Hoe maak je deze lead sound op de Voyager?

Lacrosse

Rise of the Machines
Ik ben de afgelopen week weer helemaal in Minimoog sferen geweest. Ik heb zelf een Voyager en heb enkele dagen terug voor het eerst op een vroege Model D gespeeld (sn. 21XX). Wat een geluid zeg! Eerlijkheidshalve moet ik echt concluderen dat de Voyager qua sound niet in de schaduw kan staan van zo'n vroege Model D. Qua stabiliteit en features wint de Voyager de strijd natuurlijk glansrijk.

Bij thuiskomst heb ik uren zitten draaien en modden op de Voyager om het Model D geluid te benaderen; tot op heden zonder succes.
Op Youtube kwam ik een filmpje tegen van de duitse topformatie Kraan.
Ingo Bischof, de toetsenist speelt in die clip op een Voyager en komt met zijn geluid wel in de buurt van de model D. Niet zo dik maar vel het karakter.
Andere Voyager bezitters misschien een idee hoe zijn patch in elkaar zit?

volgens mij is dit toch gewoon de minimoog sawlead?

ik zal straks eens proberen iets te maken.

Ik kan zelf momenteel alleen via de koptelefoon luisteren ivm de verbouwing van de studio. Wellicht zit de truc hem in het gebruiken van een monosignaal (Left out) met een dummy jack in de right out en de spacing helemaal naar links zodat je 1 filter gebruikt. Eigenlijk simuleer je op die manier de Model D: monosignaal en 1 filter.
Ik moet mijn field upgrade 3.0 nog installeren. Volgende week ook nog even de after-pressure mod bestellen en dan issie weer compleet.

Hier nog een link naar een filmpje van Kraan uit 1977 met fender Rhodes en Minimoog Model D

Back