TEchno ? Strakke strak

beetje lang (maar dat lijkt jouw handelskenmerk ;-)
vind het ni echt techno, nogal traag
weet niet of er labels hierop zitten te wachten
maak het af en stuur het naar News/Music man, die zitten toch in Gent ?

is nie echt techno, maar weet er zelf geen naam op te plakken.

Ik ga zelf nooit uit naar dergelijke feestjes...

En van labels weet echt nog minder

Zonder dat demostemmetje is de track natuurlijk wel veel beter qua flow....
redelijk hypno zelf

En Lang..... ja... Ik kan er niets aan doen.....

Mischien de 2e helft wegnemen en meer in het genre van het 1 stuk blijven???

Maar voor mij persoonlijk hoeft dat gelijk nie echt....

misschien is naar zo'n feestje gaan en is horen hoe zo'n nummers eigenlijk klinken ?

ik zou gewoon alle 'ideeen' die je verspreid over 8 a 10 minuten, in 4 minuten steken

vind dit wel wat bizar, je lijkt dus een soort muziek te maken waar je eigenlijk zelf niet al te veel van afweet of in geinteresseerd bent...
en toch al denken dat er labels geinteresseerd zouden zijn in wat je maakt ?
ik vind je redelijk overmoedig ;-)

het is niet zo dat ik mij niet intereseer in elektronische muziek.

Maar op de feestjes wordt dat redelijk vermengd met drugs.....

Ik luister veel elektronische muziek, wel geen techno , maar ik vind goeie

house en trance wel lekker, maar zeker niet alles . Ok loungemuziek is super

Ik vind mijn track eigenlijk steengoed, maar het is niet mainstream... (denk ik)

vandaar dat ik ook niet weet of er interesse in is en dat kom ik hier dus zo'n

beetje vragen....

Ik vind mijn track eigenlijk steengoed

geloof in je muziek is belangrijk :okdan:

Het klinkt best oké inderdaad :) Je track doet me denken aan wat ik ken als Trance en in de mid 90s veel uit engeland kwam.
Qua lengte... misschien wat aan de lange kant maar ik zou het niet teveel inkorten als je het al uberhaupt gaat doen. Zo'n track moet zich lekker ontwikkelen en geen muzikale-snack-uit-de-muur zijn die je in de verplichte 3:15 wegschrokt.

-C-

Zo'n track moet zich lekker ontwikkelen en geen muzikale-snack-uit-de-muur zijn die je in de verplichte 3:15 wegschrokt.

-C-

gelijk heb je ....... de mensen leven veel te snel de dag van vandaag

yo,

C heeft idd wel een beetje gelijk, emanuel top trance uit 91 lijkt het idd.
de track heeft geen samen hang, te veel ideetjes beetje rommelig.

op 3:15 komt het leukste stukje imo, ik zou dat stukje pakken en verder gaan.

soms denk ik, lijkt wel die vage techhouse van get physical label, alleen zit dat wel beter in elkaar.

ik vind het lastig te beoordelen :D

nieuwe link met minder Demo_stemmetje in 1e post

wel in deze mix zoals in de vorige is er op 4 min 4 sec een reverb die er niet moet zijn en op 6min 28 en volgende een delay die er niet moet zijn.

Klinkt natuurlijk een pak beter op 24bit 96Khz

Hoe zit het met de sound bij jullie? Ik heb namelijk geen geschikte ruimte om af te mixen en ook geen deftige boxen.....

De mix valt me eigenlijk niet tegen als je zonder monitors werkt. Stem staat er wat hard in en klinkt ook niet erg lekker.

De muziek is een beetje een kruising tussen iets psychs en minimal techno.

Maar de chaotische bassline wordt op een gegeven moment wel irritant. De opbouw is ook te warrig. En het nummer is vooral veeeeel te lang. Sommige sampels zou ik zelf niet kiezen. De eerste hihat die er in komt is daar een duidelijk voorbeeld van.

Ik hoor ook heel veel goede en interessante dingen. Je zou met je talent eens naar wat minimal(techno)feesten moeten gaan en wat livesets beluisteren om meer inspiratie op te doen. Dat in combinatie met wat hardware (monitoren) zou vast een goed resultaat opleveren!

Ennuh, er zijn ook genoeg mensen die gewoon een :mega: doen op een feestje hoor.

Laatst gewijzigd:
Of op www.3voor12.nl kijken voor livesets, gezien hij niet naar die feesten wil door de drugs..Wat je ook kan doen is op www.beatport.com luisteren, daar staan de nieuwste releases van oa techno.

Tis idd niet een track om uit te brengen bij labels, maar kan me wel voorstellen dat je zelf dit een lekkere track vindt.

Lees ook een reactie over dat je track vier minuten moet duren, zelf doe ik altijd 2 a 2,5 minuut intro en hetzelfde voor de outro, en het middenstuk laat ik meestal afhangen van het thema. Werk de laatste tijd vooral met korte oplopende breakjes van 30 sec. Maar sommige tracks van Speedy J duren wel tien minuten, kan wel dus. Maar de meeste platen in dit genre zitten tussen de 6 en 8 minuten. Je hebt ze ook van 5 minuten, maar dat vind ik persoonlijk minder lekker mixen in een set.

4 minuten was idd misschien wat kort door de bocht...ik bedoelde eerder "alle ideeen die er nu inzitten in 4 minuten steken", en brei er -voor de dj's- nog een intro en outro aan en dan zal het allemaal wat interessanter klinken

een héle track in dit genre in maar 4 minuten zou inderdaad wat krap kunnen worden

maar als je'm al steengoed vind, heb je eigenlijk geen tips meer nodig lijkt me

op 4:30 komt er een geluid , dat moet eruit en dan die vocals ook, die zijn te expliciet en komen te hard naar voren, ja het is een leuke bewerking van vocals maar past niet echt, toch niet zo op de voorgrond, experimenteer ermee. Dan de track is te scherp gemixed. Zo na dat stuur hem dan maar naar Bonzai records. :okdan:

Er zitten wel grappige ideeën in, maar het is een beetje een grabbelton. Bewaar de overvloedige ideeën voor meer tracks en verwijder de irritante stemmetjes (demo of niet). Naar feestjes gaan en/of tracks van anderen luisteren hoeft natuurlijk helemaal niet. Maar om weg te blijven vanwege 'de drugs' is wel raar - jij bent tenslotte verantwoordelijk voor wat je in jouw lijf stopt, dus waar ben je bang voor? Maar da's off-topic.

Het doet me soms heel even aan Dave Angel denken en wat minimalere stukken een heel klein beetje aan sommige oude Tresor releases. Je basjes/arpeggios vind ik veel te random klinken, je 'verteld' er m.i. niets mee.

hey allemaal bedankt voor jullie reacties.....

Ik zal zeker nog verder werken aan de track.

En binnenkort ook eens een minder chaotische versie posten , deze die nu te beluisteren is daar is wat fout gelopen in het 2e deel.

Als er nog mensen zijn die willen reageren op mijn track, zeker doen.

tussen 3.00 en 4.30 vind ik hem lekker klinken hoor :) en vanaf 5.16 opnieuw lekker ....chillen
peace brother ....
koffie

:erm: uhh.. Mijn mening/smaak (dus niet bedoeld om af te zeiken ofzo): vind 't eigenlijk niet zo heel veel.. misschien moet ik 't een paar keer horen..
Zitten wel een paar leuke effectjes in, maar eigenlijk niet bijzonder genoeg om mij te kunnen boeien.
Vind 't opzich wel een aardig trackje om op zo'n zondagmiddag op de achtergrond te horen als je in de tuin ligt in de zon met enkele biertjes/drankjes..maar misschien zap ik 'm dan wel door [als ik zin ZOU hebben om op te staan]

ik vind de hihats te scherp, maar ook te druk. heel af en toe een mooie reverse style pad erbij zou ook niet misstaan. en kap nou es met die demo stemmetjes :D

Back