Fantom X8 icm Korg M3

Roelski

Nieuwkomer
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand me kan helpen met wellicht een simpel probleem. Ik vind er echter nergens een (goed) antwoord op.

Ik heb een Roland Fantom X8. Voor de optredens (coverband) heb ik alle patches/performances/songs die ik gebruik bij alle nummers in de live settings optie geprogrammeerd. Dit werkt prima en vooral heel snel.

Nu heb ik sinds kort een Korg M3 (61 keys) gekocht als vervanger van mijn oude Korg N364. Ik zocht eigenlijk iets simpels, maar de Karma optie heeft me over de streep getrokken. Bovendien was ik Korg gewend en dus de leercurve voor de bediening was kort. Maar de Korg heeft één grote setback: er zijn te veel geluiden.

In de rust van mijn oefenhok kan ik wel het goede geluid vinden bij bepaalde nummers, maar om dat tijdens een optreden te doen kost toch net een paar seconden te veel tijd (= stress, of foute geluid).

Ik wil nu dmv de live settings die ik al in de X8 heb, de programs/combis van de M3 selecteren. Daarnaast wil ik dan wel de beide apparaten apart blijven bespelen. Ik heb al wel uitgedokterd dat het veranderen van het global channel op de M3 (naar bijv 11) tot gevolg heeft dat ik zonder al te veel problemen middels een performance om de X8 het goede geluid kan selecteren. Maar hoe werkt dit als ik een Patch gebruik op de X8, ik kan nergens vinden of dat dan ook werkt. Moet ik alle patches gewoon verwerken tot performance? Werkt deze methode ook voor Songs mbv RPS? Heeft het veranderen van de Global channel andere nare gevolgen die ik nu nog niet overzie?

Kortom, ik denk dat het mogelijk is, maar vraag me af of dit nu de beste strategie is om dit aan te pakken. Wat doe ik goed, wat doe ik fout, wat kan beter, zijn er andere mogelijkheden, etc.....
Wie kan me helpen???

Roelski

Back