Akai s2000 in de oefenruimte: "offline" editten?

ErikM

i'm still here!
Hoi allemaal,

Ik wil mijn Akai S2000 in de oefenruimte gaan gebruiken als loopplayer (en uitbreiding voor onze toetseniste }:| ). Op zich kan dat prima...

Maar ik wil graag thuis loops kunnen voorbereiden, zonder steeds met dat zware ding te zeulen (nu kan ik op fiets naar de repetitie, basje op de rug, klaar). Is dat mogelijk met een of ander programma, MESA bijvoorbeeld?

En is het daarna lastig om dat op een floppy te krijgen zodat miss Akai het begrijpt?

En nu ik over de eerste impulsieve gedachte heen ben: Hoe bedien ik het dan?
Toetseniste extra opdracht geven, of iets om op te trappen (een bassist heeft nou eenmaal twee handen nodig voor zijn bas :engel: )

Uiteindelijk is natuurlijk een andere s-2000 wel een optie, maar op dit moment moet het even "budget-neutraal", omdat ik eerst wil kijken of het leuk is en werkt...

Greetz, Erik

En is het daarna lastig om dat op een floppy te krijgen zodat miss Akai het begrijpt?

- ik weet niet of je dit bedoeld, maar ik heb zelf net ondervonden dat je in de akai zelf je disk moet formatten zodat ie een akai bestands indeling krijgt ... of de pc lukt dit ( als ik de bronnen moet geloven ) alleen met dure, moeilijk te vinden software.. je hebt een line in op de akai, in de akai dus een opname functie ... daar op kun je instellen of je midi wilt opnemen, of audio ( mono of stereo ) , die keuze heeft TRECH of MIDI in de SAMPLE mode... in de GLOBAL mode kun je je floppy formatten, gewoon effe door het menu scrollen.
als je dan je sample opneemt kun je saven met de save mode naar floppy!

Is dat mogelijk met een of ander programma, MESA bijvoorbeeld?

Om kort te zijn: nee.

MESA en Millennium zijn de enige twee programma's die (via SCSI) direct met de S2000 kunnen communiceren en beide werken niet als de S2000 niet aangesloten zit.

Het enige wat je theoretisch nog min of meer offline kunt doen is een Akai cd prepareren in iets als Translator en die dan via een (ook weer SCSI) cd-rom inlezen op de S2000. Maar hoe het op de S2000 klinkt weet je pas als je het op de S2000 beluisterd. Maar Translator kan niet zelf programs maken, dan heb je weer iets als Constructor nodig.

En let wel: met name Translator+Constructor is duurder dan een extra S2000 erbij (eentje thuis en eentje in de oefenruimte...). Twee scsi zipjes erbij en klaar.

Persoonlijk denk ik dat je een andere sampler moet hebben. Als je per se een Akai wilt misschien een S20. Anders gewoon een groovebox.

Tja, als ik een ander ding zou kopen (groovebox oid) wat zou dan een aanrader zijn? Als ik er mee moet slepen, dan is grootte wel een issue.

Tweede s-2000 was ook bij me op gekomen, maar dat is in combi met MESA dus noodzaak.

Of ik moet het over een andere boeg gooien, en de toetseniste haar eigen ding laten doen. Dan zou het een Boss RC-? of een Digitech Jamman worden.

Een gedachte hierover?

Back