Samples of S+S Module

Toon

Ursa Major
Ik zit nu al een hele tijd te twijfelen tussen wat sample CD'tjes kopen of een goedkope S+S module te kopen. Dit vooral ter aanvulling van m'n analoge bakjes. K' weet niet echt wat ik moet kopen:

een JV880 met Techno Expansion (zo'n 16 mb aan sound?)

of een JV1080 met Techno Expansion (ook 16mb denk ik)

sample tank XL met 2GB aan sounds

of wat sample CD's zoeken

Weet er misschien iemand of er sample CD's bestaan van die Roland expansion modules (of van andere Roland sounds).

Hoi Toon,

het is misschien persoonlijk, maar ik zou niet meteen aan Roland samples denken, want zo uitzonderlijk goed zijn die beslist niet, en ik geloof ook niet dat ze beschikbaar zijn als sample CD-Rom. Voor zover ik weet, is Emu de enige fabrikant die de sounds van z'n hardware modules ook verkoopt als CD-Rom (voor de E4 EOS samplers).

JV-880 is echt wel een oud bakje, met weinig polyfonie en een rudimentair operating/editing system met klein display.
Als je toch zo graag een Roland wil, zoek dan best een goedkope, 2e handse JV-1080 of JV-2080. Je moet ze tegenwoordig kunnen vinden vanaf 500 à 600 euro ongeveer. Ik heb zelf trouwens een XP-80 te koop staan voor 750 euro, daarin heb je alle sounds van de 1080, 4 expansie slots en nog een uitstekend 76 toetsen keyboard erbij (ik mag toch effetjes reclame maken hé) :duivels:

Enige alternatief is Akai S1000 CD-'s verzamelen, en die omzetten naar je favoriete softsampler (bv EXS24 formaat voor Logic). Techno expansion van Roland is nu ook niet om van de daken te schreeuwen. Kijk msischien ook even naar Xtreme Digital en Xtreme Analog CD-Rom voor EXS24 van EMagic.

Re: Samples of S+S Module

Origineel geplaatst door Toon
een JV880 met Techno Expansion (zo'n 16 mb aan sound?)
of een JV1080 met Techno Expansion (ook 16mb denk ik)

JV-80 / JV-880 hebben standaard 4MB rom sounds.

JV-1080 en afgeleide hebben standaard 8 MB ROM, maar dit is in een gecompresseerd PCM formaat, wat het equivalent oplevert van 16MB in lineair formaat. Iedere SR-JV expansiekaart van Roland voegt telkens 8MB (=16MB) toe.

In de JV-880 kan 1 expansiekaart, in de JV1080 vier.

De enige reden dat ik zo'n JV880 zou kopen is om van die ranzige 80's geluiden te hebben, maar ik ga toch eens uitkijken naar wat EXS24 sample CD'tjes.

Back