goedkope synth voor warme pads en strings

Status
Please reply by conversation.
Chorus. De Poly800 is daardoor wellicht zelfs een optie, de mkII heeft geloof ik zelfs een fijn delay aan boord. Dunnetjes, maar wel warm.

Ja, het zal inderdaad bij de digitale(re) bakken te zoeken zijn, want een analoge die brede pads en strings kan neerleggen, kost tegenwoordig een stuk meer dan mijn budget toelaat.

Ik zal vanavond eens demo's van die SY22 bekijken. Is dat ding te programmeren op het apparaat zelf, of is dat quasi onmogelijk?

Wat me een beetje afschrikt bij een Roland D10 is het toetsenbord. Dat zou gelijkaardig aan de D50 zijn, en die hebben regelmatig versleten pads voor velocity en aftertouch...

Dat hierboven was dus een antwoord op 154.

@Chinetti: de DX klank spreekt me niet aan, ik vind het te kil en schel. Ik wéét dat dat een veralgemening is, maar dat is niet verboden he. ;) De dw8000 lijkt me leuk, de bit99 ook, maar die durven tegenwoordig inderdaad ook al buiten het budget vallen...

Een DX kan ook warm en vol klinken het is maar net
welke geluiden je pakt :geslaagd:

De CS1x spreekt me echt niet aan, ik krijg er een "speelgoed" gevoel bij. Ik wil er niet mee zeggen dat het speelgoed IS, maar als ik dat gevoel krijg als ik hem zie, geef ik er liever geen geld aan en zie ik hem liever niet in mijn studio.

De SY22 spreekt me ook niet echt aan qua looks, maar het kan er mee door, en het lijkt wel op een "Wavestation binnen budget". Als ik er eentje voor een goede prijs vind, tenminste. :) Ik heb gevonden dat hij een "random patch" functie heeft, dus dat is een heel goede start om op het apparaat zelf patches te maken. Vanavond eens wat demo's beluisteren. Ik ben benieuwd of dit nu is wat ik zoek! Want de "thin metallic sound" omschrijving doet me het ergste vrezen, terwijl de "moby strings" me het beste doet hopen...

Soul C heeft een SY22 te koop voor 145, en ik moet zondag in Amsterdam zijn...Vanavond dat ding eens grondig checken. :)

Sowieso lijkt het mij niet slecht dat ik een echte analoge heb, een realistische bak, en dan daar onder/tussen/boven zo'n digitaal wave/FM ding. Dan heb ik een beetje het hele spectrum in mijn studio. En als hij pads en strings zoals een Wavestation kan genereren, dan lijkt het me geschikt. Leuke sequence uit de modular, en dan kablam een akkoord eronder. kwijl. :)

Wellicht de Yamaha AN1x en met een beetje geluk kun je die wellicht ook vinden voor je budget. Iig een erg veelzijdige bak.

Ik heb de An1x nog niet te vaak onder de 250€ gezien. Ik denk dat ik meer kans heb om een Korg M1 binnen mijn budget te vinden dan een An1x. Een Wavestation keys zal weer wat moeilijker zijn. :)

Ik bekijk net MP, en daar lijk hij goedkoper dan op Synthforum. :) Hij past dus wel ongeveer binnen budget. Maar is de AN1x geen pure VA? Of heeft hij nog extra functies die je niet in de klassieke analoogjes vindt (behalve polyfonie) die hem geschikt maken voor mooie pads en strings?

Want ik heb een Korg MS2000, en die kan mooie saw strings enzo doen zoals een analoog dat kan, maar omwille van die analoge VCO VCA VCF ADSR structuur vind ik het soort strings en pads dat eruit komt toch wat beperkt. Die vissen allemaal een beetje in hetzelfde vijvertje, zeg maar.

Heeft de An1x dat dan ook niet? Voor zijn gewone VA functies moet ik hem dus niet hebben, de Formant voldoet daarvoor wel. :D Dus mijn vraag is of een An1x meer geschikt is voor een grote variatie in pads en strings dan de gemiddelde analoog/VA.

Volgens mij kan de poly met de Moogslayer-mod nog best diep en warm ;)

Spectrasonics Atmosphere.

Die gebruikt Moby ook voor zijn strings dus dat zal hij zeker goed kunnen, maar het is een software plugin. Ik vroeg een hardware synth met keys, die zonder PC editeerbaar is...Bovendien is hij boven budget. :erm:

Ik krijg behoorlijk wat via PM binnen, maar ik heb dus geen interesse in bakken die goede analoge bassen kunnen maken (ik héb een Formant...) en nog steeds boven budget zijn.

De SY22 is nog in de running. Ik blijf verder zoeken. Deze thread heeft me zeker al geholpen, want bv de SY22 was voordien een nobele onbekende voor mij.

En mijn woorden zijn nog niet koud of daar rinkelt de PM box weer...

Jongens, het lijkt hier Correct wel!

"Dag meneer, ik zoek een synth voor erbij tot 170€".

"Nou dan hebben we bijvoorbeeld deze staan, heel mooi en slechts 290€".

puntje puntje puntje :D

Volgens mij kun je zat ROMpler achtige dingen vinden voor 175 euro, je kunt voor dat geld al een QY70 of 100 kopen.

Als je vanaf gisteravond 22:21 gewerkt had in plaats van de hele tijd te reageren had je nu een synth van 290 euro kunnen kopen. Zit er echt niet meer dan 170 euro in je spaarvarken? En daar moeten de reis of verzendkosten ook nog eens vanaf?

Status
Please reply by conversation.
Back