ruigere synth voor metal

mooi gitaargeluid, maar ben niet op zoek naar gitaar geluid, daar zitten er al twee gitaristen voor in de band:geslaagd: maar naar synthsounds om te scheuren

Met de VL-serie van Yamaha kun je ook heel brede scheurgeluiden maken. Maar dat kan wrijving in de band geven, als je beter speelt dan de sologitarist. Op opnames tot nu toe gebruikte ik hiervoor de Korg MS'jes.

:D heb al zoveel merken/types voorbij zien komen nu, ik zou 't als ik de TS was echt niet meer weten.. hoe kan je ze in vredesnaam allemaal checken, alle tips ?

Ik zal 't nog eens op een rijtje zetten hehe komt-ie :

VL-serie van Yamaha kun je ook heel brede scheurgeluiden maken

Een hele vette leadguitar solo uit de V-Synth GT

Nagenoeg alle Waldorfs zijn in staat om vieze, scheurende, ijle of scherpe klanken te maken

een Korg Poly 800, standaard preset 36, daaroverheen Guitar Rig 2, preset Psychotica, Logic's standard distortion er nog over heen.

Ik heb een Akai VX-90 te koop.
Analoog, met een errug ruig filter.

en van deze oudere beestjes : Casio - CZ serie, Akai - AX 73, Crumar - Bit 99

Een FM Synth + Sherman Filterbank of een sampler+Waldorf Miniworks+tube distortion

ik zou voor die metasonix buizensynth gaan

Oja, en natuurlijk de Kurzweil k2600

Moog Little Phatty. Heeft een heerlijke overdrive knop die lekker kan gillen.

neem een oberheim OB12.

Na het lezen vd topictitel moest ik toch meteen denken aan een JP8000. Maar een ION kan ook heerlijk schreeuwen.

Korg romplers (bvb Triton Extreme) worden nogal vaak in de "rock-scene" gebruikt maar zijn niet echt bruut te noemen...
DSI Evolver: die heeft aardig wat weirdness, distortion & feedback in huis en voldoende knoppen om live te boeien
Waldorf Blofeld: kan lichte oversturing op OSC-niveau en klinkt toch minder kil dan de oudere Waldorfs

Korg z1 of korg rompler met MOSS bordje erin

Tja, ik gebruik gewoon alles wat ik heb, mijn Poly 61 met de juiste effecten erachter, daar lukt het wel mee.

Misschien ook waard eens naar wat andere merken te kijken, zoals Teisco/Kawai (100/110F) of Sequential Circuits (de 'niet zo lieve' Curtis filters)..

de Teisco 110 f of de 60 , liever de 110 die scheurt echt spartaans hard.

ik moet ook denken aan een jp8000.
Of aan een moog the Rogue of Korg MS20

pro one..van sequential

eeeehhhhhhh .. mijn advies is om toch iets duidelijker te zijn -indien mogelijk / uit te leggen- wat het is dat je zoekt in een synth, pak desnoods voorbeelden erbij van bestaande muziek !

Zet voor jezelf op een rijtje wat de synth moet hebben (je weet veel van synths af, zag dat je ook een G2 verkoopt dus dat zit denk ik wel goed)

- presets ?
- interne effecten ?
- monofoon ? polyfoon ?
...

Want zelfs de 'romigste' juno-60 bleeps kan je laten kraken/scheuren als je een effect erachter zet.. (zelfs m'n casio keyboard als 't moet)

Laatst gewijzigd:
en jaar hoor wederom is zo langzamerhand elke synth opgenoemd...

mods kan niet elke "synth voor..." thread gewoon in 1?

Quote keywizz:
Nee, was hem niet.

Die feedback werd gewoon getriggered door een SINE sample die je erin laat komen met gebruik van de ribboncontroller.
Wellicht dat Derek later bij het gebruik van de Triton wel gebruik heeft gemaakt van MOSS, aangezien die solo klank een stuk anders klonk.
==========

Heb je hem dan van mij gehad? ;) Ik heb inderdaad les van Derek gehad in 1998. En heb zijn monster lead op jr.com gezet (waar ik momenteel moderator ben)

Volgens mij gebruikt hij voor zijn lead wel de MOSS, maar voor zijn unison-geluiden niet. Hij heeft wel meerdere "monster"lead-geluiden.

gr.
Jeroen

wat is eigenlijk een scheur geluid?
mss ind je een syncsound wel scheuren?
of een trance lead.. of een rititieuw HC lead??

Quote keywizz:
Nee, was hem niet.

Die feedback werd gewoon getriggered door een SINE sample die je erin laat komen met gebruik van de ribboncontroller.
Wellicht dat Derek later bij het gebruik van de Triton wel gebruik heeft gemaakt van MOSS, aangezien die solo klank een stuk anders klonk.
==========

Heb je hem dan van mij gehad? ;) Ik heb inderdaad les van Derek gehad in 1998. En heb zijn monster lead op jr.com gezet (waar ik momenteel moderator ben)

Volgens mij gebruikt hij voor zijn lead wel de MOSS, maar voor zijn unison-geluiden niet. Hij heeft wel meerdere "monster"lead-geluiden.

gr.
Jeroen

Hoi Jeroen,

Heb je les gehad toen ze in Rotterdam die fanclub show speelden? Ik was daar ook bij.

Maar geen idee dan of ik hem van jou of via iemand anders had. Dacht dat ik hem via zijn forum had, maar het is al wat jaren geleden. Maar als ik em via jou had, alsnog :halleluja

Voor wat het waard is: Die klank die ik gebruik in dat geposte stukkie komt niet uit MOSS. Ik ken de Trinity als mijn broekzak (zie mijn posts op jr.com) en heb dat ding niet geheel toevallig in 98 gekocht. Derek heeft later Tritons gebruikt en die leadklanken klonken een stuk anders en inderdaad meer MOSS achtig.

Semmi.

Back