Drummachine VSTi's?

Nieekk

beatssssssssss
Iemand in een topic hier op synthforum had het over VSTI's die 808/909's konden emuleren. Ik heb zitten Googlen maar ik ben niet echt iets tegengekomen.. Wat ik me afvroeg, wat zijn nou de beste VSTI's in de drumemulaties? Wat zijn aanraders, en wat niet?

Alvast bedankt!

In StylusRMX zitten alle 808 en 909 geluiden. Die gebruik ik in combinatie met de MPC swing van Pro Tools. Gaat als een speer!

Eerder Drumatic VE dan toch?
T gaat immers om 808 909 geluiden.

Drumatic 3
http://www.e-phonic.com/plugins/drumatic3.php
en ersdrums
http://www.bostreammail.net/ers/ersdrums.html

bij drumatic gebruik ik bijna alleen de bassdrum.

leuk om te zeggen gratis en van mede forum lid pie :maffia:

ik gebruik regelmatig de kits van waldorf attack want niet te zwaar
en easy dingen mee te doen
pitch van hats tunen en controlren over midi clock enso
dingen die niet kunnen met bv de egte 808 /909
battery vanwege de weirde fx ...en leueke kits
meer egte drums
sylus kenkniet ,..moet k ooks aan beginnenn geloofk ?
en de drumatic is gewoon heel easy goed sounding en gratis

Damn vind die ADM zelfs beter klinken dan de echte 808 en 909!
Wat ik niet vond van de drumazon neopheton van d16

Damn vind die ADM zelfs beter klinken dan de echte 808 en 909!
Wat ik niet vond van de drumazon neopheton van d16

Beter dan een echte 909/808 durf ik niet te zeggen. Ik vind de ADM in ieder geval wel stukken beter dan die d16 plugins. Sterker nog, die drumazon vind ik echt vreselijk klinken, ik weet niet wat het precies is maar er zit iets heel erg naars in het geluid van dat ding. Voornamelijk de kick vind ik niet om aan te horen.

Ik vind het jammer dat je in ADM niet de volledige controle hebt over alle sounds, in de D16 plugins heb je veel meer controle over je sounds ( qua tone, decay en dergelijke ). Tevens vind ik de sounds in ADM een beetje aangedikt. Denk dat D16 dichter bij de orgineel zit, de orginele 909 klinkt ook zwaar klote als je er geen EQ/compressie overheen gooit IMHO

Als die floepers van D16 nu eens een AU versie gingen klussen dan was ik helemaal blij geweest. Nu gebruik ik lekker Battery samen met die tape-drum collectie van goldbaby.

Stylus RMX en Kreate hebben beide goede kits waarbij opgemerkt dat de sounds van Kreate beter in de mix liggen dan die van Stylus RMX. Van Stylus RMX komt in maart echter een dikke update (1.7) uit met fijne features.

Ik vind een drumstation beter klinken dan een ADM ;)

ik eerlijk gezegt niet, hou meer van een synthetisch drumgeluid dan een acoustisch

Ik vind het jammer dat je in ADM niet de volledige controle hebt over alle sounds, in de D16 plugins heb je veel meer controle over je sounds ( qua tone, decay en dergelijke ). Tevens vind ik de sounds in ADM een beetje aangedikt. Denk dat D16 dichter bij de orgineel zit, de orginele 909 klinkt ook zwaar klote als je er geen EQ/compressie overheen gooit IMHO

helemaal mee eens, maar het bespaart wel wat werk.
Vind het ook jammer dat je minder controle hebt en ik denk trouwens ook dat de d16 plugins ook kwa sequencer hetzelfde werken als de echte bakken, wat bij de ADM ook niet is.

Als die floepers van D16 nu eens een AU versie gingen klussen dan was ik helemaal blij geweest. Nu gebruik ik lekker Battery samen met die tape-drum collectie van goldbaby.

Je hebt individuele (virtual) outs op elk kanaal van de ADM, dus tsja..

Back