Mellotron gezocht

Status
Please reply by conversation.

Wiebe

Ingeburgerd
Hallo,

Wie o wie kan mij helpen aan een Mellotron?

ben al tijdje aan het kijken, maar deze worden helaas (en wellicht ook logisch) zelden tot nooit aangeboden. Wie weet of er evt modules van bestaan? Ik weet wel dat er plugins voor zijn, maar ga toch liever voor het echt werk..

Alvast bedankt!

Groetjes..

De laatste is inderdaad dichterbij. MAAR daar zitten niet de bekende
en gewilde Strings-, Cellos- en Flutes-sounds in zoals die die Jelle
aangeeft die wel heeft. En ik denk dat als iemand Mellotron sounds
wil à la Beatles, en talloze andere bands hij toch wel de versie met
Strings, Cells en Flutes wil.

De laatste is inderdaad dichterbij. MAAR daar zitten niet de bekende
en gewilde Strings-, Cellos- en Flutes-sounds in zoals die die Jelle
aangeeft die wel heeft. En ik denk dat als iemand Mellotron sounds
wil à la Beatles, en talloze andere bands hij toch wel de versie met
Strings, Cells en Flutes wil.

En jij wil hem naar de States laten gaan om hem daar op te halen? Berlijn is te rijden in één dag. Bovendien kun je nieuwe tapes bestellen in Engeland.

Je kunt ook kiezen voor de nieuwe Mark V, die in Zweden wordt gemaakt. Die is een stuk betrouwbaarder dan de oude. Maar hij is niet goedkoop.
www.mellotron.com

De Memotron is m.i. een overbodig apparaat. Een gewone sampler kan hetzelfde en meer. De mellotron is een van mijn favorieten. Ik houd het gewoon op mijn samples van Mike Pinder. Met een beetje aftertouch (4%) op het volume. Een aantal strijkersklanken, waaronder de Mixed strings, heb ik zelf gelust. Ik gebruik momenteel de MPC-4000, maar de E4XT Ultra heeft betere effecten. Droog hoor ik geen verschil in kwaliteit.

Je kunt ook kiezen voor de nieuwe Mark VI, die in Zweden wordt gemaakt. Die is een stuk betrouwbaarder dan de oude. Maar hij is niet goedkoop.
www.mellotron.com

De Memotron is m.i. een overbodig apparaat. Een gewone sampler kan hetzelfde en meer. De mellotron is een van mijn favorieten. Ik houd het gewoon op mijn samples van Mike Pinder. Met een beetje aftertouch (4%) op het volume. Een aantal strijkersklanken, waaronder de Mixed strings, heb ik zelf gelust. Ik gebruik momenteel de MPC-4000, maar de E4XT Ultra heeft betere effecten. Droog hoor ik geen verschil in kwaliteit.

Status
Please reply by conversation.
Back