Verborgen berichten uit muziek filteren

C738

Meubilair
Vanochtend luisterde ik op youtube (vraag me niet waarom).
Op een gegeven moment zit er op 2:45 ongeveer een stukje in met de tekst
"terwijl de man van inkoop mompelt"
<gemompel>
"met zn lippen in heur haar"

Dus, ik heb met wavelab dat stukje dr uit geknipt en met EQ bewerkt.
Dit is mijn resultaat

wat is nu een goede methode om dit er strak uit te krijgen?
en natuurlijk ben ik benieuwd wat er gezegd wordt.
"Een snor, de mijne heeft een snor" maak ik er van...

Iemand tips?

-C-

Ik zou Melodyne gebruiken.
In het ergste geval Izotope RX Advanced.

Misschien moet je het anders eerst even proberen te converteren naar Youtube en dan weer terug? :D

Attachments

• DVM.jpg
    DVM.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 186
Nou ja, dat moeten we eerst nog maar even zien dan!

Hoera, we zijn er uit!

"ikke pikke porretje, de meester heeft een snorretje"

Afkomstig uit dit rijmpje:
Ikke pikke porretje
De meester heeft een snorretje,
De meester heeft een sik,
Af ben ik.

Ik hoor: wie is die meid met die snor?

Ik zou trouwens proberen een lowcut filter erover te gooien en over het restant een compressor.

uodate, zelf even gedaan en ik hoor toch duidelijk: Pop/Bob/Rob, doe mee met de snor,

Geen idee wat het betekend...

Attachments

• de snor.mp3
    900,8 KB · Bekeken: 154
Laatst gewijzigd:
Noem mij maar gestoord. Dat zegt ie dus.

Inderdaad. Terwijl ik dit lees hoor ik vervormd:" I can see dead people!".
Je zou, op zoek naar "verborgen boodschappen" het hele repertoire van Frank Boeijen eens onder de loupe kunnen nemen. " want weet je liefste, het is een beetje koud in mijn haaar"?!. Overigens vind ik Frank hartstikke goed dus het is niet om hem in een kwaad daglicht te zetten.
Is dit draadje bedoeld als een variantie op Mama Applesap?

Ik heb Rob ook even door een filter heen geperst en wat vertraagd maar het is geen zuivere koffie.. en volgens mij laat ie ook nog 'n wind aan het eind. :erm:

Attachments

• SnorExtract.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 174
Laatst gewijzigd:
https://www.youtube.com/watch?v=bFYC3G8MUyM

als je toch wat tijd over hebt. in dit (geweldige - ok, het is geen rob de nijs) nummer zit een stukje gevonden tekst in het nederlands. een vrouw die iets vraagt aan een man - ik versta: ...voor ehh john de kuiper...

Nu ik toch bezig ben...

Het is aan het begin en verderop wat wazig. Om dat goed te krijgen moet ik instellingen 'automaten' en kost tijd.. maar voor het is idd voor ene John de Kuiper. :D Geinige track trouwens :)

Attachments

• Voor John de Kuijper is het volgens mij....mp3
    581,6 KB · Bekeken: 160
En Sjon/John de Kuiper woont op de Stationsstraat.

maar ik mis nog wat context.

wauw - dat wordt er ff goed uitgehaald.
ik kocht deze plaat op een vrijdagavond, op weg van militaire dienst naar huis. ff de eerste 10 seconden geluisterd bij de toen nog ok-free record shop en inpakken maar.
een maandje later werd ik geplaatst bij de generale staf in den haag (waarom niet?!) en nog wat later kwam daar ook een john de kuiper te werken.
het magisch denken was in die tijd wel wat verhoogd bij mij en dat kon gewoon geen toeval zijn. het lijken 2 mensen op een kantoor waarvan de een (secretaresse?) een verzoek doorgeeft aan iemand anders, er moet iets worden gedaan/geregeld/verstuurd voor/aan john de kuiper, lijkt het.
die kerel is niet zo moeilijk trouwens: mwjah hoor...

Woonde die John toevallig op de stationsstraat?

het was een rauwe westlander en ik was in die tijd erg bescheten. nooit durven vragen. iedereen vond me al raar genoeg toen.

ik kocht deze plaat op een vrijdagavond, op weg van militaire dienst naar huis. ff de eerste 10 seconden geluisterd bij de toen nog ok-free record shop en inpakken maar.
een maandje later werd ik geplaatst bij de generale staf in den haag (waarom niet?!) en nog wat later kwam daar ook een john de kuiper te werken.
het magisch denken was in die tijd wel wat verhoogd bij mij en dat kon gewoon geen toeval zijn.

Het moest gewoon zo zijn.. :) Mooi verhaal :mega:

Het blijft een beetje wazig in het midden maar het einde van het gesprek staat er wel beter op nu.
"Redt ik nog wel", "Ja?", "ja..", "rustig hoor" of hij doet 'groetjes' geven.. :D

@AdDM het lijkt ook wel of ze Scholstraat zegt.. maar het is me wel een potje wazig met al dat gepiep :D

Attachments

• Edit2.mp3
    907,1 KB · Bekeken: 175
Volgens mij zegt ie "Een vork, te nemen met een snork"
Maar vraag me niet wat een snork is :)

"Don't you really know what a Snork is?" said Snufkin in amazement. "They must be the same family as you, I should think, because they look the same, except that they aren't often white. They can be any colour in the world (like an Easter egg), and they change colour when they get upset."

Back