S2000 : FL studio als sequencer

defonk

Ingeburgerd
sorry voor NOG een s2000 topic allereerst.

ik heb een analoge sequencer, alleen totdat ik die aan kan sluiten wil ik graag ontdekken hoe ik fruityloops als sequencer kan gebruiken.

ik heb een externe m-audio soundcard, usb, een mpd, usb, en de s2000..

ik heb de mpd met usb in mn pc, mn soundcard ook, en dan op de sound card MIDI OUT naar MIDI IN in mn s2000...

is deze setup goed? en wat moet je dan precies in fruity doen? ( behalve de juiste midi kanalen nog instellen )

want met je midi controller kun je kanalen in de step sequencer bedienen... maar dan snap ik dus niet hoe je dat de s2000 kunt gebruiken.

BVD !

verdiep je eens in hoe midi werkt, lees de handleiding van de s2000 en de help-files van fruityloops. Als je het dan nog niet begrijpt, kom dan weer eens terug met specifiekere vragen.

Ik moet er bij zeggen dat je het jezelf vrij moeilijk maakt. FL heeft (of is) een prima sampler op zich en de s2000 gaat niet echt iets toevoegen als je het mij vraagt. Tenzij je het 8 output board, een aardige mixer en interessante externe effecten hebt. Maar dan ben ik bang dat we hier erg veel uit te leggen hebben.

Over wat voor analoge sequencer heb je het? De combinatie s2000-boeiende sequencer zou je nog iets kunnen opleveren namelijk.

Je zult eerst samples in je S2000 moeten laden of samplen natuurlijk.
Als je dan je juiste kanalen heb ingesteld in Fruity maar OOK op je S2000 dan kan
je in fruity een sequence programeren net zoals "normale" muziek, (geluiden dus)
Fruity zal nu je samples gaan afspelen.
Met je midi controler kan je nu de samples "live" inspelen in Fruity
MITS je deze natuurlijk goed heb toegewezen op het juiste kanaal

Is dit het antwoord op je vraag?

Back