Ja 6-trak, inderdaad, volzinnen: "een afgeronde zin van enige omvang". Als we het echt laagdrempelig willen houden, zou een zin met onderwerp en werkwoord voldoende zijn. Uiteraard beginnen ze steeds met een hoofdletter en eindigen ze met een punt. Want als we het taalkundig een beetje correct willen houden, gaan we ons uiteraard niet verlagen tot het uitspuwen van woordgroepjes. Neen, dan communiceren we door middel van volwaardige zinnen.
"Nonsens" is een correct Nederlands woord dat in Van Dale is opgenomen. Een leenwoord uiteraard, maar in zijn Nederlandse vorm en dus passend in een Nederlandstalige tekst. "Nonsense" is het Engelse woord. In een Nederlandstalige tekst gebruik je dus ofwel de leenvorm "nonsens" ofwel een synoniem zoals het door jou reeds voorgestelde "onzin". "Nederlands" is overigens met een hoofdletter.
Je informatieve en synthgerelateerde posts beperkten zich op het moment van je taalkundepost tot de kreten "mee eens/nonsense..." over synths die boven budget zijn, en een regeltje over het gebruik van aftertouch bij brass. Wat een meerwaarde in dit draadje.
Ik weet dat ik in deze post enorm lullig overkom. En zo ben ik normaal niet. Ik weet ook dat ik inderdaad fouten (gebruik van spreektaal en het door elkaar halen van twee uitdrukkingen) gemaakt heb in mijn eerste post. Mijn punt is: als je op een forum op iemand zijn spelling commentaar gaat geven, zorg er dan op z'n minst voor dat je eigen posts door de beugel van de taalkundige regels kunnen. En als je toch bezig bent, zorg er dan misschien voor dat je inhoudelijke opmerkingen zwaarder doorwegen dan je opmerkingen over iemand's taalgebruik. Dan komt het allemaal een stuk sympathieker over, en helpt het de discussie nog vooruit ook.
Maar zoals eerder gezegd, op dit draadje mag een slotje. Ik heb de synth gevonden die ik zocht binnen het voor mezelf opgelegde budget, en er nog een gratis spellingscontrole bijgekregen ook.