goedkope synth voor warme pads en strings

Status
Please reply by conversation.
Hier op het forum.

Dingen die ik las waren voornamelijk "volledig dood" en "gedraagt zich raar". Dode voices heb ik niet gelezen, dus dat zal wel goed zitten. En eentje met een kapot filter ofzo.

Aftertouch, is dat hetzelfde probleem als het D-50 keyboard? Dat er vuil tussen komt dus, en dat ze daardoor op sommige toetsen niet meer werkt.

Ik lees in ieder geval op internet geen bakken verhalen over problemen, dus het lijkt mee te vallen. Maar ik blijf toch een beetje huiverig voor zo'n dingen...

Dat is waar, elke synth kan kapot, maar bij de ene is het toch couranter dan bij de andere.

Als die JX-8P man reageert, wordt het een JX-8P. Anders denk ik dat ik voor de SY-22 ga. Ik heb nog een analoge equalizer staan, en dan nog de nodige effecten erover...jummie.

TG-33 demo's zoeken voor SY-22 sounds. Er zitten een paar Moby strings standaard in. Hij klinkt behoorlijk als een Wavestation qua soort geluid.

En voor zover ik gelezen heb ook zeer betrouwbaar. Maar 1 vermeld defect, en dat is kwestie van een torretje vervangen.

Dus ik ga de SY-22 man maar eens mailen dat hij nog stevig in de running is, zodra de JX-8P die ik op het oog heb wegvalt, is hij de nummerrrrr 1.

Het FM klinkelklangel gedoe interesseert me niet, maar qua pads en strings kan die tellen! Hij ligt volgens mij ook makkelijk in een mix met een analoge synth. Qua timbre zitten ze in ieder geval al niet om hetzelfde plaatsje te vechten.

Hmmm, misschien moet ik die JX-8P gewoon maar laten voor wat het is en meteen de SY22 kiezen. tob tob tob...

Zo, SY-22 it will be.

Bedankt voor de hulp iedereen! Zonder dit draadje was ik nooit op de SY-22 uitgekomen, want ik had tot voor kort nog nooit van die bak gehoord.

Mooie pads en strings binnen het budget, het kon dus. :)

Deze mag dus op slot.

Ik wou maar zeggen...

Helaas een technisch matige opname, maar het geeft een representatief beeld.

Daarnaast valt het ook op dat geen enkel van je posts in dit draadje een volzin bevatte.
een "volzin"?!? pardon? :confused:
...iig 2 van mijn posts zijn gewoon informatief en synthgerelateerd...

in het Nederlands het woord "nonsens" dient te gebruiken, niet "nonsense"
"nonsense" op zijn nederlands is gewoon "onzin"...

Ja 6-trak, inderdaad, volzinnen: "een afgeronde zin van enige omvang". Als we het echt laagdrempelig willen houden, zou een zin met onderwerp en werkwoord voldoende zijn. Uiteraard beginnen ze steeds met een hoofdletter en eindigen ze met een punt. Want als we het taalkundig een beetje correct willen houden, gaan we ons uiteraard niet verlagen tot het uitspuwen van woordgroepjes. Neen, dan communiceren we door middel van volwaardige zinnen.

"Nonsens" is een correct Nederlands woord dat in Van Dale is opgenomen. Een leenwoord uiteraard, maar in zijn Nederlandse vorm en dus passend in een Nederlandstalige tekst. "Nonsense" is het Engelse woord. In een Nederlandstalige tekst gebruik je dus ofwel de leenvorm "nonsens" ofwel een synoniem zoals het door jou reeds voorgestelde "onzin". "Nederlands" is overigens met een hoofdletter.

Je informatieve en synthgerelateerde posts beperkten zich op het moment van je taalkundepost tot de kreten "mee eens/nonsense..." over synths die boven budget zijn, en een regeltje over het gebruik van aftertouch bij brass. Wat een meerwaarde in dit draadje.

Ik weet dat ik in deze post enorm lullig overkom. En zo ben ik normaal niet. Ik weet ook dat ik inderdaad fouten (gebruik van spreektaal en het door elkaar halen van twee uitdrukkingen) gemaakt heb in mijn eerste post. Mijn punt is: als je op een forum op iemand zijn spelling commentaar gaat geven, zorg er dan op z'n minst voor dat je eigen posts door de beugel van de taalkundige regels kunnen. En als je toch bezig bent, zorg er dan misschien voor dat je inhoudelijke opmerkingen zwaarder doorwegen dan je opmerkingen over iemand's taalgebruik. Dan komt het allemaal een stuk sympathieker over, en helpt het de discussie nog vooruit ook.

Maar zoals eerder gezegd, op dit draadje mag een slotje. Ik heb de synth gevonden die ik zocht binnen het voor mezelf opgelegde budget, en er nog een gratis spellingscontrole bijgekregen ook.

Status
Please reply by conversation.
Back