Korg es 1?

Dj Spannerz

Ingeburgerd
Hye,
Ik wil met de tijd mischien een korg es 1 gaan aanschaffen. Het is niet voor profesioneel gebruik maar gewoon om leuke dingen mee te doen, eigen tracks opnemen enz enz....Kan mischien iemand me een beetje beter inlichten over de korg? Minpuntjes, pluspuntjes..Heb je er een te koop plaats dan alsjeblieft ook een bericht,

Greets

Dj Spannerz

Het is een tof bakkie voor als je een leuke ritme georienteerde sampler zoekt. Je kunt eigen samples erin zetten en die blijven in het Flash geheugen staan, ook als je hem uitzet. Het is geen echte sampler met alle toeters en bellen, maar wat ie kan kan ie ook goed. Het inprogrammeren gaat met de stepsequencer. Er zijn een aantal effecten aan boord zoals flanger/reverb/ring etc etc..
Voor meer info kan je hier ook kijken:
http://www.sonicstate.com/synth/korg_es1.cfm

gr
Arv

Ik heb de mijne net verkocht (300 euro). Gezien de reacties uit Nederland, België en Duitsland zijn ze schaars tweedehands.

Plus: makkelijk in gebruik, goede step sequencer, intuitieve bediening, goed live te gebruiken, leuke snufjes als slicing, fx, reverse, pitch, filters zijn on the fly te gebruiken. Op 1 of andere manier kun je lekker klooien en nieuwe ritmes per ongeluk laten onstaan.

Min; beetje weinig sample geheugen, je kunt max 2 stereo + 6 mono samples tegelijk gebruiken. FX zijn leuk maar niet de beste kwaliteit.

Kwaliteit van de geluiden is goed maar natuurlijk afhankelijk van wat je er zelf instopt. Veel andere gebruikers gooien de standaard geluiden er meteen uit. Zeer geschikt voor techno, trance en meer van dat soort loop-based muziek. De knopjes doen in eerste instantie een beetje gammel aan maar voldoen uitstekend. Voedingkabel is dun, erg dun. Ook geschikt om oudere drumcomputers mee te syncen.

Roland sp 3030

Roland sp 3030

Zou ik ook aan de roland Dr Sample sp 3030 kunne denken? Of andere samplers?

In deze prijsklasse is de electribe volgens mij de beste.. De dr sample 303 is meer een dj sampler dus geen jack plug uitgangen (= minpunt). Ik heb wel eens op de sp505 zitten rammen van Boss maar dat vond ik 3X niks...

ES1!!!!

ES1!!!!

Ho, stop!

Absoluut niet de Sp 303 kopen tov de ES-1.
Ik heb de 303 gehad en nu (gelukkig) de ES-1.
De 303 heeft gewoon niet het gemak van de ES-1.
Hij heeft wel veel sample tijd maar je zit dan wel vast aan een tempo.(geen realtime slice /stretch functie)

Als je gewoon wilt klooien met korte samples en onverwachte resultaten koop de ES-1.
Het is gewoon het meest inspirerende groefdoosje ever!
Ok, hij heeft zijn beperkingen op div. punten maar de loops die je maakt zijn gewoon tegek.

Grtz. Ronald.

Back