Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gedateerde geluiden, maar ze zijn zuiver. Als je aan het arrangeren bent, en je hebt even snel wat basisgeluiden nodig, dan is ie superhandig. Die vervang ik dan later door andere synths, instrumenten en samples. Qua synthese is er idd. nog wel iets te beleven, vermits je het geduld hebt in de menustructuur te duiken. (Met 1080 en zeker 2080 makkelijker door groter display.) Voor mensen die modules wat meer gewend zijn (ervaring met U220 is een pré) zal dat wellicht makkelijker zijn, en dus bruikbaarder

hallo, is dit weer zo een standaardantwoord om interessant te doen zonder posts een beetje te lezenEh, je wil toch een synthesizer, niet een presetkeyboard?
eerdere post ging erover dat patches gebruikt werden om snel te arrangeren, en dan later toch te vervangen. daarover had ik het
oei dus eigenlijk is het net niet, koop dan liever module die net wel is
beetje stom voor me (als je wa op budget koopt) om module te nemen waarvan je klanken dan achteraf toch moet veranderen?
nah ja, je vraagt naar de bruikbaarheid: voor een (commerciële) productie zou ik de geluiden vervangen, maar voor jammen en/of arrangeren is het een handige module, stuk beter dan de gemiddelde GM/XM soundmodules. In voorkomende gevallen kun je natuurlijk best een pad of string, of een incidenteel geluid handhaven in je uiteindelijke mix.
Je koopt op budget: dus zul je altijd een compromis moeten aanvaarden. Ik praat dan over de 880 en 1080. De 2080 heb ik weinig ervaring mee, maar kan me voorstellen dat dat een breed inzetbare module is.
Yep, ik heb er in toaal 10 gehad. het handige van de JV-2080 is dat er 8 tegelijk inpassen. Orchestral I & II, World, Drum&Bass, Vocal, Asia, Special FX en Country (!) vond ik erg goed. De Orchestral is eigenlijk verplicht! de veelgeroemde Vintage Synth kaart is wel aardig maar niet als je al wat analoge synths hebt. Je zou wat kunnen spitten in de spec van de XP-10, 30, 50, 60 en 80. Sommige van deze bevatten al de sounds van een of meer kaarten. De XP-60 is qua specs/prijs de beste, de XP-30 het modernste (en met de meeste patches geloof ik).
wat bedoel je met karakter? de sound die eigen is aan roland? dus eigenlijk jv1080 en 2080 aanlokkelijker dan hun nieuwe modules?