Presets van JMJ songs...

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Welke liedjes van Jean Michel Jarre zijn nou GEEN eminent.
Ik weet dat Equinoxe en Oxygene merendeels met een Eminent orgel gemaakt zijn..
En Rendez vous 2 part 3 of zo met een Synthex.
Maar wat ik me nu echt afvraag...

Die Synth in Chronologies part 2 wat is dat precies?, Die synth klinkt heel vet namelijk...

Thanks voor de info.

Wil je alle liedjes van Jarre die geen eminent gebruikt. Nou hij gebruikt het wel heel veel maar in de latere albums gebruikt hij ook veel andere dingen. Luister maar eens naar Zoolook. Da's voornamelijk veel Fairlight. En Rendez Vous is heel veel Roland D50.

EDIT: ...eeh die D50 moet uiteraard Revolutions zijn...

Thanks, Maar ik wil eigeniljk het Soundje weten wat is gebruikt in Chronologie Part 2 en dat staat er niet bij....

Ik ga een studio bouwen en daar wil ik met behulp van een eminent orgel een paar vst`s een piano en een 61keys midicontroller wat JMJ maken.

de jd800 (?) Waarom wil je het eigenlijk weten?

Ik zit zelf inderdaad aan de JD-800 of een wavestation te denken.... En ik vind het een ongelovelijk gave sound.. vandaar.

Nee...... Ik laat de keyboards maar even achterwegen, Eerst mijn studio met een orgel een piano en een synth en wat vst`s... Tyros 2 komt wel...
Als de tyros-3 1 jaar oud is, Kan ik een Tyros-2 kopen voor de Prijs van een 2ehands tyros-1(Die dan waarschijnlijk rond de 900-1000euro is).

JD-800 = dikke aanrader ! ! !
Heb er wel eens op mogen pielen en klonk inderdaad best dik..
Is overigens niet voor al teveel geld te krijgen geloof ik... Maar heeft dat ding niet de neiging om je speakers op te blazen?.

Back