Mergen van MIDI Out & Thru

RodmanSan

De BroekWapperBassenMan
Stel dat ik van dezelfde keyboard (in dit geval een Moog Voyager) het MIDI Out & Thru signaal wil mergen is dit dan mogelijk ???

Zo ja...kan dit bv. met een MIDI solutions merger doosje...of heb ik dan het risico dat de Moog geen power geeft aan de merger ?

Stel dat ik van dezelfde keyboard (in dit geval een Moog Voyager) het MIDI Out & Thru signaal wil mergen is dit dan mogelijk ???
de OUT van de Voyager verstuurd alleen datgene wat jij bespeeld OP de Voyager
alles wat bij de Voyager op de MIDI IN binnen komt gaat meteen door naar de THRU

ik snap eigenlijk totaal niet waarom je die 2 zou willen mengen...

attachment.php

Attachments

• merge.gif
    merge.gif
    3,1 KB · Bekeken: 109
Even wat nadere uitleg omtrent wat ik nu wil.

Heb nu de volgende (versimpeld even) setup Nemo sequencer -> Voyager -> Virus Snow

Soms wil ik namelijk gebruik maken van de sequencer om de voyager en de snow aan te sturen...maar wil ook af en toe wat in kunnen spelen rechstreeks op mijn snow....hiervoor moet ik dan op de snow mijn midi thru van de voyager omsteken naar de midi out van de voyager.

Om dit nu te vergemakkelijken vroeg ik mezelf af ofdat dit op een of andere manier is samen te voegen...dat ik en de sequencer kan gebruiken...en als ik wil op de snow kan spelen via de voyager.
Het hoeft dus niet tegelijk.

waarom wil je de ene keer op die synth en de andere keer op zus dan?
waarom niet gewoon 1 master keyboard?

ja goed, je wil de knobs van die andere synths soms usen, maar knobs zijn om een synth te proggen niet per definitie om er realtime mee te staan tweaken... wil je tweaken dan kan je ook de pitchbender/modwheel(s) assignen aan bijv cutoff o.i.d.

ja goed, je wil de knobs van die andere synths soms usen, maar knobs zijn om een synth te proggen niet per definitie om er realtime mee te staan tweaken...

Dat vind ik een rare redenering, six. Knoppen zijn toch jĂșist zo lekker om realtime mee te tweaken? Of begrijp ik je niet goed?

Back