar de filesectie vd Yahoo-group gestoempt.

Maar laat ze maar komen die pics, zou graag zien of horen welke BBD-chips er in jullie VRS-23 machines gebruikt worden. Please ?

Grt !

Hallo,

ik heb ook defecte Dynacords, gelukkig ook werkende.
Voor de DRS 78 heb ik alle service documenten op papier, is er behoefte aan deze informatie?
Moet ik nog wel scannen of laten scannen.

Met vriendelijke groet,

Willem.

eerst mn oplader voor mn camera zoeken want die is zoek :S

Gezelligst met plaatje erbij, maar hop, 't is weekend, gewoon wat kale BBD-type getalletjes ook goed ;)
Tot zover lijk ik de enige die die rare N823-OM types in z'n VRS-23 heeft, niet ?

Hallo,

ik heb ook defecte Dynacords, gelukkig ook werkende.
Voor de DRS 78 heb ik alle service documenten op papier, is er behoefte aan deze informatie?
Moet ik nog wel scannen of laten scannen.

Met vriendelijke groet,

Willem.

Altijd vraag naar natuurlijk...ik heb ze ook nog in papieren vorm maar ga ze ff fotograferen op hoge resolutie. Werkt ook prima.
En Willem voeg jezelf even toe bij de vintagedynacord yahoo mailinglist. Adres staat ergens hier in den thread.

Ook Jurgen Haible en Florian Anwander hebben zich bij de lijst gevoegd. :okdan:

@ Willem zijn die DRS'en nog te koop?

Gezelligst met plaatje erbij, maar hop, 't is weekend, gewoon wat kale BBD-type getalletjes ook goed ;)
Tot zover lijk ik de enige die die rare N823-OM types in z'n VRS-23 heeft, niet ?

Nope als ik me goed meen te herrinneren zaten die ook in 1 van mijn VRS'en....ik heb momenteel geen VRS meer dus kan het niet bevestigen.
Ik zie nu op het schema dat vanaf serie nr 12001 er NE503 worden gebruikt.

Ze zijn nog te koop, denk niet dat ik de tijd heb om er een goede van te maken......servicemanual krijg je er dan bij.

Groet,

Willem.

@ Willem zijn die DRS'en nog te koop?[/QUOTE]

Nope als ik me goed meen te herrinneren zaten die ook in 1 van mijn VRS'en....ik heb momenteel geen VRS meer dus kan het niet bevestigen.

Nice, dank je voor de bevestiging. :mega:

Ik zie nu op het schema dat vanaf serie nr 12001 er NE503 worden gebruikt.

Die ik hier heb zit daar net een stuk of vijftig onder en doet dus die N823, dus netjes overeenstemmend. Die buren toch, alles netjes gedocumenteerd ;)

Grt!

ik heb nog nooit problemen gehad met het vervangen van tantalen door gewone, goeie elco´s.
maar ik combineer dat altijd wel met een eventuele herziening van massa en voedings lijnen.
in de jaren 70 en 80 werden tantalen door sommige fabrikanten gezien als een soort tovermiddel om brakke hardware ontwerpen te temmen.
en ook als mode verschijnsel, een voeding zonder tantalen kon niet goed zijn.
ontkoppelen???, hup, de magische tantalen erin, en voor de eerste twee jaar zit je goed.
( daarna zijn de voordelen van tantaal elcos zoongeveer uitgewerkt,lijkt het).
alleen als een tantaal elco als timing gebruikt wordt heeft het zin om dat nader te bestuderen.
:mega:

Hmm, kan ze natuurlijk door verse tantalen vervangen maar dan moet ik over een stel jaar weer onder de motorkap zijn... Wat hebben de heren hier tot zover gedaan, 'normale' gewone elco's erin en alles weer werkend ?

Zoals ik het begrijp waren tantalen voor supply-decoupling destijds
(en voordat men er zich ten volle van bewust was wat voor ellende ze over tijd kunnen geven)
een soort ehh, modeverschijnsel en is er met hedendaagse gewone elco's geen reden meer
om voor tantalen te gaan.

(Uiteraard hebben tantalen voor bepaalde andere posities nog steeds de voorkeur.)

Maar dus en ook, proof & pudding, iemand toch VRS-23 problemen gehad met gewone vervangende elco's voor decoupling ?

Grt !

Hi,

Dank je voor de reactie :)

ik heb nog nooit problemen gehad met het vervangen van tantalen door gewone, goeie elco´s.
maar ik combineer dat altijd wel met een eventuele herziening van massa en voedings lijnen.

Omdat ik er toch wat moest bestellen voor die tant-vervanging ben ik voor die Panasonic FC types gegaan: lage ESR & goedkoop.

alleen als een tantaal elco als timing gebruikt wordt heeft het zin om dat nader te bestuderen.
:mega:

Yep, compressor-sidechain etc. Daar hebben ze ook niet meteen zulke zekeringentrekkende gevolgen :(

't Is wel opmerkelijk hoe vaak defect ouder spul juist door tantaal-trouble aan de kant staat. Maar goed, nooit weg om zo'n giveaway te hebben, kan het repareren weer versnellen.

Groet !

nou, zijn we dan.

van de week mn oude dynachord echocord 100 geserviced. koppen schoon met die video koppen reiniger gebruikt door meerdere forumleden en cirkeltjes gedraaid bij alle koppen met demagnetizer. NOS tapeloopje erin die ik destijds(2005) erbij heb gekregen. maarrr..

Hij wist dus niet netjes de signaal. Vroeger was dit veel minder het geval.

Kan het zijn dat de oude tape rot is of zou het aan de erase-head kunnen liggen?

Rot of niet ik hou van mn Dynachord..Hier een analoge trackje met mn zieke echocord. Vanaf 1:15 krijgt ie een solootje en kan je horen hoe de geluid blijft hangen.

Dynajamm

Hi,

Heeft iemand nog een scan of iets van de VRS-23 manual ?

(niet de service-doc, want die heb ik op de yahoo-groep gezet)

Dank !

Peter

Hoi Peter,

Ik zal morgen even high res pics schieten ervan, mooi op statief enzo...heb geen scannert....kan je daar wat mee?

Hi,

Heeft iemand nog een scan of iets van de VRS-23 manual ?

(niet de service-doc, want die heb ik op de yahoo-groep gezet)

Dank !

Peter

Back