Binnekort bouw aan studio...

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Hoi.
Binnekort ga ik beginnen met het ombouwen van een schuurtje tot studio(tje).
De schuur/studio is zo`n 12 a 15 vierkante meter en er komt heel wat in te staan.
1 tl buis.
1 bank.
1 piano.
1 platenspeler.
1 kast voor lp`s.
1 bench(Voor mijn jackrussels).
1 pc met monitor etc.
4 boxen(Die hangen, aan elke hoek 1).
1 klein verwarmings plaatje.
1 stuk tapijt.
1 versterker.
1 keyboard.

Boven de piano komt een plank in de volledige lengte van de schuur voor mijn keyboard/synth, En aan de andere kant nog een, En aan de voorkant ook een, Om het toch zo efficient mogelijk in te richten.

Ik ben wel behoorlijk bang voor spinnen(zelfs van die kleine hooiwagentjes ben ik redelijk bang).
Ik vraag me daarom ook af:
Hoe kan ik de studio het beste spinwerend maken?, Het liefst wil ik er helemaal GEEN spinnen in zolang al dat ik nog thuis woon(zo`n jaartje/1,5jaar), Maar er zit wel een boom van de buren over onze schutting(zo`n metertje, En die hangt toch wel zo`n meter over de schutting, in onze tuin).

Er wordt heel veel geisoleerd, En het dak wordt dicht gemaakt, En ook de deur(De onderkant) wordt dicht gemaakt, Maar of dat echt helpt weet ik ook niet...

Ik hoop daarom op wat serieuze tips, En eventueel om het wat klimaatvaster te houden IVM de piano(van zo`n 100jaar oud).

Alvast bedankt voor de reacties.

ik zou iets gaan doen aan de angst voor spinnen.
die beestjes wonen nou eenmaal in schuren ed.
en wegjagen gaat je waarschijnlijk niet helemaal lukken.
ik zet ze altijd uit , in een glas doen en naar buiten zetten.
groeten,
jeroen

ik zou iets gaan doen aan de angst voor spinnen.
die beestjes wonen nou eenmaal in schuren ed.
en wegjagen gaat je waarschijnlijk niet helemaal lukken.
ik zet ze altijd uit , in een glas doen en naar buiten zetten.
groeten,
jeroen

Ik heb wel 2 jackrussels en als k in de studio bezig ben staat er sowieso een stofzuiger en stoffer en blik bij me.....
Het wordt heel goed geisoleerd en waar nu die houten dingen zitten bij het dak(Net als bij het tuinhuisje van RO9) komt een plafond in waardoor hij 30-40cm lager wordt helaas.

Ik heb wel 2 jackrussels en als k in de studio bezig ben staat er sowieso een stofzuiger en stoffer en blik bij me......

:dubbel: vooral die honden jagen de spinnen weg idd.....

Affijn, heel veel succes met je studiobouw.

Ik denk dat je beter een kat kan loslaten in de studio wat spinnen betreft.

Ik suggereer:
pers.jpg

Ik zou het plan voor de tl buis meteen laten varen en vervangen door 'normale' verlichting (geen halogeen.) Of er een aparte groep op de stoppenkast voor aanleggen.

ik heb nog nooit ene kat gehad die spinnen at....
wel insecten...

Mussen eten wel spinnen dacht ik:eureka:

Misschien kan je aan de wand beugels plaatsen en dan synths boven elkaar
stapelen.....

Er is geloof ik ook een topicje met studio foto's, daar kan je nog
wat inspiratie mee opdoen...of check Ro9's linkje :)

ook al vind ik het complete onzin :D. toch maar een serieuze reactie.

bij ons in de wijk zijn ook veel spinnen en veel mensen laten hun huis daar tegen inspuiten van de buitenkant. Dat werkt echt heel goed.

dat doen ze via deze club :
http://www.spinbusters.nl/

dus voor 60 euro ben je een jaar voor een groot gedeelte van je spinnen verlost. (overigens denk ik dat een tuinhuisje een stuk minder zal kosten, maar dan moet je ze maar bellen :D)

Misschien kan je aan de wand beugels plaatsen en dan synths boven elkaar
stapelen.....
:)
Dat ga ik ook doen, Als ik mijn eerste synth ga aanschaffen over een tijdje wil ik wel zo goed mogelijk overzicht hebben van het instrument, En toch zoveel mogelijk ruimte behouden.

3 sessies gedragstherapie bij een erkende, big geregistreerde, psychotherapeut en nooit meer behoefte om spinnen te vermijden. wordt volledig vergoed door de verzekering.
echt als 1 fobie goed en snel te behandelen is , dan wel de klassieke spinfobie.
wist je trouwens dat spinnen jaren oud kunnen worden tot wel 15 jaar !
en liever een spin dan de insecten die door spinnen gegeten worden zoals muggen zilverbeestjes en.....:duivels:
anders gewoon buitenzetten met een glas en een papiertje en van tijd tot tijd de webben wegpoetsen.

Laatst gewijzigd:
je hebt geen idee wat ze allemaal kunnen en doen in die 15 jaar., maar alle heb er dus maar worden van gemaakt

Nu bijna 1 jaar verder en we zijn nog geen stap verder met de studio!
Kosten zijn me te veel!

Ik heb de slaapkamer bij mijn vader(25 vierkante meter) ingericht, Dat word de studio...
Zijn geen kosten aan verbonden qua isolatie en dergelijk want dat kan hij allemaal zelf en heeft het ook allemaal in huis, Moet alleen zorgen voor wat leuk spul, En die studio gaat vanaf 1 januari in gebruik!

Nu bijna 1 jaar verder en we zijn nog geen stap verder met de studio!
Kosten zijn me te veel!

Ik heb de slaapkamer bij mijn vader(25 vierkante meter) ingericht, Dat word de studio...
Zijn geen kosten aan verbonden qua isolatie en dergelijk want dat kan hij allemaal zelf en heeft het ook allemaal in huis, Moet alleen zorgen voor wat leuk spul, En die studio gaat vanaf 1 januari in gebruik!

Hoi.
Binnekort ga ik beginnen met het ombouwen van een schuurtje tot studio(tje).
De schuur/studio is zo`n 12 a 15 vierkante meter en er komt heel wat in te staan.
1 tl buis.
1 bank.
1 piano.
1 platenspeler.
1 kast voor lp`s.
1 bench(Voor mijn jackrussels).
1 pc met monitor etc.
4 boxen(Die hangen, aan elke hoek 1).
1 klein verwarmings plaatje.
1 stuk tapijt.
1 versterker.
1 keyboard.

dus lukt een beetje mr droguh
:?
wat staat er nu dan wel na een jaar ???
kruk [zonder piano]

ik zou checken of de vloer van de schuur wel is geisoleerd. Bij mijn oude schuur was dat niet het geval en ik had veel vochtproblemen. Overigens uiteindelijk wel opgelost door een luchtdroger te plaatsen. Als ik het nu opnieuw moest doen zou ik in iedergeval een dampwerende folie over de gehele vloer leggen en daaroverheen een dunne isolatie laag.

Back