De grote Cubase (Studio) 5 thread

Heren!

Bij een upgrade van 4 naar 5, blijft cubase 4 ook nog op je systeem staan? Ben bang dat mn projecten niet allemaal vlekkenloos overgaan zoals sx3 naar 4.. Of hoef ik hier niet bang voor te zijn? :)

Ja hoor, Cubase 4 blijft er op staan, en 5 komt er bij.
Denk er wel aan dat als je eenmaal iets in 5 hebt opgeslagen, het dan niet meer met 4 kunt openen. Sla het dus op met een nieuwe naar voor C5.

Ja hoor, Cubase 4 blijft er op staan, en 5 komt er bij.
Denk er wel aan dat als je eenmaal iets in 5 hebt opgeslagen, het dan niet meer met 4 kunt openen. Sla het dus op met een nieuwe naar voor C5.

Tnks man! :) Dat dacht ik ook al.. maar wou het even zeker weten voordat de ^#% uitbrak ;)

Weet niet of het al gezegd is..
Maar heb net Cubase5 (vroeger SX gedraait)

Blijkt dus dat op de nieuwe Mac met zijn sneeuw luipaardje die shit niet stabiel kan draaien.

Denk je even een stabiel systeempje te kopen van veel geld, is die boel nog steeds crashend.
Bijvoorbeeld als je een geluidje importeert...PATS, system down:(

Beetje slordig ook om software uit te brengen die niet eens draait onder sneeuw luipaardje rrr

Beter je updates bijhouden voordat je dingen gaat roepen ;)

Steinberg has updated Cubase to v5.1.1. This update features improvements in the following areas:

lg.php

lg.php

Operating System Compatibility:

• Version 5.1.1 is now compatible with Apple Mac OS X Snow Leopard (10.6) and Microsoft Windows 7.

Yess inderdaad!
En nu werkt het wel, superchill!

PS, ik heb em nog geen week geleden besteld en ik haat updates, shit moet gewoon stabiel zijn , voor de rest mogen ze alle toeters en bellen houden

Alles werkt nu zoals het hoort, zonder errors en crashes

Yess inderdaad!
En nu werkt het wel, superchill!

PS, ik heb em nog geen week geleden besteld en ik haat updates, shit moet gewoon stabiel zijn , voor de rest mogen ze alle toeters en bellen houden

Alles werkt nu zoals het hoort, zonder errors en crashes

shit is dankzij de updates juist stabieler 8o)

Die project manager is vet geil zeg! Opstarten werkt ook lekker vlotjes nu

Hallo,

Op de installatie DVD zijn beide versies Cubase 5x32 en Cubase 5 x64. Je kan dus kiezen welke versie je wilt installeren en zonodig ook beide versies op het systeem hebben omdat ze zich elk in een apparte map installeren.

gr,

Chris
Huh? Jij ook hier :halleluja De man met snelle en goede nuttige antwoorden :okdan:

Ik zelf heb Cubase studio 5 en heb elke upgrade meegenomen.

De eerste versie draaide goed hier.
2e upgrade ging het 1 en ander mis qua crash gevoeligheid, toen kwam alweer de derde grotere upgrade, maar die was niet heel jofel eigenlijk op aantal vlakken.

De laatste grote upgrade voerde ik dan ook uit omdat ik zelf ook over was naar windows 7 (nog wel 32 bit :stupid) maar daar ging in eerste instantie iets mis.

hij bleef hangen bij opstarten en deed echt niks meer, terug gezet, een truukje uitgehaald met verplaatsen van een file voor dat je de install doet en gaan.

Deze versie is meester en naar mijn idee nu dan ook de beste update sinds de release. heb hem heftig getest met veel automation, vst(i) en allerlei rewire zaken, maar wat lekker stabiel nu, alleen me processor werkt nu weer tegen, maar dan betekent dat cubase (studio) 5 dermate stabiel is dat je er veel rare dingen mee kan uithalen voor je een error krijgt en dat is echt fijn :halleluja

Voor 2 maanden terug kreeg cubase 5 een mager 6je, maar nu toch richting een 8.

Zo, veel verhaal over mijn ervaring ermee, maar hoop dat jullie hier ook wat aan hebben :doei:

ik heb t nog steeds niet voor elkaar, ben er alleen wel achter gekomen dat hij via full duplex wel geluid geeft alleen gewoon niet. ik heb een alesis io2 geluidskaart.?

update: beat,drums,loops gebeuren.

update: beat,drums,loops gebeuren.

Heb je met cubase 5 eigenlijk alles in huis wat betreft: beats,loops,drums,samples gebeuren aangaande de beat bijbehorende plugins?

Heb je zou ik maar zeggen een bijv: Interne Battery of dat ander soort gelijk progje? (waar ik naam nu niet van kan opkomen) vervangen binnen je DAW cubase 5?

Wanneer je met samples werkt? (Cubase 5 heeft natuurlijk ook mooi een een drum editor enz)

Laatst gewijzigd:
ik heb t nog steeds niet voor elkaar, ben er alleen wel achter gekomen dat hij via full duplex wel geluid geeft alleen gewoon niet. ik heb een alesis io2 geluidskaart.?

Dit is echt veel te weinig info om je te kunnen helpen.
Heb je de juiste driver gekozen? Mij lijkt van niet. Full Duplex is de allerlaatste optie, als er echt niets werkt.
In principe moet je gewoon de ASIO driver kiezen met de naam van je interface, en anders ASIO4All downloaden in installeren. En dan ook als zodanig instellen als ASIO driver in Cubase natuurlijk.

Heb je met cubase 5 eigenlijk alles in huis wat betreft: beats,loops,drums,samples gebeuren aangaande de beat bijbehorende plugins?

Heb je zou ik maar zeggen een bijv: Interne Battery of dat ander soort gelijk progje? (waar ik naam nu niet van kan opkomen) vervangen binnen je DAW cubase 5?

Wanneer je met samples werkt? (Cubase 5 heeft natuurlijk ook mooi een een drum editor enz)

als je verwacht dat er een berg goede dikke samples in zitten dan is het nee!

Je hebt groove agent wat enigzins te vergelijken is met battery, ik zeg enigzins want met battery kan je net even meer, of het is omdat ik nogal veel met battery en kontakt werk.

als je verwacht dat er een berg goede dikke samples in zitten dan is het nee!

Je hebt groove agent wat enigzins te vergelijken is met battery, ik zeg enigzins want met battery kan je net even meer, of het is omdat ik nogal veel met battery en kontakt werk.

Groove Agent is inderdaad niet zo uitgebreid als Battery, maar ik vind het lekker werken, ook heb je een soort Dr.Rex zonder rex-files. Je zet de slices in Cubase, sleept de loop in Groove Agent en maakt er weer een midi file van. Erg handig.

Als je met loops of one-shots werkt is het ook een goede sampleplayer. Voor uitgebreide piano's e.d. mis je een sampler.

Ik zou zeggen, op een echte sampler na is Cubase heel compleet. Een (eventuele light)versie van Halion zou alles helemaal af maken. (En nee, HalionOne is geen sampler als Halion, maar een goede rompler)

De VST3 effecten vind ik ook goed, vooral Reference.

Ik bedoel dat Cubase 5 2 progjes of iets lijkt te hebben op het gebied van beat designers,loops,beats maken enz. Ik weet niet precies wat, want ik werk niet met cubase 5 en overweeg een mogelijk toemkomstige aanschaf.

Cubase 5 heeft ook een soort ''melodyne'' functie waardoor je eigenlijk zou kunnen zeggen dat je geen melodyne meer nodig hebt (melodyne gaat net een beetje verder, dat zal dan wel).

Nu vroeg ik me zelf af of een soortgelijk iets geldt voor het beat gedeelte.
Heb je met cubase 5 en die interne 2 progjes (heb het niet over de drumrol of editor das standaard) nu geen battery of soortgelijke progjes ernaast nodig?

Heb je met cubase 5 en die interne 2 progjes (heb het niet over de drumrol of editor das standaard) nu geen battery of soortgelijke progjes ernaast nodig?

in principe is groove agent voldoende om je beats te maken. Battery heeft uiteraard wel veel meer functionaliteit aan boord. Maar groove agent is wat dat betreft voldoende om mee te beginnen.

groove agent kan:
- 1 van de vele standaard meegleverde drumkits laden
- per cel (sample) de standaard envelopes / filter instellen
- een loop automatisch opdelen in slices en naar de pads zetten
- een geslicede loop naar midi omzetten via drag en drop.
- en hij is geintegreerd met de nodige presets in beat designer (soort van drumeditor.

Battery kan extra:
- samples veel verder bewerken
- samples t.o.v. elkaar muten (dus bijvoorbeeld nooit een hi-hat en open hat door elkaar als je dat wilt)
- per cel allerlei soorten FX-en toekennen, zoals compressie, delay reverb, Flams, humanise, etc
- per cel de output bepalen naar je mixer (heeeeeeel veel outputs heb je daarvoor).
- en nog veel meer, wat terug te vinden is in de manual.

dus:
groove agent is goed voor wat die moet doen en zeer geschikt voor het maken van je beats, maar wil je echt compleet los kwa mogelijkheden dan moet je battery gaan gebruiken.

de standaard synths (vsti's) die meegeleverd worden met cubase zijn redelijk, maar niet voldoende vind ik om complete producties mee te maken. Als je kijkt naar de synths die bij logic meegeleverd worden dan loopt cubase echt jaren achter op dat vlak.

De beste combi voor cubase naar mijn mening op dit moment is: cubase 5 + native instruments komplete.

Dan heb je alles om volledig los te gaan in welke stijl je dan ook maar wilt maken.

Back