KORG MS-20 Legacy Midi Controller

DIno Jay

Stamgast
De KORG MS-20 Legacy Midi Controller is los als tweedehands te verkrijgen. Om deze te kunnen gebruiken, heb je daar een serienummer voor nodig en/of de Korg Legacy software?

Nope, hij werkt als een gewone midicontroller.
Het geestige aan de controller is uiteraard dat hij 1 op 1 past op de ms-20 plugin.

Alleen onder Windows functioneert hij als generiek usb keyboard als je niet de driver van Korg gebruikt. Ik weet niet wat er dan niet werkt, maar ik dacht wel het een en ander. En die driver is officieel alleen bij Korg te downloaden als je een korguser.net account hebt.

De Mac was wel plug en play zonder Korg drivers dacht ik.

Alles werkt gewoon zonder de korg drivers.
Het is gewoon een leuk uitziende midi controller, zo leuk dat ik hem net heb verkocht, ik ga in mijn studio niet meer voor leuk maar voor functioneel.

De reden voor deze vraag is omdat ik misschien deze controller wil kopen. Niet dat ik het pakket heb... Als ik het pakket zou kopen dan zou ik dat om de Wavestation doen. Waarom ik dit niet doe? M'n Mac (Cube) is uit het jaar 2000 en die zal het pakket niet kunnen draaien. Een andere reden is dat de Wavestation niet bij de Analog-versie zit. En dat is nog een plug-in versie ook. Fraai is dat.

Ok. Ik dacht dat de RPN van de patch kabels niet doorkwamen zonder de Korg driver.

Hmmm daar zeg je zoiets..... mischien is dat wel zo... nou ja ik gebruikte ze toch al bijna niet, maar dat zou ik niet weten.

ik begrijp niet helemaal , wat je dan met die patching zou moeten kunnen doen? ( behalve dan natuurlijk bij de ms20 zelf)

Geen idee, maar het genereert gewoon midi data, dus er valt vast wel iets mee te bedenken.

Maar serieus, als losse controller is het eigenlijk maar een onding. Kleine toetsen die niet lekker spelen, lomp formaat. Ik gebruik 'm zelf eigenlijk voor niks anders dan de MS20 VSTi. Voor andere dingen heb ik een normaal keyboard.

De drivers zijn overigens ook te vinden op de publieke korg.com website:
http://www.korg.com/SupportResults.aspx?search=legacy
en dan de tab Downloads.

Maar serieus, als losse controller is het eigenlijk maar een onding. Kleine toetsen die niet lekker spelen, lomp formaat. keyboard.
nou , voor erbij als uitprobeer toetsenbordje, in de huiskamer vind ik het wel makkelijk

Back