Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Ik vroeg aan AI het verschil tussen Behringer en Moog, misschien leuk om 'ns te zien wat het antwoord was, hieronder het verhaal en het is ook wel bekend;
Please. Aanpassing forumrichtlijnen m.b.t. gebruik generatieve technieken

De tekst slaat helemaal nergens op. Genoeg 'A merken' die hun draaiknoppen niet meer vastschroeven, waaronder Moog.
Had een tijd terug een gesprek met een lid van een bekende Nederlandse band die z'n Subsequent 37 weggedaan had omdat die zo vaak stuk ging. Moog voor touren is ook niet alles. Je ziet ze wel vaak op het podium staan zonder kabels er in.

Ik denk dat de Moog Sub(sequent) 37 één van de synths is die ik het meest zie op de podia na de Nord Stage, en met de kabels erin. Ook vaak bij de bassist voor de tracks met synthbas ipv snaren. Ook zie ik steeds vaker controllers in plaats van synths, de angst om met een computer/softsynths het podium op te gaan lijkt een stuk minder dan vroeger.

Laatst gewijzigd:
Qua behuizing zijn de meeste Moogs oerdegelijk plaatstaal en hardhout, en daarmee echt wel steviger dan een doorsnee Behringer, maar qua electronica heb ik ook wel soms mijn twijfels. Mijn Moog Voyager (eerste eigenaar) is inmiddels twee keer gerepareerd bij normaal studiogebruik. Eén keer omdat de keys niet meer goed reageerden en één keer omdat het mainboard het begeven had. Wel volledig gratis onder garantie terwijl de twee jaar al ruim verstreken waren, dat moet wel gezegd worden. Handwerk is leuk, maar ik kan mij best voorstellen dat een robot soms betrouwbaarder is qua soldeer- en montagewerk.

Maar ja, het blijft een Moog en geen Boog dus deze prachtige machine blijft gewoon. :D

Is het dan alweer tijd voor behringer-scaretember?

Boo.jpg

U vraagt de admins draaien (blijkbaar). De OG AI-slobpost van @krautrock1958 is alweer verdwenen

Ik denk dat de Moog Sub(sequent) 37 één van de synths is die ik het meest zie op de podia na de Nord Stage, en met de kabels erin. Ook vaak bij de bassist voor de tracks met synthbas ipv snaren. Ook zie ik steeds vaker controllers in plaats van synths, de angst om met een computer/softsynths het podium op te gaan lijkt een stuk minder dan vroeger.
Computers zijn ook een stuk betrouwbaarder geworden, maar het is natuurlijk ook een kwestie van backups hebben. In principe heb je voor de prijs van een flagship keyboard ook een MIDI controller en 2 laptops en heb je meer uitvalszekerheid. En zelfs al heb je zelf geen backup, de kans dat iemand jou een uur voor een gig een MacBook kan regelen is groter dan dat je een Nord die jouw specifieke patches heeft kan laten aanrukken. (niet dat Nords kapot gaan 8) )

En om maar even helemaal off-topic te gaan, het valt me ook op dat steeds meer bands geen gitaaramps meer op het podium hebben staan maar iets van een Kemper (de kracht achter de wijlen Access Virus) of andere modelling shizzle gebruiken. Scheelt ook wel een enorme bult sjouwen natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
Dan ga je naar de verkeerde bands :D.

Maar natuurlijk, tegenwoordig zijn monitors een stuk beter. Het is geen porum hoor, zo'n gitarist met vertrokken gezicht en fantasiefeedback.

al die dronken en xtc etende bezoekers merken het verschil tog nie.... :P
anyways, dont be an arie
dont be a slop
and most certainly not an AI SLOB

arie-slob-3888750987.jpg

Back