reason + vst mogelijk???

renaat belgie

Ingeburgerd
hallo mensen,

ik heb reason 4.0 en ja het is een officiële versie :mexico:

mijn vraag is nu ; kan je een vst plugin gebruiken in reason 4.0 of zijn de
meegeleverde apparaten in reason het maximum dat kan gebruikt worden ?

Indien ja, hoe doe je dit , dus bv simpel , kun je een drumazon e.d. gebruiken in reason ?

groeten

renaat

Nee, je kunt geen VST plugins laden in Reason. Maar je kunt Reason wel koppelen aan een VST host die Re-Wire ondersteunt. Cubase bijvoorbeeld.

Nee, je kunt geen VST plugins laden in Reason. Maar je kunt Reason wel koppelen aan een VST host die Re-Wire ondersteunt. Cubase bijvoorbeeld.

op die manier werk ik inderdaad zoals je schrijft lotuz.
ik dacht dat het eventueel mogelijk was het op een eenvoudige manier te doen.

groeten

renaat

Ze hebben al een keer aangekondigd nooit VST support en nooit MIDI out te zullen implementeren. Lopen ze heel wat gebruikers mee mis, maar ja dat moeten ze dan maar zelf weten :p

Ze hebben al een keer aangekondigd nooit VST support en nooit MIDI out te zullen implementeren. Lopen ze heel wat gebruikers mee mis, maar ja dat moeten ze dan maar zelf weten :p

Zoals al eens eerder gediscuseerd, de kracht van reason is juist dat ze niet afhankelijk zijn van mogelijke compatibileitsproblemen met andere ontwikkelaars.
Als je het echt wilt gooi je er een rewire prg tussen, meer heb je niet nodig.
Maak al je tracks in reason, alleen word de midiclock en engine van cubase gebruikt bijvoorbeeld.

Nee hoor. De KRACHT van Reason. Het voordeel hiervan is dat je geen gezeik krijgt met 3rd party zooi die het systeem instabiel kunnen maken. En als je nog niet genoeg hebt aan wat Reason allemaal kan, dan is er iets mis met je creativiteit lijkt me.

Als je vst's wilt gebruiken dan moet je gewoon iets anders nemen. (V-stack, VST-host om er een paar te noemen...)

alles wat reason niet kan kan je ergens anders dan weer wel mee, en dan via rewire of als audio file aan reason verbinden, mocht je dat willen/nodig hebben. Dat is de eindeloze berg van mogelijkheden die er zijn (afhankelijk van je systeem).

Vroeger met trackers werkte we niet anders of zelfs nog omslachtiger ;)

Mocht je alles uit Reason 4 willen halen en netjes voorgekauwd willen krijgen dan kan ik deze dvd aanraden:
http://www.bax-shop.nl/demo/educatie-dvd/ask-tutorial-dvd-reason-4/product-details.html

De kracht van Reason? De handicap zul je bedoelen....

Ik vind dat Reason maar 1 handicap heeft, en da's het stug vasthouden aan het pseudo 19" formaat en het feit dat alles onder elkaar moet zitten. Ik zelf denk dat er betere oplossingen voor zijn, maar het scheelt al een hoop dat je alles kunt inklappen en in Combinators kan smijten.

Back