héhé ik ben ook geweest,
alleen de laatste dag :
alva noto was top, W ¨^0 w !
ook fenomenaal abstraherende zwart wit visuals,
ben van alva piano & krakjes gewend
& hoewel zijn vorige show in gent, me enigzins comme çi comme ça kon bekoren (was meer beatgericht, à la ikeda mr dan minder goed) vond ik
de abstractere synthetische drones deze keer zwAAHAAr (lees: zwaar) de moeite !! (kginglosdoormndak)
bretschneider vond ik minder, wel okay
maar te klassiek/typisch misschien,
coh was misschien nòg minder mr wel fun : ), de laptop.rus had een vriendinnetje meegenomen & wanneer zij het podium opstapte, begon iedereen enthoesiast te fluiten, zo van den dieje

... het moet gezegd zijn : ze zag er frisser & aantrekkelijker uit dan (zelfs) 2 alva's & 3 bretschneider's als het ware,
echter toen ze haar eerste vocale deuntje zong, "la laaa laa la" : ) ... die melodie vergeet je niet gauw ... & ze dat loopje maar bleef verderloopen
terwijl de rus wat geluidjes inzette, kon je reeds vermoeden dat deze act
een paar "resoluties" lager speelde dan vorige acts ... het deed me wat denken aan de collaboratie tussen pete namlook & geir jenssen, the fires of ork ofzoiet van de jaren 1993 ... zo die sfeer kendet ? opt einde van hun set, begon het vriendinnetje vd rus opnieuw met haar catchy "la laaa laa la" : )
...
sjance da byetone, die trouwens de oprichter is van het rastar noton label !!, nog een setje in de kleinere arkados zaal gaf ; dat geluid daar stond POKKE LOEI HARD ! zalig !!!!
minimalistische beats genre autechre dj, of warp jaren '90 ...
gemixt met lagen en nu komt het ... FM SYNTHESE !!!! die zorgden voor perfect gecontroleerde noise achtige climax'en (de lagen zouden
ook wel gemaakt kunnen geweest zijn met de virus of nord ofzo hoor), zo weet ik dat bivb radian gebruik maakt van o.a. een virus by the way ...
al snel vulde de dansvloer zich ... het bier vloeide rijkelijk ... alles werd ekstatisch ...
tot één van de techniekers van de bozar

, besloot dat het te luid stond & het geluid elemaal afzette ... tssss ... iedereen was having a good time, weete wel, ... kdenk dater vanaf dan nog 20 minutjes ofzo gespeeld werd, ... het "one more, encore une" van de menigte
baatte echter niet ... het einde van the brussels electronic music festival ...
opmerkelijk ook nog:
*) op de afterparty bij een zekere els zou byetone nog zijn setje afgemaakt hebben, maar twas privé :-S
*) dacht dat het de bedoeling was van hosts om mensen gentiment & poliment te begeleiden of toch een plaats toe te wijzen ... dit was zeker zonder de gepensioneerde man gerekend, die iedereen maar dan ook alleman de toegang verbood ... er stond letterlijk een file bij zijn ingang : ) (jassen vestiaire, rugzakken verboden, drank verboden, enz. )
sjance dak mijn opname systeem toch nog heb kunne binnesmokkelen ; )
iemand een bootleggeske ?
*) bekende collegae musici : ingrid filmjölk, sylvain chauveau, yves 'eavesdropper' de mey