Routingprobleem EMU 1212m

Martune

Stamgast
Hallo mede synthforumers,

Het lukt me maar niet om een extern signaal via mijn EMU 1212m
geluidskaart in Ableton Live binnen te laten komen.
Er is een signaal, want ik kan bijvoorbeeld wel opnemen in Adobe Audition.
Ook als ik de driver verander naar Direct X komt er een signaal binnen vanaf mijn geluidskaart input in Ableton Live maar dan heb ik last van een heel vreemde delay.

Het lukt me ook om via de virtuele mengert van de 1212m een send aan te maken en deze dan via Asio naar Ableton te sturen maar dan heb ik weer mono, het moet toch simpeler kunnen lijkt mij.

Zou het aan de EMU drivers kunnen liggen?
Alvast bedankt voor jullie reply´s :doei:

Martijn

Ook als ik de driver verander naar Direct X komt er een signaal binnen vanaf mijn geluidskaart input in Ableton Live maar dan heb ik last van een heel vreemde delay.

Dat heet latency. Je kunt deze kaart alleen maar goed via de EMU ASIO driver gebruiken.

Het lukt me ook om via de virtuele mengert van de 1212m een send aan te maken en deze dan via Asio naar Ableton te sturen maar dan heb ik weer mono

Een ASIO kanaal is in principe altijd mono. Maar je kunt ook een send aanmaken naar een ASIO paar, die dan samen in Ableton laten binnenkomen en netjes links/rechts pannen. Tenminste, dat neem ik aan. Ik ken Ableton verder niet.

Dat heet latency. Je kunt deze kaart alleen maar goed via de EMU ASIO driver gebruiken.

Een ASIO kanaal is in principe altijd mono. Maar je kunt ook een send aanmaken naar een ASIO paar, die dan samen in Ableton laten binnenkomen en netjes links/rechts pannen. Tenminste, dat neem ik aan. Ik ken Ableton verder niet.

Hoi etaoin,

Ik dacht dat latency zich altijd vertaalde in een haperend geluid maar dit geeft echt een soort slapback echo.
Ik gebruik altijd de EMU Asio als driver omdat dit gewoon veel beter werkt, behalve dan met directe insturing in Ableton blijkbaar.
Vandaar dat ik even Direct X heb geprobeerd met bovenstaand probleem als gevolg.
wat ik vreemd vind is dat er via de Asio driver helemaal niets binnenkomt in Ableton maar via direct X wel..al is het met een hoge latency.

Dan moet ik het idd maar proberen via een Asio paar en dan links en rechts pannen..het wordt wel omslachtig zo..dat dan weer wel!
want dan moet ik waarschijnlijk binnen Ableton 2 sporen gebruiken en dat dan weer naar 1 spoor sturen om samen te voegen als stereo spoor.
Ik ga eens ff EMU.com checken voor een eventuele driver update.

Ik dacht dat latency zich altijd vertaalde in een haperend geluid maar dit geeft echt een soort slapback echo.

Te lage latency geeft een haperend geluid, dan heeft de processor geen tijd om z'n werk te doen voordat er alweer nieuwe invoer komt. Dat is wat de hapering geeft, niet de latency zelf. Te veel latency ervaar je als slapback echo (ten opzichte van het originele geluid).

wat ik vreemd vind is dat er via de Asio driver helemaal niets binnenkomt in Ableton maar via direct X wel..al is het met een hoge latency.

De EMU Patchmix geeft standaard helemaal niks door vanaf een input naar de computer, dat moet je allemaal routeren. DirectX komt waarschijnlijk via de WAVE L/R. Ik gok dat die wel ergens ingesteld staat.

want dan moet ik waarschijnlijk binnen Ableton 2 sporen gebruiken en dat dan weer naar 1 spoor sturen om samen te voegen als stereo spoor.

Kan Ableton echt geen ASIO-paar naar binnen trekken als stereo?

Te lage latency geeft een haperend geluid, dan heeft de processor geen tijd om z'n werk te doen voordat er alweer nieuwe invoer komt. Dat is wat de hapering geeft, niet de latency zelf. Te veel latency ervaar je als slapback echo (ten opzichte van het originele geluid).

De EMU Patchmix geeft standaard helemaal niks door vanaf een input naar de computer, dat moet je allemaal routeren. DirectX komt waarschijnlijk via de WAVE L/R. Ik gok dat die wel ergens ingesteld staat.

Kan Ableton echt geen ASIO-paar naar binnen trekken als stereo?

Okay dan zal ik vanmiddag eens even proberen of ik 2 Asio mono kanalen vanuit de EMU patchmix als stereo kanaal kan binnen laten komen in Ableton, als dat kan dan is het probleem opgelost.
Toch is het vreemd dat ik wel een extern signaal op kan nemen in Adobe Audition, dat werkt dus wel op de eoa manier..:confused:

Heb nu op allebei de 2 inputs een send naar Asio aangemaakt
en het werkt idd, wel moet ik de 2 inputs in patchmix muten,
dit is logisch waarschijnlijk anders hoor je het dubbel.
Okay etaoin, bedankt voor je behulpzaamheid :okdan:

Mag wat mij betreft op :slotje:

Back