heb al zoveel merken/types voorbij zien komen nu, ik zou 't als ik de TS was echt niet meer weten.. hoe kan je ze in vredesnaam allemaal checken, alle tips ?
Ik zal 't nog eens op een rijtje zetten hehe komt-ie :
VL-serie van Yamaha kun je ook heel brede scheurgeluiden maken
Een hele vette leadguitar solo uit de V-Synth GT
Nagenoeg alle Waldorfs zijn in staat om vieze, scheurende, ijle of scherpe klanken te maken
een Korg Poly 800, standaard preset 36, daaroverheen Guitar Rig 2, preset Psychotica, Logic's standard distortion er nog over heen.
Ik heb een Akai VX-90 te koop.
Analoog, met een errug ruig filter.
en van deze oudere beestjes : Casio - CZ serie, Akai - AX 73, Crumar - Bit 99
Een FM Synth + Sherman Filterbank of een sampler+Waldorf Miniworks+tube distortion
ik zou voor die metasonix buizensynth gaan
Oja, en natuurlijk de Kurzweil k2600
Moog Little Phatty. Heeft een heerlijke overdrive knop die lekker kan gillen.
neem een oberheim OB12.
Na het lezen vd topictitel moest ik toch meteen denken aan een JP8000. Maar een ION kan ook heerlijk schreeuwen.
Korg romplers (bvb Triton Extreme) worden nogal vaak in de "rock-scene" gebruikt maar zijn niet echt bruut te noemen...
DSI Evolver: die heeft aardig wat weirdness, distortion & feedback in huis en voldoende knoppen om live te boeien
Waldorf Blofeld: kan lichte oversturing op OSC-niveau en klinkt toch minder kil dan de oudere Waldorfs
Korg z1 of korg rompler met MOSS bordje erin
Tja, ik gebruik gewoon alles wat ik heb, mijn Poly 61 met de juiste effecten erachter, daar lukt het wel mee.
Misschien ook waard eens naar wat andere merken te kijken, zoals Teisco/Kawai (100/110F) of Sequential Circuits (de 'niet zo lieve' Curtis filters)..
de Teisco 110 f of de 60 , liever de 110 die scheurt echt spartaans hard.
ik moet ook denken aan een jp8000.
Of aan een moog the Rogue of Korg MS20
pro one..van sequential
eeeehhhhhhh .. mijn advies is om toch iets duidelijker te zijn -indien mogelijk / uit te leggen- wat het is dat je zoekt in een synth, pak desnoods voorbeelden erbij van bestaande muziek !
Zet voor jezelf op een rijtje wat de synth moet hebben (je weet veel van synths af, zag dat je ook een G2 verkoopt dus dat zit denk ik wel goed)
- presets ?
- interne effecten ?
- monofoon ? polyfoon ?
...
Want zelfs de 'romigste' juno-60 bleeps kan je laten kraken/scheuren als je een effect erachter zet.. (zelfs m'n casio keyboard als 't moet)