Microkorg - Cubase SX3 quest

Soundcheck

Stamgast
Hallo daar!

Ik heb een vraag, en wellicht zijn er mensen hier op dit forum die me verder kunnen helpen:

Ik heb mijn Microkorg aangesloten op mijn Cubase met midi en audio.

Nu is het zo, indien ik op audio spoor 1 een beat heb staan die zeg maar geen synth geluiden bevatten

dus wil ik een midi track eronder plaatsen, en dmv mijn microkorg een midi track maken, en als audio spoor 2 het geluid van mijn microkorg laten horen. (als geluidskaart / mixer heb ik de Edirol M-16)

Dit gaat allemaal goed, maar , omdat je met de microkorg lekker kan tweaken, is het cool om je midi file, waar tegelijkertijd het geluid van je miocrokorg uit komt, als hoofdgeluid kan gebruiken, en hoef ik geen softsynth te usen

Maar:

indien ik een midi spoor heb van 8 bars, en als ik dan het geluid loop te tweaken, na 8 bars, begint de loop weer opnieuw, maar op dat moment slaat het geluid van de microkorg ook weer terug op het orgineel geluiid. Waarom blijft het geluid van het op dat moment gemaakte getweakte geluid van de microkorg niet hangen? waarom begint hij weer bij het orginele geluid aan het begin van Bar1?

hopelijk leg ik het redelijk duidelijk uit, want voor mij is het best wel iritant. Want dit houdt in dat ik bijvoorbeeld een spoor van 64 bar moet aanmaken, wil ik uiteindelijk het perfecte zelf gemaakte geluid van de Microkorg hebben. En dan zal ik contineu op WRITE moeten drukken

Kan dit dus anders?

TNX!:okdan:

als ik je verhaal goed begrijp dan denk ik dat je tijdens het tweaken nog aan het opnemen was op je midispoor. daardoor is alle midi info die je uitstuurde tijdens het tweaken opgenomen in je miditrack. als de miditrack dan opnieuw afspeelt springt ie weer terug naar het orgineel zeg maar. verwijder je miditrack en neem hem opnieuw op. zet hem dan op stop. nu gewoon in cycle loop afspelen en lekker ongestoord freaken met de knoppen.

succes.

tnx 4 answer

dat is em nu jiost

als ik idd opnieuw iets inspeel, dat maakt ook niets uit

aan het einde van de bar, nee, aan het begin begint de melody van de microkorg vanaf punt 0 waar ik was begonnen. ik wil liever gewoon dat het door mij gecreerde geluid gewoon blijft, ook als de loop opnieuw begint, en niet dat het geluid weer als orgineel terug komt.

het iri eraan, is dat als ik iets dope voor mezelf heb ondekt, moet ik dit steeds WRITEN. das jammer, want met een 8 of 16 bar moet je dat allemaal heel snel doen.

wellicht kan het allemaal niet wat ik vraag hoor, dat is heel goed mogelijk. Echter, voor het zelfde geld zit er een functie op de Korg, waarbij dit wel kan, en omdat ik die nog niet heb ondekt, denk ik: laat ik deze vraag gaan stellen op dit forum, want hier zitten de kenner!

ik zou effe zo snel niets anders kunnen bedenken dan wat ik beschreef maar anders kan je toch gewoon eerst je gemaakte sound saven in je microkorg voordat je hem opneemt in cubase.

tnx

die had ik idd al

nee, dit probleem is echt niet zo snel op te lossen, tenzij je een hele lange bar maakt van bijvoorbeeld 68 bar, waardoor je genoeg tijd hebt om het geluid zodanig te maken naar je eigen smaak, zonder dat de nregel snel is afgelopen.

klote:stupid

Back