MC 202 CV/GATE IN MOD

Ik werk via een MPC dus dat zal niet echt lukken dat "latency verhaal"

Net als wat Mono zegt: Eerst proberen en dan pas evt. modden.
Mocht je echt last van latency hebben dan zou ik de knoop pas doorhakken.

Verder zou ik dan serieus overwegen om m semi-modular te laten maken, zeker als je cv/gate in je setup kan uitsturen.

De kosten zullen niet schrikbarend hoger zijn dan voor de cv/gate mod. Ik was rond euro 225,-/250,- voor de gehele operatie kwijt. Dit was begin 2008 en met een hogere pondkoers dan de huidige. Wel moet je rekening houden dat je 2x verzendkosten moet betalen en de verzending vanuit Engeland is best prijzig.

M'n 202 is door Tom Carpenter gemod, volgens mij is dat ie gast van analogue solutions.

Al met al ben ik mn 202 hooguit 2.5 week kwijt geweest.

De 202 is één van de weinige voorgebakken synths die ik heb en NOOIT meer wegdoe!!!

Het liefst zou ik mn cs15 en E-pro minisynth ook semi-modular laten maken. Maar helaas ontbreken de centjes ervoor :bekdicht:

Gelijk heb je, wieweet heb ik er met m'n trage muziek helemaal geen last van...:walker:

Ik zit er ook over te denken om bij mijn MC 202 de CV/Gate in mod te (laten) doen!

Ik vraag me alleen af of je dan de interne sequencer helemaal niet meer kunt gebruiken? Of kun je dan alleen geen CV/Gate out meer gebruiken??? :?
Zou iemand daar een antwoord op kunnen geven? 8>

De ene keer zou ik hem namelijk graag met midi > CV/Gate aan willen sturen en de andere keer weer die gefreakte sequencer willen gebruiken! :luv:

Kan dat allemaal gewoon nog met deze mod? Dan zie ik het wel zitten namelijk!! :okdan:

* heb wat schema's toegevoegd van de CV/Gate mod.

Attachments

• 202cv.jpg
    202cv.jpg
    172,2 KB · Bekeken: 67
  • 202gate.jpg
    202gate.jpg
    188,7 KB · Bekeken: 67
Lijkt me dat je bij die mod gewoon de out en de in aan elkaar kunt patchen om "normaal" te werken. Beetje eng trouwens om zo direct de CPU-output naar buiten te brengen zonder buffer.

Lijkt me dat je bij die mod gewoon de out en de in aan elkaar kunt patchen om "normaal" te werken. Beetje eng trouwens om zo direct de CPU-output naar buiten te brengen zonder buffer.

Zoiets als dat je de out + in weer aan elkaar kunt patchen had ook al min of meer er uit opgemaakt... Dat van die CPU naar buiten zonder buffer heb ik niet helemaal scherp... :? :D

Maar is het mogelijk om een mod te maken die beide opties toelaat? Zodat ik de ene keer via CV/gate de 202 aanstuur en de andere keer alleen de sequencer kan gebruiken? 8)

Dat zou echt relaxed zijn! :halleluja

Ik bedoel dat voor de gate de pin van de CPU direct aan de jack zit. Dus als je kortsluiting maakt op de jack (wat nog wel eens wil gebeuren tijdens het inpatchen) of per ongeluk een modular output met een flink voltage in deze output prikt is je CPU mogelijk naar de eeuwige jachtvelden.

Als je beide opties wilt zonder doorpatchen zou ik gewoon op de input een jack met een switch gebruiken. Als er dan geen plug in zit pakt hij gewoon het signaal van de output, en als je er wel iets inprikt pakt hij dat signaal.

Net als wat Mono zegt: Eerst proberen en dan pas evt. modden.
Mocht je echt last van latency hebben dan zou ik de knoop pas doorhakken.

Verder zou ik dan serieus overwegen om m semi-modular te laten maken, zeker als je cv/gate in je setup kan uitsturen.

De kosten zullen niet schrikbarend hoger zijn dan voor de cv/gate mod. Ik was rond euro 225,-/250,- voor de gehele operatie kwijt. Dit was begin 2008 en met een hogere pondkoers dan de huidige. Wel moet je rekening houden dat je 2x verzendkosten moet betalen en de verzending vanuit Engeland is best prijzig.

M'n 202 is door Tom Carpenter gemod, volgens mij is dat ie gast van analogue solutions.

Al met al ben ik mn 202 hooguit 2.5 week kwijt geweest.

De 202 is één van de weinige voorgebakken synths die ik heb en NOOIT meer wegdoe!!!

Het liefst zou ik mn cs15 en E-pro minisynth ook semi-modular laten maken. Maar helaas ontbreken de centjes ervoor :bekdicht:

cs 15 is wel heel easy ombv de golf vormen enso en filter outputs naar buuite te brengen ..via mini jacks ...
omdat nou modilair te noemen
met mn cs30 wilde ik dat ook
aansturen van bv potmeters is een andere zaak

'kheb de cassette/ sync in en output jackjes gebruikt als note-CV en filter-CV inputs. Voor gate-in gewoon de gate-in jack. Nu heb ik dus 2 note-CV inputs, 1 gequantiseerd en 1 ongequantiseerd. En je ziet er niks van!

'kheb de cassette/ sync in en output jackjes gebruikt als note-CV en filter-CV inputs. Voor gate-in gewoon de gate-in jack. Nu heb ik dus 2 note-CV inputs, 1 gequantiseerd en 1 ongequantiseerd. En je ziet er niks van!

Lijkt me een goed om gewoon de inputs te pakken die er toch al (ongebruikt) opzitten. Hoef je ook geen gaten in het arme beestje te boren... :eureka:

+ thx KLS! Ik heb de synthdokter al gemailed! :okdan:

Lijkt me een goed om gewoon de inputs te pakken die er toch al (ongebruikt) opzitten. Hoef je ook geen gaten in het arme beestje te boren... :eureka:

+ thx KLS! Ik heb de synthdokter al gemailed! :okdan:

Dat heb ik ook gedaan. Op mijn 202 zat al een schakelaar op het frontpaneel extra voor een lfo mod die ik toch niet gebruik. Deze heb ik nu gebruikt om te schakelen tussen CV/Gate in of interne sequencer. Werkt prima!

St Eric heeft de cykong cv/gate in mod op mijn 202 toegepast en dat werkt prima. Er komt dan wel een switch op je 202 maar dat ziet er helemaal niet vreemd uit. Hiermee kan je de cpu bypassen of niet (quantised/unquantised).

works like a charm

idd.. ik heb dezelfde opmerking geplaatst op die site zelf:
http://www.dinsync.info/2010/03/for-final-mc-202-modification-in-my.html

maar naar gewoonte wil phono niet luisteren naar de mening van een ander :stupid

"if you dont hotplug it it wotn even be a problem ;)"

juist ja :doei: hotpluggen doet toch niemand met modulaire meuk :bekdicht:

Er komt dan wel een switch op je 202 maar dat ziet er helemaal niet vreemd uit.

Ziet er natuurlijk erg vreemd uit, zo'n switch die helemaal niet in het ontwerp van de 202 past.
Klinkt wel lekker, dat wel./

groet,
Maarten

P.S. Ben groot voorstander van mods en zou deze zeker ook op mijn 202 toepassen. (Als ik er een had dan)

Ziet er natuurlijk erg vreemd uit, zo'n switch die helemaal niet in het ontwerp van de 202 past.
Klinkt wel lekker, dat wel./

Klopt. Het valt mij iig helemaal niet op dat ie er zit. Hij zit bij mij ook op zo'n leeg plekje, dat het minder opvalt.

Back