Box kapot

Hallo,
bedankt allemaal,

ik heb ze nog niet gelijmt maar ben een beetje verschillende lijmsoorten op stukjes plastic (niet van de box)aan het proberen.

Dat witte van de luidspreker lijkt mij echt heel kwetsbaar (superdun plastic)

Zou rubbercement niks zijn?
Dat blijft ook flexibel en wordt bijv. voor fotoos gebruikt,
die opzich ook heel kwetsbaar zijn voor chemische reacties

seconde lijm is wel heel waterig en ben bang dat het gewoon naar binnen drupt

iig bedankt voor de suggesties en ik laat nog wten welke het wordt

doe iig maar geen secondenlijm, is redelijk aggeresief en als er iets fout gaat dan zitten je vingers aan de conus vast, dan is ie echt stuk.
rubbercement is voor foto's, kan weer los, is dus niet stevig genoeg.
ik zou contactlijm gebruiken, bisonkit of van de hema.
alleen als het een schuim/polyurethaan conus is niet doen, dan vallen er gaten in.
maar die worden volgens mij al 30 jaar niet meer gemaakt.
als het koffiebekertjes plastik is, dan kan het wel.
2 kanten dun insmeren, 5 min. laten drogen en dan het strookje papier ertegenaan
het lastige aan speakers is dat je niets kunt aandrukken, moet in principe meteen goed zitten.
wat ik dus al zei, ik gebruik al 30 jaar contactlijm voor dit soort dingen, heb al 10tallen speakers zo gerepareerd.
maar wat materiaalonderzoek vooraf kan zeker geen kwaad.
groeten,
jeroen

Ik zou géén secondelijm gebruiken, aangezien dat spul (eenmaal opgedroogd) enorm hard wordt en dus een gedeelte van je conus niet meer flexibel mee kan bewegen; geluidskwaliteitverlies!

Kijk eens naar Polymax lijm. Dat heb ik destijds ook gebruikt om oude kapotte conussen van speakers mee te repareren en dat werkte perfect. Polymax blijft namelijk flexibel (als een soort rubber).

Zie hier hoe ik dat toen heb aangepakt!

Suc6! :)

Back